۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۱
علی‌حیدر نوری:

نقش مهم مدیریت بودجه در اقتصاد مقاومتی

معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان گفت: در اقتصاد مقاومتی باید در بودجه تخصیص یافته نهایت مدیریت را داشته و با اولویت‌بندی هزینه کرد

 علی‌حیدر نوری بعد از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه آرمان‌گرایی و واقعیت‌گرایی راهبرد سخنان رهبری است، افزود: باید واقعیت‌ها را تبیین کنیم و آرمان‌ها را اشاعه دهیم و در این راستا تجربیات گذشته راهگشاست.

وی عرضه و تقاضا را در اقتصاد مقاومتی دخیل دانست و گفت: تقاضا مصرف‌کنندگان و عرضه تولیدکنندگان را شامل می‌شود که در این نوع اقتصاد هر دو مورد باید مدنظر قرار گیرد و آسیب رسیدن به عرضه و تقاضا دارای تبعات بسیاری است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان راهکارهای کوتاه مدت را مؤثر دانست و افزود: در اقتصاد مقاومتی باید در کوتاه‌مدت متمرکز شویم و نیازهای اولیه ما باید تأمین شود تا به مردم ضربه وارد نشود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه توانمندی ما در برهه‌ای از زمان ثابت شده است اما بخشی از این امر به دستگاه‌های اجرایی ما برمی‌گردد که باید در بودجه تخصیصی نهایت مدیریت را داشته باشند و آن را با اولویت‌بندی هزینه کنند.

نوری با بیان اینکه نباید سطح خدمات ضروری و واجب را کاهش دهیم، اذعان کرد: دستگاه‌های اجرایی امسال باید متناسب با منابع و خدمات خود بودجه را هزینه کنند اما نباید خدمات خود به مردم را نیز کاهش دهند.

به گفته وی ابزار ما در بیت‌المال بودجه است و در این راستا باید بخشی از هزینه‌ها را کنترل کرده و یا به تعویق انداخت.

معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان خاطرنشان کرد: در تولیدات داخلی نیز راهکارهایی باید اندیشیده شود که سود مطلوبی نیز داشته باشد و در این موارد باید جلوی سوء مدیریت‌ها گرفته شود.
کد مطلب: 968
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *