۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۳
اسناد فوق محرمانه حاکی است؛

حمله اتمی آمریکا به چین و روسیه

اسناد فوق محرمانه آرشیو امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد دولت آمریکا قصد داشته است تا تحت شرایطی خاص اتحاد جماهیر شوروی و چین را هدف حمله اتمی قرار دهد
به نقل از خبرگزاری «پی تی آی»، مطالب مندرج در یکی از اسناد فوق محرمانه دولت واشنگتن که امروز برای اولین بار توسط آرشیو امنیت ملی آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که دولت این کشور در نظر داشته است در صورتیکه آمریکا از طرف اتحاد جماهیر شوروی سابق و یا چین هدف حمله قرار بگیرد و یا اینکه رئیس جمهوری آمریکا کشته و یا مفقود شود، از حمله هسته ای خودکار علیه این کشورها استفاده کند.
این در حالیست که این سیاست آمریکا بعدها توسط «لیندون جانسون» رئیس جمهور وقت این کشور در اکتبر سال ۱۹۶۸ میلادی تغییر کرد.
بر اساس این اسناد، تا قبل از تصمیم جانسون برای تغییر سیاست آمریکا در قبال شوروی و چین، دستور العمل استفاده اضطراری از تسلیحات هسته ای مورد توافق جانسون و متصدیان پیشین او شامل یک حمله تقابلی تمام عیار هسته ای آمریکا علیه حمله غیر هسته ای و یا اتفاقی علیه این دو کشور بود.
آرشیو امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که بر اساس این استراتژی، هم شوروی و هم چین بدون توجه به اینکه کدام یک اولین حمله را آغاز کرده اند، هدف گرفته می شدند.
بر اساس این اسناد، این اطلاعات جدید در یک نشست بین جانسون و مشاوران ارشد امنیت ملی او در ۱۴ اکتبر سال ۱۹۶۸ میلادی به ثبت رسیده است.
مشاوران ارتشی و غیر نظامی جانسون در این دیدار به اتفاق آراء توصیه کردند که دستورات جاری باید به منظور کاهش خطرات ذاتی موجود در یک درگیری، اساسا بازبینی شوند. این تغییرات شامل تامین دستور العمل های لازم برای فرماندهان جهت پاسخگویی به یک حمله غیراتمی با استفاده از تسلیحات اتمی می شد.
کد مطلب: 16446
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *