۰
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰

سود هنگفت پرسپولیس از نایب قهرمانی

پرسپولیس مقابل دیدگان هوادارانش قهرمانی آسیا را از دست داد اما معلوم شد اگر مجبورمان کنند، ظرفیت‌های لازم برای برگزاری مسابقات بزرگ را داریم.
پرسپولیس مقابل دیدگان هوادارانش قهرمانی آسیا را از دست داد اما معلوم شد اگر مجبورمان کنند، ظرفیت‌های لازم برای برگزاری مسابقات بزرگ را داریم.
به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا سرانجام شنبه‌شب در ورزشگاه آزادی که زیباتر از هر زمان دیگری به‌نظر می‌رسید پایان یافت. اگرچه مطابق انتظار جبران شکست ۲ بر صفر برابر کاشیما ممکن نشد و تیم ژاپنی با کسب مساوی بدون گل برابر پرسپولیس جام را به خانه برد، اما جزئیات برگزاری این بازی، ۱۹ آبان را به یک روز قابل افتخار در فوتبال ایران تبدیل کرد.
استادیوم آزادی که به سختی و در آخرین لحظات توانست مجوزهای لازم برای برگزاری بازی فینال را به دست بیاورد، در این مسابقه در شمایلی استثنایی ظاهر شد. همه چیز تا جایی حرفه‌ای بود که تصویر مهم‌ترین بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را در ذهن متبادر می‌کرد. حضور سران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و نیز مقامات سیاسی سرشناس در جایگاه ویژه، نشان از اعتبار این بازی داشت. به علاوه همان‌طور که انتظار می‌رفت حضور یکصد هزار نفری تماشاگران در ورزشگاه آزادی نیز رکوردی تاریخی ساخت. نکته مهم‌تر اینکه در طول مسابقه هرگز کوچک‌ترین رفتار زشتی از این هواداران دیده نشد.
آنها صرفا به تشویق تیم خودشان پرداختند و حرمت میهمان را نگه داشتند؛ تا آنجا که سرمربی کاشیما با تجلیل از تماشاگران گفت: «صادقانه می‌گویم وقتی با این جو مواجه شدم فکر می‌کردم می‌بازیم، اما توانستیم فشار ورزشگاه را تحمل کنیم. در ایران چیزی جز محبت و احترام ندیدیم.» به علاوه زیکوی افسانه‌ای هم که در قامت مدیر فنی کاشیما به تهران سفر کرده بود، در پایان مسابقه ورزشگاه آزادی را با استادیوم ماراکانای برزیل مقایسه کرد. همه اینها یعنی آنکه فوتبال ایران با وجود پاشنه آشیل‌های همیشگی‌اش در بحث مدیریت و اجرا، این بار یک نمره قبولی بزرگ دریافت کرد و معلوم شد اگر مجبورمان کنند، ظرفیت‌های لازم برای برگزاری مسابقات بزرگ را داریم. همچنین حضور چند صد تماشاگر زن در این بازی که نخستین ورود بانوان به ورزشگاه در تاریخ رقابت‌های باشگاهی کشور بود، بر شکوه این بازی افزود؛ آنچه با ابراز رضایت رسمی جانی اینفانتینو، رئیس فیفا و تشکر او از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان همراه شد. همه اینها یعنی آزادی روزی بی‌نظیر را پشت‌سر گذاشت، هرچند اصل مطلب که نتیجه بود محقق نشد و پرسپولیس خسته و نیمه‌جان، از فتح جام ناکام ماند.
اتفاق قابل‌توجه دیگر در حاشیه این مسابقه، تجلیل مفصل هواداران پرسپولیس از تیم‌شان در پایان بازی بود. در شرایطی که در این سال‌ها به دفعات شاهد طغیان تماشاگران علیه بازیکنان و مربیان خودی در هنگام ناکامی بوده‌ایم و فریاد «بی‌غیرت، بی‌غیرت» طنین غالب سکوها در چنین شرایطی بوده است، هواداران پرسپولیس رفتاری متفاوت بروز دادند و در انتهای بازی به‌صورت ایستاده برای تیم‌شان کف زدند. واضح است که آنها از عملکرد این تیم و از زجری که بازیکنانش کشیدند رضایت دارند. پرسپولیس که در یک سال گذشته از یارگیری محروم بوده و برخی از نفرات کلیدی‌اش را هم از دست داده بود، به‌خاطر حضور در مسابقات لیگ قهرمانان فصل گذشته تا مرحله نیمه‎‌نهایی و نیز حضور در رقابت‌های امسال تا فینال، با فشردگی بسیار زیادی بازی کرد؛ فشاری که در طول ۴۰ روز گذشته منجر به پارگی رباط صلیبی دو بازیکن این تیم یعنی حسین ماهینی و محمد انصاری شد. در حقیقت پرسپولیس چیزی بیش از این برای ارائه نداشت و در همین بازی آخر هم با وجود اینکه آشکارا زورش به تیم ژاپنی نمی‌رسید، تا دقیقه ۹۵ با چنگ و دندان برای تک‌تک توپ‌ها جنگید. این دومین بار است که بازیکنان پرسپولیس بعد از یک نایب‌قهرمانی از سوی هواداران‌شان تشویق می‌شوند. مرتبه قبلی بعد از بازی هفته پایانی لیگ پانزدهم برابر راه‌آهن بود که مردم ایستاده برای تیم‌شان دست زدند و این بار هم همین اتفاق در پایان فینال لیگ قهرمانان رخ داد.
نکته دیگر در مورد پرسپولیس اینکه این تیم با وجود ناکامی در فینال، پاداش ارزنده نایب‌قهرمانی را دریافت خواهد کرد. در مورد ریز درآمدهای سرخپوشان از مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا روایت‌های مختلفی وجود دارد و به‌نظر می‌رسد سایت رسمی باشگاه یک بار برای همیشه باید با ذکر جزئیات در این مورد اطلاع‌رسانی کند، اما محاسبات گوناگون نشان می‌دهد سرخ‌ها امسال حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به‌عنوان جایزه و ۲۵۰ هزار دلار هم به‌عنوان خرج سفر از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده‌اند که این رقم در کنار عایدی تقریبی ۱۰ میلیارد تومان از محل بلیت‌فروشی، نشان‌دهنده درآمد ۵۰ میلیارد تومانی سرخ‌ها از لیگ قهرمانان امسال است؛ پولی که می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی باشگاه را حل کند.
کد مطلب: 97298
برچسب ها: پرسپولیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *