۰
يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸

تروریستها آماده حمله شیمیایی شده اند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تروریست ها برای حمله شیمیایی در دو روز آینده در سوریه آماده شده اند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تروریست ها برای حمله شیمیایی در دو روز آینده در سوریه آماده شده اند.
به گزارش ایرنا از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت: تروریست ها قصد دارند در منطقه کفر زیتا در استان ادلب دست به این کار بزنند.
وی به استناد اطلاعات مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه خاطرنشان کرد: گروهی از متخصصان انگلیسی زبان برای آموزش استفاده از مهمات حاوی کلر به تروریست ها،به ادلب رفته اند.
کوناشنکوف افزود: تروریست ها قصد دارند منطقه کفر زیتا را مورد حمله شیمیایی قرار دهند که در شش کیلومتری جنوب منطقه هبیت در استان ادلب قرار دارد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که پس از صحنه سازی شیمیایی، اعضای گروه کلاه سفیدها فیلمی را برای انتشار در رسانه های خاورمیانه و انگلیسی زبان می سازند.
وی افزود: پیشتر تروریست ها گروهی از ساکنان سوری را از شمال استان ادلب به این منطقه منتقل کرده و در نظر دارند آنها را در فیلم شیمیایی خود نشان دهند.
به گفته کوناشنکوف، مطابق برنامه، پس از صحنه سازی شیمیایی، ارتش سوریه به حمله شیمیایی متهم خواهد شد و اعضای کلاه سفیدها تظاهر به کمک به ساکنان محلی آسیب دیده از حمله شیمیایی خواهند کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته نیز اعلام کرد که کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه می شوند و برای این منظور ناو یواس.اس سولیوانز و بمب افکن بی-1 آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطر شدند.
وزارت امور خارجه روسیه نیز روز جمعه در بیانیه ای از کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس به دلیل آنچه فشار بر سوریه به بهانه های واهی از جمله مساله بکارگیری مواد شیمیایی ذکر شده، انتقاد کرد.
آمریکا و کشورهای اروپایی پیش از این نیز بعد از انجام حملات شیمیایی ادعایی گروههای مخالف دولت سوریه، حمله موشکی به این کشور انجام دادند.
کد مطلب: 92848
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *