; ?>; ?> وقتی ستارخان مدل نقاشی میشود - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸

وقتی ستارخان مدل نقاشی میشود

هنرمند نقاش تبریزی و خالق تابلوی ستارخان گفت: اولین تمرینم را از نقاشی ستارخان آغاز کرده‌ام که در واقع دلیل اصلی نقاش شدن من ستارخان بود.
وقتی ستارخان مدل نقاشی میشود
هنرمند نقاش تبریزی و خالق تابلوی ستارخان گفت: اولین تمرینم را از نقاشی ستارخان آغاز کرده‌ام که در واقع دلیل اصلی نقاش شدن من ستارخان بود.
به گزارش ایسنا، صابر بقال اصغری در آیین بزرگداشت سالروز وفات ستارخان و رونمایی از تابلو نقاشی ستارخان ادامه داد: در دوره‌ای دیگر با سنگ‌ها تابلویی خلق کردم که چهره ستارخان را دربرگرفته و در موزه مشروطه ماندگار شد که باز هم نتیجه علاقه‌ام به مجاهدان مشروطه بود.
این هنرمند حوزه نقاشی با بیان اینکه همیشه از بابت فرا رسیدن روز ۲۵ آبان که متعلق به سالگرد وفات ستارخان است دلم می‌گرفت که چرا به اسطوره‌ها و قهرمانانمان ارزش نمی‌دهیم، گفت: خوشبختانه امسال به همت کمیسیون فرهنگی شورای شهر و با همکاری شهرداری و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، به خاطر یک تابلوی نقاشی، مراسم باشکوه برگزار شد.
وی با بیان اینکه در دوران جدید شهرداری هنر و هنرمندان جایگاه ویژه‌ای در مجموعه شهرداری پیدا کرده‌اند، گفت: آقای شهردار مدیرانی انتخاب کرده‌اند که با روی گشاده با هنرمندان برخورد می‌کنند، حتی اگر منجر به نتیجه هم نشود با احترام و تکریم با هنرمندان سخن می‌گویند که این کار بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه پارک مفاخر هویت شهر تبریز است، گفت: تورهایی که به شهر تبریز می‌آیند باید به سمت پارک مفاخر هدایت شوند تا اسامی و چهره مفاخر این شهر را ببینند.
بقال اصغری در پایان از تشکیل گروهی در حوزه تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و اظهار کرد: این گروه بدون وابستگی به نهادی خاص و به صورت مردمی در حال فعالیت هستند و بزودی نتیجه اقدامات آنها را خواهید دید.
کد مطلب: 97704
برچسب ها: ستارخان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *