۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۵
معاون وزير نفت خبر داد:

ساخت نخستین مجتمع پتروشیمی کاملا ایرانی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ساخت نخستین مجتمع پتروشیمی کاملا ایرانی با توان مهندسان، پیمانکاران و قطعه سازان داخلی در آینده نزدیک خبر داد.
 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نوزدهمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولید پتروشیمی در مشهد گفت: امروز با واگذاری همه شرکت های پتروشیمی به بخش خصوصی، فضای کسب و کار در این صنعت رونق بیشتری گرفته است.

عبدالحسین بیات با بیان این که لازم است با تشکیل هلدینگ ها و انجمن های صنفی پیوستگی و انسجام کارها حفظ شود، گفت: تولید کنندگان محصولات مشابه می توانند برای افزایش قدرت در بازارهای جهانی به صورت مشترک و در قالب یک برند در بازارهای جهانی حاضر شوند.

بیات با اشاره به این که تحریم سبب شده است توجه به توسعه ساخت داخل بیش از پیش افزایش یابد، گفت: امروز بسیاری از قطعات مجتمع های پتروشیمی در کشور ساخته می شود.

وی به اهمیت شرکت پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: این شرکت توانسته است ده‌ها کاتالیست مورد نیاز صنعت پتروشیمی را بسازد و به این ترتیب نیاز کشور را در این زمینه برطرف کرده است.

بیات به اهمیت فروش عادلانه محصولات در کشور اشاره کرد و افزود: امروز عادلانه ترین راه عرضه محصولات در بورس است و خوشبختانه امروز بیشتر مجتمع های پتروشیمی در بورس حضور دارند و محصولات خود را در این بازار عرضه می کنند.

وی مسئولیت مدیریت عرضه را متوجه صنعت پتروشیمی خواند و گفت: باید به نحوی محصول در بازار عرضه کنیم تا همواره به میزان کافی برای تامین نیاز خریداران محصول وجود داشته باشد تا از ایجاد بازار سیاه و سوءاستفاده در بازار جلوگیری شود.

بیات بر رفع مشکل خریداران جزء هم تاکید کرد و گفت: باید در فروش و عرضه محصولات، به منافع خریداران خرد هم توجه کنیم و در این زمینه نشست های متعددی با مدیران بورس و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است تا مشکلات موجود هم برطرف شود.

به گزارش شبكه اطلاع‌رساني نفت‌انرژي، وی بر رقابت نکردن شرکت های داخلی در صادرات هم تاکید کرد و افزود: در بازارهای جهانی نباید با هم رقابت کنیم و قیمت محصولات خودمان را پایین بیاوریم و باید در این زمینه با تشکیل شرکت های همکار این نقص را برطرف کنیم.

بیات از رفع مشکل بیمه و حمل محصولات پتروشیمی خبر داد و افزود: خوشبختانه با اقدام های مفیدی که انجام شد، هیچ مشکلی برای حمل و بیمه محصولات پتروشیمی وجود ندارد.
کد مطلب: 9308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *