۰
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

ادامه اعتراضها در بصره

تظاهرکنندگان عراقی امروز (یکشنبه) به ساختمان استانداری در بصره حمله کردند.
تظاهرکنندگان عراقی امروز (یکشنبه) به ساختمان استانداری در بصره حمله کردند.
به گزارش ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد، صدها تظاهرکننده عراقی امروز (یکشنبه)در ادامه اعتراضات به وضعیت بد معیشتی و خدمات رسانی به ساختمان استانداری در بصره حمله کردند.
پلیس عراق برای متفرق کردن این معترضان مجبور به شلیک هوایی شد.
این در حالی است که دولت عراق پیشتر از برنامه‌ریزی برای آغاز پروژه‌های عمرانی گسترده در شهرهای جنوب عراق جهت مهار اعتراض‌ها و بازگرداندن امنیت به ویژه به استان بصره خبر داده بود.
همچنین در این استان رفت و آمد شبانه ممنوع شده بود.
علاوه بر این‌ها تصمیم بر آن شده بود، بودجه‌ای به ارزش سه و نیم تریلیون دینار(حدود سه میلیارد دلار) هرچه سریعتر به استان بصره اختصاص داده شود.
برخی رسانه‌ها از کشته شدن یک تظاهرکننده در جریان تیراندازی با گلوله جنگی در بصره  خبر دادند.
منابعی در پلیس عراق نیز اعلام کردند، نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان مجبور به تیراندازی هوایی شدند که در جریان آن چهار تن در هفتمین روز درگیری‌ها در جنوب این کشور زخمی شدند.
این منابع افزودند، برخی از معترضان قصد داشتند به ساختمان یورش ببرند که ما با استفاده از ماشین آب پاش و گاز اشک‌آور مانع آنها شدیم.
همچنین در استان ذی قار در مجاورت بصره نیز مردم با راه‌اندازی تظاهراتی خواستار بهبود سطح خدمات و اجرای اصلاحات جهت از بین بردن فساد گسترده شده در عراق شدند.
به گفته این منابع، هزاران تن در این استان از میدان الحبوبی  شهر الناصریه به سمت دفتر دولت در این استان که قرار است امروز نشستی فوق العاده برای بررسی تحولات اخیر استان برگزار شود، حرکت کردند.
احمد الغزی، یکی از این معترضان گفت: در صورتی که دولت اقدامی برای تحقق خواسته‌های ما انجام ندهد، احتمال دارد تظاهرات ما به تحصنی مستمر تبدیل شود. ما با هدف دستیابی به راه‌حل‌هایی واقعی برای مشکلات موجود از صبح به سمت ساختمان استانداری به راه افتادیم.
دولت عراق جهت آمادگی برای مقابله با هرگونه اتفاق فوق العاده‌ای در پی گسترش اعتراضات در استان بصره، تدابیر امنیتی و نظامی را در این استان افزایش داد.
از جمله نیروهایی که وارد بصره شده و در عملیات فوق العاده و حملات امنیتی و نظامی بسیار مهم شرکت خواهند کرد، گروه ماموریت‌های ویژه وابسته به نیروهای واکنش سریع هستند.
یکی از افسران نیروهای واکنش سریع عراق در گفتگو با روسیا الیوم اظهار داشت: گروه ویژه‌ای از نیروهای واکنش سریع به استان بصره خواهند رسید و در صورت بروز هرگونه اتفاق فوق العاده‌ای وارد عمل خواهد شد.
احمد سمیر، از فعالان استان بصره گفت: استحکامات نظامی باید برای حمایت از تظاهرکنندگان و دفاع از آنها باشد نه برعکس و نیروهای امنیتی باید به مردم در گرفتن حقوق‌شان کمک کند.
کد مطلب: 90455
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *