۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۴

مقابله بازار تهران با اخلال‌گران

امروز همزمان با برخورد نیروی انتظامی با دلالان ارز در خیابان فردوسی و سبزه‌میدان، تعدادی از اراذل و اوباش وارد بازار تهران شده بازاریان را مورد تهدید قرار دادند
شماری از اراذل و اوباش، صبح امروز وارد بخشی از راسته‌های بازار مرکزی تهران شدند و در حالی که به چوب‌دستی و مواد آتش‌زا مجهز بودند، به تهدید و ارعاب بازاریان و مغازه‌داران پرداختند و همچنین اقدام به شکستن شیشه برخی از واحدهای تجاری کردند.

همچنین شماری از کسبه گفتند که روز گذشته پیامک‌هایی با شماره‌های نامعلوم بازاریان را تهدید کرده‌اند.

براساس این گزارش، بخش‌هایی از بازار تهران، امروز برای مقابله با این اقدام ضد امنیتی، تعطیل شد اما بسیاری از راسته‌های بازار به فعالیت روزمره خود ادامه دادند.

در این باره احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار به خبرنگار فارس گفت: بی‌تردید تحرک ضد امنیتی گروهی از اراذل در بازار تهران، ناشی از اقدامات و توطئه‌های دشمنان است که نهادهای انتظامی و امنیتی باید هوشیارانه این موارد را رصد کرده و طرح‌های ضد ملی آنها را خنثی کنند.

به عقیده کارشناسان اقتصادی، در حال حاضر حاکمیت «آرامش، رفتارهای عقلانی و تدابیر ویژه» می‌تواند تبعات سوء نوسانات تند بازار ارز را خنثی کند و ثبات بیشتر را به فضای کسب و کار برگرداند و همین امر، هوشمندی فعالان اقتصادی، صنوف و مردم را می‌طلبد.

از سوی دیگر شماری از مردم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بازار تهران خواستار حضور مقتدرانه پلیس در صحنه‌ها و برخورد قاطع با اخلال‌گران بازار ارز و سکه و اراذل و اوباش شدند.

همچنین تعدادی از بازاریان در گفت و گو با خبرنگار فارس خواستار شفافیت بازار ارز و تنظیم و مدیریت فوری آن از سوی دولت شدند تا قیمت‌ها به شرایط اولیه برگردد.
کد مطلب: 9294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *