۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۸

آخرين مهلت ارايه اظهار نامه ارزش افزوده

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي با بيان اين‌كه مهلت ارائه اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده دوره تابستان تا پايان ساعت ۲۴ امشب است و تمديد نمي شود، گفت: ميزان ماليات‌هاي وصولي تاكنون نسبت به دوره قبل با هزار ميليارد ريال افزايش به بيش از ۲۴ هزار ميليارد ريال رسيده است.
عليرضا طاري‌بخش  با بيان اين‌كه مهلت ارائه اظهارنامه مالياتي ارزش افزوده دوره تابستان تا ساعت ۲۴امروز ۱۵ مهر ماه است اظهار كرد: موديان نظام ماليات بر ارزش افزوده مكلف هستند ماليات بر ارزش افزوده را با نرخ پنج درصد در زنجيره مبادلات وصول و مطابق ماده ۲۱ قانون حداكثر تا ساعت ۲۴ امشب نسبت به تكميل و تسليم اظهارنامه مالياتي دوره مذكور و پرداخت ماليات اقدام كنند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه تاكنون ۹۰ درصد ميزان اظهارنامه‌هاي دوره قبل ارائه شده است، گفت: ميزان ماليات‌هاي وصولي تاكنون نسبت به دوره قبل با هزار ميليارد ريال افزايش به بيش از ۲۴ هزار ميليارد ريال رسيده است.

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي با بيان اين‌كه ارائه اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده بسيار مهم است، اضافه كرد: كساني كه اقدام به پرداخت ماليات بر ارزش افزوده نكنند مشمول بخشودگي جرايم نخواهند شد و جرايم عدم انجام تكاليف هم به ميزان كمتر بخشوده خواهد شد.

طاري‌بخش در ادامه با اشاره به انتشار آگاهي نصب صندوق فروش در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار اظهار كرد:‌۱۰ صنف به عنوان اولويت سازمان امور مالياتي براي نصب صندوق مكانيزه فروش و استفاده از آن فراخوان شده‌اند وابتداي سال ۱۳۹۲ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش يا رايانه داراي سيستم نرم افزار فراخوان فروشگاهي و صدور الكترونيكي صورت حساب فروش يا فاكتور مطابق نمونه فروش موضوع دستورالعمل مواد ۱۹ قانون ماليات بر ارزش افزوده و ۱۶۹ قانون ماليات‌هاي مستقيم خواهند بود.

وي در ادامه تاكيد كرد: موديان خريدهاي خود را از عرضه‌كنندگاني خريداري نمايند كه در نظام ماليات بر ارزش فزوده ثبت نام نموده و گواهي ثبت نام دريافت كرده باشند و رسميت داشته باشند و قانون و مقررات را اجرا نمايند و به طور كلي چنانچه ماليات بر ارزش افزوده پرداختي قابل احراز باشد به عنوان اعتبار مالياتي پذيرفته مي‌شود درغير اين صورت اعتبار مالياتي قابل قبول نخواهد بود.
کد مطلب: 9588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *