۰
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳

انضباط آبی راه علاج زاینده رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه مسائل آبی در دنیا پیچیده است، گفت: حوضه زاینده رود امروز به دلیل بارگذاری های بیش از حد، شرایط اقلیمی، توسعه ناپایدار، استانی شدن مدیریت حوضه و ... بیمار است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه مسائل آبی در دنیا پیچیده است، گفت: حوضه زاینده رود امروز به دلیل بارگذاری های بیش از حد، شرایط اقلیمی، توسعه ناپایدار، استانی شدن مدیریت حوضه و ... بیمار است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، مسعود میرمحمدصادقی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با موضوع تشریح طرح‌های هفتگانه احیای حوضه آبریز زاینده‌رود، با اشاره به حجم 1400 میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود 136 میلیون مترمکعب است، همچنین ورودی سد حدود 4 مترمکعب در ثانیه و خروجی آن 13 مترمکعب در ثانیه برای مصارف شرب است.

وی با تاکید بر اینکه ذخیره سد زاینده رود نشان از شرایط ویژه آبی استان اصفهان دارد، تصریح کرد: حوضه زاینده رود امروز به دلیل بارگذاری‌های بیش از حد، شرایط اقلیمی، توسعه ناپایدار، استانی شدن مدیریت حوضه و ...  بیمار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه اکنون باید به دنبال راه علاج زاینده رود باشیم، گفت: تامین منابع آبی جدید برای جبران کاهش‌ها و همچنین برقراری انضباط آبی می‌تواند راه علاج این حوضه باشد.

وی با اشاره به فعال شدن کارگاه طرح تونل سوم کوهرنگ و سد آن، ابراز امیدواری کرد: این طرح به طور کامل تا دو سال نیم آینده وارد مدار خواهد شد، هم‌چنین طرح بهشت آباد و طرح انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت و شرب نیز در مرحله پیگیری است.

میرمحمدصادقی هم‌چنین تصریح کرد: مباحث تامین مالی پروژه ها نیز در کارگروه سازگاری با کم آبی تدوین و پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی برای انضباط آبی و کنترل صحیح بر حوضه زاینده‌رود، افزود: حضور و مشارکت ذی نفعان در این بخش بسیار مهم است و به طور قطع با کمک مردم، کشاورزان و صنایع محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه مسائل آبی در دنیا پیچیده است و همانند کلید خاموش و روشن نمی شود، افزود: با برنامه ریزی، فکر و مشارکت ذی نفعان می توان مسائل را به پیش برد.
کد مطلب: 96391
برچسب ها: زاینده رود
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *