۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۳
مدیر اجرایی خانه موسیقی در گفت و گو با "فریادگر" تشریح کرد:

دلایل لغو ناگهانی جشن خانه موسیقی

دلایل لغو ناگهانی جشن خانه موسیقی

درپی لغو ناگهانی جشن خانه موسیقی در برج میلاد و به دنبال آن در تالار وحدت، مدير اجرايي خانه موسيقي دلایل آن را تشریح کرد.
حميدرضا عاطفي درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر گفت: برج میلاد ازمدت ها پیش دست دوستی درازکرده و به عنوان حامی این جشن قدم جلو گذاشته و قول داد که بدون دریافت هیچ هزینه ای روز هفدهم مهرماه، همزمان با روز جهانی موسیقی و سالروز تولد حکیم ابونصرفارابی سالن خود را دراختیار خانه موسیقی قراردهد . وی افزود: اما ظاهرا مسئولان برج ، نامه نگاری های لازم را برای دریافت مجوز از دفترموسیقی وزارت ارشاد انجام نداده و به همین دلیل نیز طبیعتاً مجوز لازم برای برگزاری این جشن صادر نشد. مدير اجرايي خانه موسيقي درباره این صحبت دیروز مدیرعامل خانه موسیقی درباره احتمال موکول شدن این جشن به تالار وحدت و بیانیه امروز خانه موسیقی مبنی بر لغو برنامه در کلیه سالن های کشور اظهارداشت: مسئولان تالار وحدت نهایت مساعدت لازم را برای برگزاری این جشن انجام دادند اما متاسفانه دفتر موسیقی از صدور مجوز برای برگزاری این برنامه خودداری کرد و به بهانه اتمام صدور ساعت اداری و مسایلی از این دست، از ارائه مجوز لازم برای این برنامه خودداری کرد. عاطفی ادامه داد: این جریان آن قدرادامه یافت تا دیگر زمان کافی برای اطلاع رسانی و کارهای لازم برای برگزاری جشن در آن سالن ازدست رفت و به همین دلیل مسئولان خانه موسیقی به ناچار جشن را کنسل کرده و به وقت دیگری موکول کردند .
شایان ذکر است اعضای هیات مدیره خانه موسیقی در جلسه بعد از ظهر دیروز در پی بروز این مسائل بیانیه‌ای صادر کردند؛متن این بیانیه چنین است: جشن خانه موسیقی که هر ساله در ماه مهر همزمان با روز جهانی موسیقی و سالروز تولد حکیم ابونصرفارابی برگزار می‌شود امسال با همه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های مفصل متأسفانه با مشکل مواجه و نهایتاً لغو شد. هیئت مدیره خانه موسیقی و همه دست‌اندرکاران جشن از این واقعه تلخ متأسف است و از همه علاقه‌مندان هنر موسیقی ، اعضای محترم این نهاد و مردم شریف و فرهنگ دوست ایران پوزش می‌طلبد. خانه موسیقی از همه مؤلفان ، ناشران و بویژه برگزیدگان بخش رقابتی جشن و اعضای هیئت داوران که با ساعتها و روزها صرف وقت و مطالعه کتابهای رسیده به جشن آثار برجسته و برتر را برگزیدند پوزش می‌طللبد. ستاد جشن از همه مدعوین و هنرمندانی که قرار بود در بخش‌های مختلف این مراسم به اجرای برنامه بپردازند و بویژه از همه هنرمندان شاخص نواحی که از اقصی نقاط ایران برای حضور و اجرای برنامه در این مراسم رنج تمرین و آماده سازی و سفر را به خود هموار کرده بودند عذر خواهی می‌کند. اعضای شورای عالی خانه مراتب اعتذار خود را به کلیه میهمانان محترم و هنرمند شهرهای دور و نزدیک که با دریافت کارت دعوت با شوق و مهر آمادگی حضور خود را اعلام کرده بودند و لغو مراسم توفیق دیدار همدلان و همراهان را ضایع کرده است اعلام می‌دارد. در پایان اعضای هیئت مدیره خانه ضمن سپاس از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم از جمله مسئولان مرکز همایش‌های برج میلاد که به عنوان اسپانسر برنامه از آغاز همراه و همگام ما بودند و همچنین از دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت ارشاد که جهت برگزاری جشن سعی وافری داشتند سپاسگزاری می‌کند.

کد مطلب: 9815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *