۰
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۸

گرسنگی جان میلیونها یمنی را تهدید میکند

برنامه جهانی غذا که نهادی وابسته به سازمان ملل است، در مورد تشدید وخامت اوضاع در یمن هشدار داد.
برنامه جهانی غذا که نهادی وابسته به سازمان ملل است، در مورد تشدید وخامت اوضاع در یمن هشدار داد.
به گزارش ایسنا، طبق ارزیابی برنامه جهانی غذا ۱۲ میلیون یمنی در سال آینده میلادی نیازمند کمک‌های جهانی خواهد بود. این نهاد بین‌المللی پایان جنگ یمن را گامی ضروری برای جلوگیری از بزرگ‌ترین فاجعه‌انسانی دهه‌های گذشته می‌داند.
بتینا لوشر، سخنگوی برنامه جهانی غذا در برلین گفت، انتظار می‌رود که در سال آینده‌ی میلادی ۱۲ میلیون تن در یمن به کمک‌های برنامه جهانی غذا نیازمند باشند.
به گفته‌ او، در ماه دسامبر سال جاری میلادی شمار انسان‌هایی در یمن که خطر مرگ آنها را تهدید می‌کند، به ۱۰ میلیون تن رسیده است. طبق آخرین آمار جمعیت یمن به حدود ۲۷ میلیون تن می‌رسد.
لوشر تصریح کرد: ما می‌کوشیم که جلوی فاجعه‌ای انسانی در یمن را که از جنگ و گرسنگی ناشی می‌شود، بگیریم؛ فاجعه‌ای که طی دهه‌های گذشته مانند آن را به چشم ندیده‌ایم.
سخنگوی برنامه جهانی غذا همچنین خاطرنشان کرد، تنها در صورتی می‌توان مانع از بروز چنین فاجعه‌ای شد که جنگ در یمن پایان یابد. او جامعه بین‌المللی را فراخواند که فشارهای خود را بر کسانی که بر طرف‌های جنگ یمن اعمال نفوذ می‌کنند، افزایش دهند.
لوشر ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح یمن که در استکهلم برگزار می‌شود، نتیجه‌بخش باشد و گام‌هایی در مسیر درست برداشته شود.
به گزارش دویچه وله، بر اثر بمباران‌های مداوم نیروی هوایی سعودی، هزاران تن از یمنی غیرمسلح کشته، زخمی و آواره شده‌اند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها عملیات نظامی عربستان در یمن را محکوم کرده‌اند.
کودکان از قربانیان بزرگ این جنگ هستند. سازمان بین‌المللی خیریه‌ صندوق نجات کودکان به تازگی اعلام کرده بود که میان سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بیش از ۸۵ هزار کودک در یمن بر اثر کمبود مواد خوراکی یا دارویی جان خود را از دست داده‌اند.
کد مطلب: 98609
برچسب ها: یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *