۰
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲

نمایشگاه تهمینه میلانی تعطیل شد

نمایشگاه نقاشی «تهمینه میلانی» فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و نقاش ایرانی در پی اعتراض هنرمندان و کارشناسان هنری نسبت به قیمت بالای این آثار که مدعی هستند نقاشی‌ها اصیل نبوده و کپی کارهای معروف خارجی و ایرانی است، تعطیل شد.
نمایشگاه نقاشی «تهمینه میلانی» فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و نقاش ایرانی در پی اعتراض هنرمندان و کارشناسان هنری نسبت به قیمت بالای این آثار که مدعی هستند نقاشی‌ها اصیل نبوده و کپی کارهای معروف خارجی و ایرانی است، تعطیل شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اولین نمایشگاه نقاشی‌های میلانی سینماگر ایرانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» پس از سه روز برگزاری به دلیل اعتراضات هنرمندان و کارشناسان هنری نسبت به کیفیت آثار و کپی بودن آنها لغو شد.
تعدادی از هنرمندان نیز نقاشی‌های میلانی را ضعیف و کپی‌ شده از آثار جنی میلیهف «jenny meilihove» که در حوزه طراحی کتاب کودک و کارت پستال فعال است و برخی آثار «آمادئو مودیلیانی» نقاش مشهور ایتالیایی برشمردند.
با توجه به اینکه قیمت این آثار 25 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود معترضان این قیمت را مناسب برای چنین آثار ضعیفی نمی دانستند.
اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» عصر پنجشنبه، 15 شهریور در گالری ایوان افتتاح شد و قرار بود تا 21 شهریور ادامه داشته باشد.
این نمایشگاه شامل 26 تابلوی نقاشی بود که در توضیح نمایشگاه آمده بود که میلانی بعد از 40 سال دست به رنگ و قلم مو برده و نقاشی کرده است.
اعتراض ها از همان روز افتتاحیه در شبکه های اجتماعی بالا گرفت و چند هنرمند جوان مقابل در ورودی گالری ایوان، تعدادی از کارهای هنری استادان شاخص تجسمی همچون محسن وزیری مقدم و بهمن محصص را در دست داشتند و در یک حرکت اعتراضی از مردم نام خالق این آثار را می پرسیدند و معتقد بودند که مردم باید به تماشای هنر واقعی بروند.
میلانی نیز چند ساعت قبل در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دوستان عزیز. من یک گالری نقاشی گذاشتم و جامعه جوان هنرهای تجسمی در اعتراض به اینکه چرا گالری ها به جای نمایش آثار آنها، نقاشی های مرا به نمایش گذاشته اند آشوب کردند. روز افتتاحیه هم پای پلیس به میان آمد. متاسفانه امروز کار به تهدید آتش زدن آثار هنری خود در مقابل گالری ایوان کردند. متاسفانه اعلام می کنم تا اطلاع ثانوی گالری تعطیل است.»
این درحالی است که این هنرمند در پست قبلی خود ضمن اعتراف به شباهت آثار خود به «jenny meilihove» نوشته است: « دوستان عزیز. من الان رفتم در صفحه خانم و این تصویرو دیدم و متوجه شباهت نقاشی خودم با کار ایشان شدم. از این بابت قلبا متاسفم. این تابلو را از نمایشگاه خارج و صدمه وارد شده را جبران می کنم.»
کد مطلب: 93669
برچسب ها: نقاشی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *