۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴

دولت درآمدهای نفتی رابه باد داد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور در حوزه خدمات رسانی صرف شده است،‌گفت:‌ اگر این درآمدهای کلان در زیرساخت‌ها و پالایشگاه‌های کشور سرمایه‌گذاری می‌شد، امروز بهره بیشتری نصیب مردم می‌شد.
سید حسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته به ویژه دولت نهم و دهم بیشترین درآمدهای نفتی نصیب کشور شد، گفت: متأسفانه از این درآمدها به شکل مطلوبی استفاده نشده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که از رئیس جمهور در این باره انتقاد می‌شود وی فقط خودش را کارشناس می‌داند و معتقد است که بهترین تصمیمات را می‌گیرند در حالیکه اگر تصمیمات بهتری اخذ می‌شد امروز وضعیت اقتصاد کشور به‌سامان‌تر بود.
وی یکی از ایرادات مجلس هشتم و نهم را اعتماد بیش از حد به رئیس جمهور برشمرد و تصریح کرد: در زمینه درآمدهای نفتی مجلس دست دولت را باز گذاشت و دولت بدون اعتنا به مسائل اصلی کشور درآمدهای کلان کشور را از دست داد.
وزرای دولت می‌گویند احمدی‌نژاد به تولید توجهی ندارد
دهدشتی با تأکید بر اینکه باید از این درآمد در جهت حمایت از تولید ملی استفاده و هزینه می‌شد، ادامه داد: متأسفانه تصمیم‌گیری‌ها برای درآمد کشور در این جهت نبوده است و حتی وزرای دولت هم نسبت به این مسئله اعتراض دارند که البته شاید در برابر رئیس جمهور سخنی نگویند ولی این مسئله در نشست‌های تخصصی کمیسیون‌های مجلس بارها مطرح شده است.
وی با ابراز تأسف از اینکه دولت هنوز هم ایرادات خود را به گردن سایر نهادها می‌اندازد، تأکید کرد: استفاده‌های شده ولی باید با تدبیر بیشتر انجام می‌شد دولت از درآمدهای نفتی فقط در حوزه خدمات کار کرده است ولی اگر درآمدهای نفتی در پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شد، امروز بسیار بیشتر درآمد عاید کشور می‌شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نامگذاری سال گذشته مبنی بر سال جهاد اقتصادی، افزود: با توجه به شرایط کنونی در تحریم‌های چند جانبه دشمن متوجه کشورمان است نیاز به کارهای زیربنایی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شد و انتظار می‌رفت با کار جهادی برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام می‌گرفت
کد مطلب: 9677
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *