۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
قاهره خبر داد:

عدم حضور عربستان در دومین نشست کمیته چهار جانبه سوریه

عربستان سعودی در دومین‌بار نشست کمیته چهار جانبه سوریه نیز حضور ندارد که قرار است، در قاهره و برای بررسی بحران سوریه برگزار شود.
«محمد کامل عمرو»، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات اعلام کرد که سعودی‌ها برای دومین‌بار در نشست کمیته چهار جانبه سوریه حضور نمی‌یابند و این اقدام قاهره برای حل بحران سوریه را با مشکل مواجه می‌کند.

کمیته چهار جانبه سوریه براساس طرح «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر در اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران مطرح شد تا به موجب آن چهار کشور منطقه‌ای ایران ، ترکیه ، مصر و عربستان ضمن بررسی چالش امنیتی سوریه برون رفت و راهکاری برای آن بیابند.

عربستان سعودی تنها در نشست مقدماتی این کمیته که در ۱۰ سپتامبر گذشته در قاهره برگزار شد، حضور یافت و بدون اعلام دلیل در نخستین نشست آن که در سطح وزرای خارجه برگزار شد، حضور نیافت.

عمرو در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات گفت که هنوز درحال بررسی مواضع و دیدگاه‌های اطراف هستیم و باید نشست‌های دیگری نیز در این ارتباط برگزار شود.

وزیر خارجه مصر درباره اینکه عدم حضور عربستان سعودی در نشست نیویورک و ادامه اختلاف دیدگاه آیا موجب توقف و یا با مشکل مواجه شدن کار کمیته نخواهد شد، گفت: به نظر من دلایل و عوامل لازم برای ادامه کار کمیته چهار جانبه وجود دارد و ما عربستان را از هر آنچه که می‌گذرد، در جریان می‌گذاریم.

عمرو اشاره‌ای به زمان و موعد نشست بعدی کمیته چهار جانبه سوریه نکرد.
کد مطلب: 9285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *