۰
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱

آمریکا پایگاه نظامی جدید در عراق ایجاد کرد

نیروهای آمریکایی بدون اطلاع قبلی مقامات عراقی، یک پایگاه نظامی جدید در استان الانبار در غرب عراق در نزدیکی مرزهای سوریه ایجاد کردند.
نیروهای آمریکایی بدون اطلاع قبلی مقامات عراقی، یک پایگاه نظامی جدید در استان الانبار در غرب عراق در نزدیکی مرزهای سوریه ایجاد کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو شورای استان الانبار امروز دوشنبه در اظهاراتی به خبرگزاری «سومریه نیوز» گفته است که نیروهای آمریکایی بدون اعلام قبلی، یک پایگاه جدید در این استان ایجاد کرده اند.
«فرحان محمد الدلیمی» افزوده است که نیروهای آمریکایی اخیرا به صورت غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی در شمال رودخانه فرات در 30 کیلومتری بخش «الرمانه» از توابع شهرستان مرزی «قائم» در استان الانبار، در جوارهای مرز عراق با سوریه یک پایگاه ایجاد کرده و در آن مستقر شدند.
وی حضور این پایگاه نظامی آمریکایی را مانعی در تردد اهالی منطقه ذکر کرد زیرا به گفته او، نیروهای آمریکایی در هرکجا مستقر می شوند، اقدام به ایجاد موانع امنیتی برای ایمنی سازی نیروهای خود می کنند.
الدلیمی اضافه کرده است که حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه به این نیروها اجازه می دهد که بر کل صحرای حدفاصل بین دو استان الانبار و نینوا در داخل خاک عراق اشراف داشته باشند.
پیرامون پایگاه های نظامی آمریکا گزارش های مختلفی وجود دارد که برخی آن را 6 و 8 و 12 پایگاه ذکر کرده اند.
معروف ترین پایگاه های نظامی آمریکا در حال حاضر در عراق، «فیکتوریا» در حومه فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت، «التاجی» شمال بغداد، «الحبانیه» و «عین الاسد» در استان الانبار، «پایگاه هوایی بلد» در استان صلاح الدین، «رینگ» در کرکوک، «القیاره» در نینوا و پایگاه اربیل هستند.
دولت سابق عراق به ریاست «حیدر العبادی» چند بار اعلام کرده بود که تعداد نیروهای امریکایی و پایگاه های نظامی انها در عراق محدود است و اغلب نیروهای آمریکایی نقش مشورتی دارند.
براساس گزارش منبع مطلع از جمله نمایندگانی از پارلمان عراق، آمریکا بین 5 تا 12 هزار نیروی نظامی در عراق دارد.
پارلمان جدید عراق اعلام کرده است که یکی از اولویت های چهارمین دوره این پارلمان پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا درعراق است.
«محمد العسکری» مشاور وزیر دفاع عراق نیز چند روز قبل در اظهاراتی تاکید کرد که در سطح مردمی و دولتی در عراق با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور مخالفت وجود دارد.
کد مطلب: 98910
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *