۰
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳

رویترز: ایران به آمریکا و اسرائیل هشدار داد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه به سران آمریکا واسرائیل هشدار داد منتظر پاسخ «ویرانگر» تهران باشند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه به سران آمریکا واسرائیل هشدار داد منتظر پاسخ «ویرانگر» تهران باشند.
این خبرگزاری در گزارش روز دوشنبه خود در بازتاب اظهارات امروز دوشنبه سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران قبل از مراسم تشییع پیکرهای شهدای حمله تروریستی اهواز نوشت: وی رهبران آمریکا و اسرائیل را به دخالت در حمله به رژه نظامی در اهواز متهم کرد.
رویترز نوشت: هزاران نفر از مردم خیابان های شهر اهواز در جنوب غرب ایران برای شرکت در مراسم عزاداری قربانیان حمله ( تروریستی ) روز شنبه که به کشته شدن 25 نفر از جمله 12 عضو سپاه پاسداران منجر شد، گردهم آمدند.
بسیاری از آنها شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر می دادند. تابوت های پیچیده شده در پرچم جمهوری اسلامی توسط عزاداران حمل می شد. بسیاری از آنها تصاویر کودک چهارساله ای را در دست داشتند که در این حمله کشته شد.
این خبرگزاری افزود: مقام های ارشد ایرانی، متحدان عرب آمریکا در خلیج (فارس) را مسئول این حمله می دانند. این اتهام، عربستان دشمن ایران در منطقه را به خشم آورده است. امارات، متحد نزدیک عربستان و آمریکا، اتهامات تهران درباره دخالت این کشور در این حادثه خشونت آمیز را رد کرده است.
این گزارش افزود: (امیر سرتیپ) « حاتمی» وزیر دفاع ایران نیز در مراسم تشییع (شهدای حمله تروریستی) به «تروریست ها» هشدار داد که منتظر انتقام ایران باشند.
رویترز نوشت: ایران در مقایسه با همسایگان عرب خود که با ناارامی اقتصادی و سیاسی ناشی از قیام عربی سال 2011 دست و پنجه نرم می کنند، وضعیت نسبتا باثباتی دارد.
این خبرگزاری با استناد بر گزارش خبرگزاری میزان به نقل از «محمود علوی» وزیر اطلاعات نوشت: شبکه بزرگی از مظنونان تروریستی مرتبط با این حمله تاکنون بازداشت شده اند.
رویترز نوشت: وی از اشاره به جزییات بیشتری در این زمینه خودداری کرد.
این گزارش به نقل از تحلیلگران نوشت: حمله روز شنبه به افزایش حمایت از سپاه منجر شده است. فرماندهان ارشد سپاه می گویند حمله اهواز توسط تروریست های آموزش دیده در کشورهای خلیج (فارس) و اسرائیل انجام شد. اما بعید به نظر می رسد که سپاه به طور مستقیم هر یک از این دشمنان را هدف قرار دهد. سپاه می تواند با شلیک موشک به گروه های مخالف فعال در سوریه و عراق که ممکن است با تروریست های حمله اهواز در ارتباط باشند، قدرت خود را به نمایش بگذارد. خبرگزاری میزان به نقل از (امیرسرتیپ) «نوذر نعمتی» جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که عوامل این حمله شناسایی شده اند و در زمان مقتضی اسامی آنها منتشر می شود.
گزارش رویترز درباره تهدید ایران به انتقام گیری در بسیاری از رسانه های خارجی از جمله «ای بی سی نیوز»، «اکونومیک تایمز»، «میدل ایست ای»، روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، «دیلی استار» بازنشر شده است.
برخی از رسانه ها هم به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای این حمله تروریستی اشاره کرده اند. خبرگزاری های فرانسه و آسوشیتدپرس مشارکت هزاران نفری مردم در مراسم تشییع را تیتر کردند.
تارنمای دویچه وله آلمان نوشت: ایران مراسم تشییع پیکرهای قربانیان حمله اهواز را برگزار کرد و وعده انتقام داد.
دویچه وله با اشاره به هشدار سردار سلامی افزود: روز یکشنبه نیز «حسن روحانی» آمریکا را به خاطر تحریک متحدانش در خاورمیانه برای انجام این حمله سرزنش کرد؛ حمله ای که گروه الاحواز مسئولیت آن را برعهده گرفته است.
این گزارش افزود: ایران کشورهای انگلیس، هلند ودانمارک را به کمک به ترور در ایران متهم کرده و سفیران این کشورها را فراخوانده است.
خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز تیتر زد: جانشین فرمانده سپاه پاسداران وعده پاسخ «ویرانگر» ایران بعد از حمله به رژه را داد.
این خبرگزاری افزود: حسین سلامی در یک سخنرانی قبل از مراسم تشییع که از تلویزیون ایران پخش شد آمریکا و اسرائیل را در این حمله مرگبار محکوم کرد.
اسپوتنیک به نقل از سردار سلامی نوشت: شما قبلا انتقام جویی ما را دیده اید... خواهید دید که پاسخ ما نابودکننده و ویرانگر خواهد بود و از آنچه که انجام داده اید متاسف خواهید شد.
این رسانه روسی خاطرنشان کرد: بعد از حمله تروریست های مسلح آیت الله «علی خامنه ای» رهبر عالی ایران کشورهای تحت حمایت آمریکا در منطقه را متهم کرد که در این حمله تروریستی نقش داشته اند.
به گزارش ایرنا، در حادثه تروریستی روز شنبه 24 نفر از مردم نظامیان شرکت کننده در رژه نیروهای مسلح به شهادت رسیدند و 68 نفر مصدوم شدند.
12 نفر از شهدا در اهواز خاکسپاری می شوند و 12شهید دیگر این حادثه به شهرهای خرم آباد، دزفول، باغملک، مسجدسلیمان و بهبهان برای تشییع و تدفین منتقل می شوند.
گروه تکفیری و تروریستی الاحواز این حمله تروریستی و کور را برعهده گرفت.
کد مطلب: 94524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *