۰
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۳

چین کلیساهای زیرزمینی را برمی چیند

یک نشریه هنگ کنگی نوشت حزب حاکم کمونیست چین مقابله با فعالیت کلیساهای زیر زمینی را تشدید کرده و مانند بولدوزر به جان آنها افتاده است.
یک نشریه هنگ کنگی نوشت حزب حاکم کمونیست چین مقابله با فعالیت کلیساهای زیر زمینی را تشدید کرده و مانند بولدوزر به جان آنها افتاده است.
به گزارش ایرنا مورنینگ پست روز یکشنبه گزارش کرد در چین 12 میلیون نفر پیرو کاتولیک هستند که شماری از آنها در کلیساهای مجاز فعالیت مذهبی دارند و میلیون ها نفر نیز در کلیساهای زیرزمینی فعالیت دینی انجام می دهند.
مقصود از کلیساهای زیرزمینی محافل مذهبی مسیحی است که از واتیکان پیروی می کنند و کشیش های آنها را نیز اسقف های آن کشور تعیین می کنند.
گزارش ادامه می دهد که از سال 1951 میلادی که روابط چین و واتیکان قطع شد و این کشور با تایوان رابطه رسمی برقرار کرد، چین سخت گیری بر روی کلیساهای حامی رم را افزایش داده است.
این روزنامه از قول شماری از پیروان کاتولیک در استان های مختلف آورده است که با برچیده شدن این کلیساها آنها برای انجام عبادات مذهبی نمی دانند به کجا باید مراجعه کنند.
'لیو شیه چانگ' از پیروان کاتولیک در شهر 'پویانگ' در مرکز چین می گوید که حزب حاکم در حال جمع کردن کلیساهاست ما برای انجام عبادات دینی با مشکلات زیادی روبرو شده ایم و کشیش ها نیز درمعرض تحقیقات گسترده دولت قرار دارند و باید مدارک ویژه ای ارایه کنند.
همزمان روزنامه از انتشار مقررات جدیدی پس از غیرقانونی شدن یک کلیسای پروتستان در پکن خبر داده است مبنی بر اینکه خارجی ها دیگر حق ندارند از طریق شبکه اینترنت و به صورت آنلاین در چین موعظه های دینی انجام دهند.
زیون یکی از بزرگترین کلیساهای پروتستان در چین محسوب می شود که حالا فعالیت آن غیرقانونی اعلام شده و اداره امور ادیان در چین از همه گروه های مذهبی خواسته است تا مقررات استاندارد را با دقت مراعات کنند تا مشمول مجازات نشوند.
با این حال دولت چین ضمن رد هرگونه تبعیض در مورد مذاهب مختلف در این کشور می گوید که ازادی مذهبی در این کشور وجود دارد و همه ادیان می توانند بر اساس مذهب خود عمل کنند.
بر اساس آمار شورای اطلاع رسانی دولت چین به ترتیب بودیسم، تائوییسم، اسلام، مسیحیت کاتولیک و پروتستان بیشترین پیروان را در چین دارند.
طبق این سند، چین حدود 222 هزار راهب بودایی و بیش از 40 هزار راهب تائوییست دارد.
بر همین اساس جمعیت 10 اقلیت قومی این کشور نیز که اکثریت آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند، به بیش از 20 میلیون تن می‌رسد که 57 هزار تن از آنان روحانی هستند.
در حدود پنج هزار و 500 گروه مذهبی در چین وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هفت نهاد ملی شامل انجمن بودایی چین، انجمن تائوییست چین، انجمن اسلامی چین، انجمن وطن‌پرستان کاتولیک چین، کنگره اسقف‌های کلیسای کاتولیک چین، کمیته ملی سه جنبش وطن‌پرست کلیساهای پروتستان در چین و شورای مسیحیان چین اشاره کرد.
در حال حاضر حدود 144 هزار نیایشگاه ثبت شده شامل 33 هزار و 500 معبد بودایی، 9 هزار معبد تائوییسم، 35 هزار مسجد، 6 هزار کلیسای کاتولیک و 60 هزار کلیسای پروتستان برای فعالیت‌های مذهبی در چین به ثبت رسیده است.
کد مطلب: 94906
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *