۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴

العبادی: با حمله به مراکز دیپلماتیک مخالفیم

'حیدرالعبادی' نخست وزیر عراق که در شهر بصره بسر می برد گفت که با هر گونه تعدی و حمله به کنسولگری ها و مراکز دیپلماتیک مخالف است.
'حیدرالعبادی' نخست وزیر عراق که در شهر بصره بسر می برد گفت که با هر گونه تعدی و حمله به کنسولگری ها و مراکز دیپلماتیک مخالف است.
به گزارش ایرنا، العبادی که روز دوشنبه برای بررسی آخرین وضعیت بصره وارد این شهر شد، در یک کنفرانس خبری بر مخالفت خود با حمله به مراکز دیپلماتیک تاکید کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.
وی با ذکر این که برای اجرای تصمیمات شورای وزیران به این شهر آمده است، در اشاره ای به ناآرامی های اخیر در بصره گفت که بدون وجود امنیت نمی تواند ارائه خدمات کرد.
نمایندگان پارلمان عراق در جلسه فوق العاده ای که روز شنبه به منظور چاره جویی برای بحران بصره تشکیل شد از دولت خواسته بودند با استقرار یک کمیته وزارتی با اختیارات کامل و ضمن حضور شخص نخست وزیر در باین شهر، به فوریت در این راستا اقدام کند.
دور جدید تظاهرات مردمی اهالی بصره از 10 شهریور ماه گذشته در اعتراض به کمبود آب و افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف آب آشامیدنی آغاز شد و به سرعت این دور جدید تظاهرات ها به خشونت و برخورد فیزیکی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشیده شد.
براساس گزارش های وزارت بهداشت عراق تاکنون براثر خشونت های ناشی از برخورد بین تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، 11 نفر کشته و بالغ بر یکصد نفر زخمی شده اند.
متولیان این اعتراضات در بیانیه ای از خشونت های انجام شده برائت جستند و اعلام کردند: تعدادی از افراد نفوذی وابسته به بعث و داعش با انحراف تظاهرات به مراکز دولتی و مقرهای احزاب و الحشد الشعبی و نیز سرکنسولگری ایران در بصره حمله و آنجا را به آتش کشیدند.
کد مطلب: 93724
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *