۰
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱

وجود 17 هزار قبضه سلاح غیرمجاز در همدان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح استان همدان بیش از 17 هزار قبضه سلاح غیرمجاز وجود دارد که از این میزان سلاح غیرمجاز 4 هزار قبضه مربوط به شهرستان اسدآباد است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح استان همدان بیش از 17 هزار قبضه سلاح غیرمجاز وجود دارد که از این میزان سلاح غیرمجاز 4 هزار قبضه مربوط به شهرستان اسدآباد است.
به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده امروز در نشست گفتمان‌سازی فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که با حضور دهیاران و معتمدان و شوراهای روستاهای بخش مرکزی و پیرسلمان  شهرستان اسدآباد در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با این میزان آمار سلاح غیرمجاز، 25 درصد از سلاح‌های غیرمجاز در استان همدان به اسدآباد اختصاص دارد که آموزش‌ها و همایش‌ها به عنوان یک ضرورت و اقدام پیشگیرانه از نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و نگه‌نداشتن سلاح‌های غیرمجاز در خانواده برخوردار بوده و زندگی توأم با امنیت و آرامش را ایجاد می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های روستایی در راستای مهاجرت معکوس و ماندگاری روستائیان در موطن خود، افزود: هر شهر و استانی که بتواند با برنامه‌ریزی مدون درست و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات مردم را در روستاها ماندگار کند، گامی موثر در راستای توسعه و تقویت اقتصادی کشور محسوب می‌شود و این اقدام یک ضرورت استانی و شهرستانی است.
رنجبرزاده با بیان اینکه شهرستان اسدآباد از بسیاری از شهرها در رابطه با بهسازی روستایی جلوتر است، تصریح کرد: در حال حاضر 4 میلیارد تومان برای بهسازی روستایی شهرستان اعتبار جذب شده و احتمالا به‌زودی با قول‌های مساعدی که داده‌اند 2 تا 3 میلیارد دیگر نیز به بهسازی روستایی شهرستان اختصاص خواهد یافت که با احتساب این اعتبارات در مجموع شهرستان اسدآباد دارای 6 تا 7 میلیارد تومان اعتبار در بحث بهسازی روستایی خواهد بود.
نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با اشاره به وجود 40 کیلومتر راه شوسه روستایی در شهرستان اسدآباد اضافه کرد: تا پایان سال آینده تمامی روستاهای دارای راه شوسه شهرستان آسفالت خواهند شد.
رنجبرزاده تصریح کرد: گازرسانی به برخی روستاها از جمله خنداب، حیدرآباد و نادرآباد باقیمانده که با فراهم شدن شرایط گازرسانی این روستاها نیز انجام خواهد گرفت که قطع به یقین ایجاد این زیرساخت‌ها از نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار روستایی دارد.
وی با اشاره به اشتغال روستایی نیز خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال روستایی اعتباراتی ویژه تعلق گرفته که اسدآباد هنوز این اعتبارات را جذب نکرده و با کمک این اعتبارات می‌توان زمینه شغل‌های جدید را فراهم کرد.
رنجبرزاده در ادامه با بیان اینکه امکان شهر شدن منطقه چهاردولی شهرستان اسدآباد در آینده وجود دارد، گفت: در حال حاضر پیگیر اضافه شدن 2 شهر به شهرستان اسدآباد هستیم که در این راستا روستاهای جنت‌آباد، مزرعه بید از سمت بادخوره به عنوان یک مجموعه شهری تبدیل شود و دیگری  روستای چنارسفلی به شهر چنارستان از موارد در حال پیگیری است.
کد مطلب: 97192
برچسب ها: همدان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *