۰
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۹

دهه فجر توليد را در هپكو جشن ميگيريم

مديرعامل شركت هپكو گفت: دهه فجر، توليد را در هپكو جشن مي گيريم.
مديرعامل شركت هپكو گفت: دهه فجر، توليد را در هپكو جشن مي گيريم.
به گزارش ايسنا، منطقه مركزي، غلامرضا صادقيان در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه با بيان اينكه اجماع جمعي براي حيات هپكو وجود دارد، بيان كرد: با همه تلاش ها و برنامه ريزي ها در اين راستا هپكو به دوران اوج خود باز مي گردد .
وي با اشاره به مشكلات شركت كه از سال ٩٢ آغاز و در سال ٩٥ به تعطيلي شركت ختم شد، گفت: در كارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد، تعيين مديريت جديد براي شركت هپكو توسط سازمان خصوصي سازي مدنظر قرار گرفت كه براين اساس ٣١ خرداد ماه مديريت اين شركت را پذيرفتم .
صادقيان با بيان اينكه در زمان تحويل، مشكلات بسياري وجود داشت و شركت عملا در شرايط ركود بود و كليه حساب های ريالي و ارزي شركت مسدود بود كه با همكاري دادگستري باز شد، افزود: در ابتداي كار تعهداتي نسبت به راهداري و سازمان شهرداري ها و دهياري ها در این شركت وجود داشت كه بنا به شرايط شرکت در سال هاي گذشته انجام نشده بود، اما امروز در گام اول با سازمان راهداري وارد مذاكره شديم تا خريد ١٥٠ دستگاه ماشين آلات گريدر و لودر هپكو انجام گيرد كه سفارش ساخت ٦٠ دستگاه نهايي شده است و در مرحله ترك تشريفات است كه در حال حاضر دو دستگاه ساخته و تحويل خراسان شمالي شد .
وي اضافه كرد: شركت در استراتژي كوتاه مدت خود بعد از عقد قرارداد و تامين مالي اين تعهدات، ظرف سه ماه كار ساخت را انجام و ماشين آلات را تحويل خواهد داد و موازي با استراتژي كوتاه مدت سياست هاي بلندمدت نيز انجام پروژه ساخت ٢٤٠٠ دستگاه طي ٥ سال آينده است .
مديرعامل شركت هپكو با بيان اينكه درخواستي از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در حال پيگيري است كه براساس آن و با امضاي سه وزير كشور، صنعت و راه، بودجه خريد سه هزار دستگاه انواع ماشين آلات از هپكو تامین شود كه تا هفته آتي نهايي خواهد شد گفت: این تجهیزات نياز تجهيزاتي سازمان راهداري، سازمان شهرداري و دهياري ها و سازمان مديريت بحران را تامين خواهد كرد و سازمان مديريت و برنامه ريزي درصدد تامين بودجه لازم و اختصاص به اين سازمان ها جهت خريد تجهيزات است .
وي بودجه تامين شده و مصوب براي اين طرح را در سال جاري ٤٨٠ ميليارد تومان دانست و عنوان كرد: با حضور در شركت و پس از انجام مطالعه بر روی زيرساخت هاي شركت برنامه توليد و فروش سال ٩٧ هپكو تدوين شد و توليد ٤٠٠ دستگاه انواع ماشين آلات با ارزش ٣٠٠ ميليارد تومان هدفگذاري شده است .
صادقيان اظهار كرد: براي توليد، درصدد دريافت تسهيلات بانكي هستيم. در اين راستا پيگير دريافت ١٧ ميليارد تومان جهت تامين مواد اوليه ساخت ١١٥ دستگاه محصولات ناقص شركت هستيم، همچنين به دنبال دريافت ٤٥ ميليارد تومان تسهيلات جهت توليد بخشي از  ٣٠٠ دستگاه( ١٥٠ دستگاه سازمان راهداري كشور و ساخت ١٥٠ دستگاه جهت فروش آزاد) نیز هستيم .
وي با اشاره به تسهيلات مصوب كارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد به مبلغ ٩٠ ميليارد تومان گفت: ٣٠ ميليارد تومان از اين تسهيلات به پرداخت حقوق و معوقات كارگران اختصاص يافت درحالي كه بهتر بود كل اين منابع وارد عرصه توليد مي شد به همين دليل تلاش بر اين است كه تسهيلات بانكي تنها وارد توليد شود و حقوق كارگران و پرسنل از فروش محصولات پرداخت خواهد شد و ظرف ٤ ماه آينده حقوق ها به روز خواهد شد .
مديرعامل شركت هپكو با اشاره به ورود به عرصه پروژه هاي سنگين نيروگاهي و نفت و گاز در كنار توليد ماشين آلات تصريح كرد: براي تامين ارز رايزني ها را براي دريافت ارز با نرخ دولتي دنبال مي كنيم، اما به نظر مي رسد كه كاري دشوار است و اميد است در جهت حمايت از توليد داخلي ارز دولتي به این شرکت اختصاص يابد در غير اين صورت به دليل افزايش هزينه توليد، مجبور به افزايش قيمت محصولات هستيم .
وي در خصوص معوقات بانكي شركت بيان كرد: طبق آخرين مصوبه در سوم مرداد ماه سال جاري تصميم بر در نظر گرفتن تنفس يك ساله جهت بازپرداخت بدهي هاي شركت گرفته شد و اگر اين تنفس نبود امكان دريافت تسهيلات و باز شدن حساب ها وجود نداشت .
صادقيان معوقات شركت را مربوط به بانك های تجارت، ملي، مسكن، دي و كشاورزي عنوان کرد .
وي عنوان كرد: تحريم ها در شرايط كنوني يك فرصت است چراكه سازمان ها مجاب مي شوند از توليد داخلي حمايت كنند و اين امر چرخ توليد را به گردش در مي آورد و ما نيز تلاش خواهیم کرد که توليد در شركت احيا شود و اميدواريم تا اواخر امسال و دهه فجر جشن توليد را در هپكو برگزار كنيم .
مديرعامل شركت هپكو ضمن قدرداني از تلاش ها و حمايت هاي مجموعه مديريت ارشد استان، سازمان خصوصي سازي، وزارت صنعت و بانك ملي جهت رويكرد حمايتگرانه از این شركت در خصوص تضمين جلوگيري از واردات جهت به توليد نشستن شركت هپكو بيان كرد: شركت به انتظار ننشسته است كه تنها دستگاه هاي نظارتي و قضايي وضعيت را كنترل و رصد كنند. بر همين اساس تيم نظارتي در شركت شكل گرفته است و وضعيت را رصد مي كنيم تا واردات ماشين آلات به كشور رصدو اطلاع رسانی شود و براساس همين رصد طي يك دو ماه اخير واردات ٤٠ دستگاه ماشين آلات به كشور رصد و به وزارت صنعت منتقل شد كه در حال حاضر در گمرك باقي مانده است .
وي با تاكيد بر استفاده از نيروهاي جوان در شركت افزود: براي انتقال تجربه در شركت افرادي كه ٢٠ ساله بازنشست شده اند در قالب نيروهاي قراردادي و مشاور در كنار جوانان به كار گرفته خواهند شد .
به گزارش ايسنا، در اين جلسه خبرنگاران از سالن مونتاژ شركت و همچنين ماشين آلات ساخته شده و آماده تحويل بازديد كردند .
 
کد مطلب: 92476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *