۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۲
در برقراری ارتباط با آمریکا؛

تصمیم نهایی با رهبری است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم نهایی در برقراری ارتباط ایران با آمریکا را مقام معظم رهبری می‌گیرند
منصور حقیقت‌پور در خصوص مباحث اخیر مطرح شده در مورد رابطه اخیر ایران با آمریکا و سخنان اخیر رئیس جمهور در سازمان ملل اظهار داشت: ما در ۳۴ سال گذشته هیچ تغییر را در رفتار دولتمردان امریکا مشاهده نکردیم و این خطای مسلم است که بخواهیم با امریکایی که شیطنت و نیش زدن‌های او بیش از گذشته تعمیق شده است ارتباط برقرار کنیم.

وی بیان داشت: سران امریکا همچنان در مسیر کسب منافع خود در ایران دست از توطئه و فتنه‌گری بر نمی‌دارند به طوری که با جنگ تمام عیار اطلاعاتی، فرهنگی و اقتصادی، به مقابله با نظام اسلامی آمده‌اند و تا زمانی که سران این کشور گذشته خود را جبران نکنند و سعه صدر نشان ندهند امکان برقراری ارتباط محال امر است.

حقیقت‌پور اظهار داشت: امریکا باید اندوخته‌های ارزی ما را برگرداند و تحریم‌ها را لغو کرده و دست از توطئه‌چینی‌های مختلف بردارد که در آن صورت تصمیم نهایی در برقراری ارتباط ایران با امریکا را مقام معظم رهبری و شورای ملی امنیت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص محاکمه فرزندان هاشمی ابراز داشت: یقین داشته باشیم فرزندان هاشمی در دادگاه صالحه محاکمه می‌شوند و هیچ بی‌عدالتی در حق آنها روا داشته نخواهد شد.

وی ادامه داد: دستگیری فرزندان هاشمی در روزهای گذشته بنا به مصلحت‌های کلان و در راستای شفاف‌سازی بسیاری از ابهامات صورت گرفته است و هیچ کس حق ندارد در این زمینه پیش‌داوری کند.

وی گفت: اگر فرزندان هاشمی اشتباهی کرده باشند در دادگاه صالحه عدلیه به آنها رسیدگی شده و احکام قضایی صادر می‌شود و اگر بی ‌گناه نیز باشند از حبس بیرون می‌آیند.

حقیقت‌پور بیان داشت: همه ما وظیفه داریم در برابر قانون تمکین کنیم و بهتر است این قضایا در چنین شرایطی قیچی شده و دیگر اجازه ندهیم برخی جنجال‌آفرینی‌ها و کارشکنی‌ها در این زمینه التهاب به وجود آورد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی وظیفه دارد به اتهامات وارده و پرونده‌های ارجاعی رسیدگی کند که در این بین هیچ کس در حاشیه امن قرار ندارد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تبلیغ گسترده رسانه‌های غربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: تنها پاسخ ما به این رسانه‌ها رسیدگی سریع و عادلانه پرونده فرزندان هاشمی است که باید به سرعت و شفافیت حقایق اعلام شود.

حقیقت‌‌پور در پایان سخنان خود در خصوص دستگیری مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور بیان کرد: اگر جوانفکر نیز اشتباهی کرده باشد باید در دادگاه صالحه پاسخگو باشد چراکه به نظر می‌رسد قانون برای همه ما فصل‌الخطاب است.
کد مطلب: 9568
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *