۰
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸

نگرانی آمریکا از مانور نظامی روسیه و چین

به گفته مقامات دفاعی آمریکا، روسیه و چین ماه آینده مانورهای نظامی گسترده‌ای را برگزار می‌کنند که حملات هسته‌ای شبیه‌سازی شده‌ای را شامل خواهد شد.
به گفته مقامات دفاعی آمریکا، روسیه و چین ماه آینده مانورهای نظامی گسترده‌ای را برگزار می‌کنند که حملات هسته‌ای شبیه‌سازی شده‌ای را شامل خواهد شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، وزارت دفاع چین اعلام کرده است که برای این مانور موسوم به Vostok-۱۸ که با نام East-۱۸ نیز خوانده می‌شود، ۳۲۰۰ سرباز، ۹۰۰ دستگاه تجهیزات جنگی و ۳۰ جنگنده ارسال و خاطرنشان کرده است که حمله متقابل و استفاده از تسلیحات با گلوله واقعی را شامل می‌شود.
اریک پاون، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: از روسیه می‌خواهیم در راستای انتشار اطلاعات مانور و عملیات خود در اروپا اقدام کند تا قصد خود را به روشنی منتقل کرده و سوءبرداشت‌های احتمالی را به حداقل برساند.
یکی از مقامات پنتاگون نیز گفته است که مانور نظامی روسیه که با مشارکت چین و مغولستان انجام می‌شود، به دقت از سوی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نظارت می‌شود زیرا پیش‌بینی‌می‌شود که این عملیات استفاده شبیه‌سازی شده تسلیحات هسته‌ای را شامل شود. این مقام آمریکایی گفت: این پیام استراتژیک آنان است.
چین و روسیه هر دو در حال افزایش ظرفیت‌های خود برای به کار گیری نیروی هوایی، دریایی و زمینی بیشتر در عملیات مشترک در فواصل بلند و کوتاه هستند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه این هفته اعلام کرد که این تمرین بزرگ‌ترین مانور روسیه از زمان مانور ۱۹۸۱ شوروی است و در سیبری و خاور دور روسیه برگزار می‌شود.
این مانور در حالی برگزارمی‌شود که دولت ترامپ این دو کشور را رقبای استراتژیک آمریکا نامیده است.
کد مطلب: 92793
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *