۰
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱

میزان افزایش شهریه پیش دبستانیها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌ها و فضاهای مازاد مدارس دولتی همچنان برای پیش دبستانی مورد استفاده قرار می‌گیرند گفت: قرار نیست تعداد پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی کاهش یابد و شهریه پیش دبستانی‌ها نباید بیشتر از ۱۵ درصد شهریه سال قبل باشد.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شهریه مراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی اظهار کرد: دوره پیش دبستانی یک اولویت و اصل مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد. طبق دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش، در دوره پیش دبستانی اصل بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.
وی افزود: نظر وزارتخانه این است که کلاس‌ها و فضاهای مازاد مدارس دولتی همچنان برای پیش دبستانی مورد استفاده باشد تا خانواده‌های بیشتری بتوانند فرزندشان را در پیش‌دبستانی‌ها ثبت نام کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما ثبت‌نام در پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی با همان قیمت سال قبل است گفت: اگر هم افزایش هزینه‌ای در مدارس داریم، شهریه پیش دبستانی‌ها نباید بیشتر از ۱۵ درصد شهریه سال قبل باشد.
حکیم زاده تاکید کرد: بر این اساس قرار نیست تعداد پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی کاهش یابد، زیرا نرخ پوشش پیش‌دبستانی‌ها را به ۷۱  درصد رساندیم و نباید شاهد ریزش تعداد کودکان پیش دبستانی باشیم.
وی درباره اقدامات انجام شده پیرامون کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل نیز گفت: هر ساله اسامی بازماندگان را اعلام می‌کنیم که معمولا هم در زمستان انجام می‌شود. در اجلاسی که هفته آینده در تبریز داریم هماهنگی‌هایی با سازمان‌های همکار خواهیم داشت تا بتوانیم زمان اعلام اسامی بازماندگان به همراه مشخصاتشان را جلوتر کشیده و زودتر اعلام کنیم. با نزدیک شدن زمان شناسایی و اعلام اسامی به اول مهر امر بازگشت زودتر و سریعتر انجام خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در اقصی نقاط کشور حضور دارد و دارای مدرسه است گفت: وقتی آموزش و پرورش محور باشد و با سایر سازمان‌های مربوط هم افزایی داشته باشیم کار بهتر پیش می‌رود.
کد مطلب: 92392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *