۰
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲

ترکیه ساخت دیوار حائل در ادلب را آغاز کرد

یک منبع مطلع اعلام کرد که ترکیه ساخت دیوار حائل در برخی از مناطق ادلب در شمال سوریه را آغاز کرده است.
یک منبع مطلع اعلام کرد که ترکیه ساخت دیوار حائل در برخی از مناطق ادلب در شمال سوریه را آغاز کرده است.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری "اسمارت" وابسته به گروه‌های مخالف سوری اعلام کرد که کامیون‌های ترکیه‌ای حامل دیوارهای بتنی شامگاه دوشنبه وارد مرکز ایست‌ بازرسی "تله العیس" در جنوب استان حلب شدند.
این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود، گفت: ۳۶۰ کامیون که هر کدام حامل سه دیوار بتنی بودند، از طریق گذرگاه روستای "کفرلوسین" و با حمایت عناصر "تحریر الشام" وارد مرکز ایست بازرسی تله العیس شدند.
این درحالی است که ملت سوریه نسبت به این موضوع نگرانند که هدف این عملیات قطع ارتباط ادلب با دیگر مناطق تحت تسلط ارتش سوریه باشد.
این منبع افزود: این دیوار طی چند مرحله در امتداد مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در روستاهای "الصرمان" و "تل طوقان" در استان ادلب ایجاد خواهد شد و ارتش ترکیه روزانه ۴۰ کامیون حامل دیوارهای بتنی را وارد این مناطق می‌کند.
از سوی دیگر، روزنامه الوطن سوریه نیز به نقل از منابع محلی نوشت که کامیون‌های وابسته به ارتش ترکیه حامل دیوارهای بتنی به منظور ساخت دیوار مرزی بین دو روستای تل طوقان و صرمال با دیگر مناطق تحت کنترل ارتش سوریه، از طریق کذرگاه "العیس الحاضر" به سمت این دو روستا در حومه شرقی و جنوبی ادلب در حال حرکت هستند.
این روزنامه ادامه داد: تعداد این کامیون‌ها بیش از ۳۰۰ دستگاه است. این درحالی است که اخبار حاکی از آن است که در روزهای آتی به تعداد این کامیون‌ها افزوده خواهد شد و گمان نمی‌رود که این اقدام ارتش ترکیه به منظور ایجاد دیوار مرزی در اطراف مراکز دوازده‌گانه ایست بازرسی خود باشد، بلکه احتمال داده می‌شود که هدف ترکیه از این اقدام جدا کردن ادلب از مناطق تحت تسلط ارتش سوریه و افزودن آن به استان‌های خود و یا حفاظت از این استان در مقابل عملیات احتمالی ارتش سوریه برای آزادسازی این استان باشد.
این درحالی است که منابع مختلف می‌گویند که ارتش سوریه در حال آماده‌سازی خود برای انجام یک عملیات به منظور آزادسازی ادلب است.
ترکیه پیشتر نیز از تکمیل یک دیوار مرزی به طول ۷۱۱ کیلومتر در امتداد مرز خود با سوریه خبر داده بود.
کد مطلب: 91004
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *