۰
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸

شکایت پسران علی ربیعی از استیضاح‌کنندگان

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید پسران علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استیضاح‌کنندگان ربیعی شکایت کرده‌اند.
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید پسران علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استیضاح‌کنندگان ربیعی شکایت کرده‌اند.
محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‎وگو با ایرناپلاس تصریح می‎کند: پرونده شکایت از استیضاح‌کنندگان آقای ربیعی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سنگین است، زیرا در این پرونده چند نفر شاکی هستند. در حال حاضر پسرهای آقای ربیعی شکایت کرده‌اند.

سخنگوی این هیأت درباره علت شکایت پسران ربیعی، اضافه می‎کند که معتقدند درباره مسائل اقتصادی به آنها اتهام وارد شده‎ است.

**20 پرونده مفتوح در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان

همچنین به گفته جمالی بیشتر از 20 پرونده مفتوح در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است. سه‎شنبه آینده هم این هیأت جلسه‎ای دارد که به این پرونده‎‎ها از جمله شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس رسیدگی می‎کند.

او در ادامه درباره روال بررسی شکایات در این هیأت توضیح می‎دهد که اگر شکایتی از نماینده‎ای صورت بگیرد دو وضعیت دارد: وقتی شکایت از مراجع قضایی به هیأت می‎رسد و ما از فردی که از او شکایت شده است، دعوت می‎کنیم و ادله را می‎شنویم، معمولاً از شاکی یا شاکیان هم دعوت به‎عمل می‎آوریم. اما اگر از مرجع قضایی نباشد، تنها دو اظهارنظر می‎توانیم انجام دهیم که بگوییم این اظهارنظر در جهت رفتار نمایندگی بوده ‎است یا خیر و همچنین در شأن نمایندگی بوده‎ است یا خیر. اما اگر او محکوم یا حاکم شود کاری نمی‎توانیم بکنیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اضافه می‎کند اگر نماینده‎ای شکایتی بکند و آن را مستقیم به هیأت ارجاع بدهد، ما آن را مستقیماً به مرجع قضایی نمی‎دهیم. بر اساس بررسی‎هایی که می‎کنیم، تذکر کتبی یا شفاهی می‎دهیم.

در جلسه علنی رسیدگی به استیضاح وزیر کار حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس خطاب به ربیعی عنوان کرد: آیا پسر شما به همراه پسر تقی‌زاده (معاون وزیر) در دوبی با رابطه عبدالناصر موسوی الجزایری شرکت دارند؟ چرا پول‌های پتروشیمی که فروخته‌اید را به کشور بازنگردانده‌اید؟
کد مطلب: 99071
برچسب ها: استیضاح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *