۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷

ملاقات مریخ و زمین پس از 15 سال

هفته آینده، سیاره مریخ پس از 15 سال به ملاقات زمین خواهد آمد.
هفته آینده، سیاره مریخ پس از 15 سال به ملاقات زمین خواهد آمد.
به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، سه‌شنبه آینده دو سیاره مریخ و زمین تنها در فاصله 57.6 میلیون کیلومتری از یکدیگر قرار خواهند گرفت. در روز جمعه(پنج مرداد) نیز مریخ در جهت مخالف زمین قرار خواهد گرفت، این بدان معناست که مریخ در یک طرف زمین و خورشید در طرف دیگر آن قرار می‌گیرند. در همان روز، بخشی از جهان، یک ماه گرفتگی کامل را شاهد خواهند بود.
مریخ در حال حاضر روشن‌تر از حد معمول است و طی روزهای آینده درخشش آن نیز بیشتر خواهد شد. به گفته اخترشناسان مریخ طی هفته آینده علاوه بر درخشان‌تر شدن، اندازه آن نیز بزرگ‌تر خواهد شد.
با این حال، طوفان گرد و غبار مریخ می‌تواند باعث شود که اخترشناسان جزئیات این پدیده را نتوانند توسط تلسکوپ هم خیلی واضح ببینند.
هری آگنسن"(Harry Augensen) اخترشناس "دانشگاه ویدنر" آمریکا گفت: خبر خوب درباه گرد و غبار ایجاد شده در مریخ این است که این گرد و غبار با منعکس کردن نور خورشید باعث درخشش بیشتر سیاره سرخ خواهند شد.

پیش از این در اوت 2003 مریخ و زمین با 55 میلیون کیلومتر فاصله، در نزدیکترین مکان از یکدیگر قرار گرفته بودند. ناسا نیز در همان زمان گفته بود این فاصله نزدیکترین فاصله آن‌ها از یکدیگر در 60 هزار سال اخیر بوده و نزدیکی بعدی این دو سیاره تا 271 سال دیگر در 28 اوت 2287 رخ خواهد داد.
رصدخانه‌های سراسر ایالات متحده نیز هفته آینده میزبان این پدیده شگفت انگیز خواهند بود. "رصدخانه گریفیتس"(Griffith Observatory) نیز سه‌شنبه آینده تمام این ملاقات را به صورت زنده پوشش خواهد داد.
کد مطلب: 91077
برچسب ها: زمین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *