۰
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کواکبیان در دیدار با رییس گروه دوستی پرتغال و ایران:

پرتغال روابط بانکی دو جانبه را تقویت کند

رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران و هیات همراه با مصطفی کواکبیان، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
پرتغال روابط بانکی دو جانبه را تقویت کند
رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران و هیات همراه با مصطفی کواکبیان، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران و هیات همراه با مصطفی کواکبیان رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط پارلمانی دوستانه دو کشور گفت: خوشحالیم که بعد از سفر سال گذشته گروه ایرانی به لیسبون، شاهد سفر گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران به تهران هستیم. وی افزود: مذاکرات و روابط گروه¬های دوستی پارلمانی، تاثیر بسزایی در تسریع و تسهیل همکاری های دو کشور در بخش های دولتی و خصوصی دارد.
رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت تقویت گفتگوی¬های دو کشور در سطوح عالی گفت: دعوتنامه هایی از طرف رییس جمهور ایران و رییس مجلس شورای اسلامی برای همتایان خود ارسال شده است که امیدواریم با پیگیری پارلمان پرتغال عملیاتی شوند و در اولین فرصت ممکن شاهد سفر رییس جمهور و رییس مجلس پرتغال به تهران باشیم.
کواکبیان در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت های فراوان دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات فیمابین گفت: حجم مبادلات ایران و پرتغال ناچیز است و متناسب با ظرفیت های دو کشور نیست لذا از گروه های دوستی دو کشور انتظار می رود برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو طرف تلاش بیشتری نمایند.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در پایان اهمیت تقویت روابط پارلمانی ایران و پرتغال را یادآور شد و گفت: از پرتغال انتظار می رود علاوه بر کمک به اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کارها لازم برای تسهیل روابط مالی و بانکی با ایران، روابط بانکی دو جانبه را تقویت نماید. وی گفتگوی مسئولان و کارشناسان بانک های مرکزی دو کشور را در این مورد موثر ارزیابی کرد.
آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پرتغال و ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: طی یک سال گذشته چندین هیات پارلمانی در سطوح مختلف میان ایران و پرتغال تبادل شده اند که نشان از پویایی روابط پارلمانی دو کشور و ارتقای سطح مناسبات فیمابین دارد.
وی با اشاره به ترکیب هیات پارلمانی که وی را در سفر به تهران همراهی می کنند گفت: اعضای هیات همراه من از همه حزب های پارلمانی پرتغال هستند و این علاقه همه احزاب را به تقویت روابط با نشان می-دهد.
آدائو سیلوا در ادامه گفت: گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران تلاش خود را برای عملی شدن سفر روسای جمهور و پارلمان پرتغال به تهران بکار خواهد گرفت.
رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و اروپا در خصوص تداوم برجام گفت: اتحادیه اروپا حمایت سیاسی کامل خود را از برجام اعلام کرده است و ما معتقدیم ایران در مسیر درستی گام بر می دارد. وی افزود: اروپا سخت در تلاش است تا مکانیسمی پیدا کند که آثار تحریم های آمریکا را خنثی کند.
خانم ژوانا لیما از اعضای گروه دوستی پرتغال و ایران نیز در پایان این دیدار ضمن اشاره به اهمیت توسعه همکاری های ایران و پرتغال گفت: من بعنوان عضو حزب سوسیالیست که اکثریت پارلمان را در اختیار دارد اعلام می کنم دولت پرتغال از تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.
 شایان ذکر است در این دیدار آقایان علیرضا رحیمی، علی نجفی خوشرودی و خانم زهرا ساعی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران نیز حضور داشتند که با همتایان پرتغالی خود در خصوص نحوه توسعه مناسبات ایران و پرتغال گفتگو و تبادل نظر کردند.
 
کد مطلب: 94997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *