۰
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸

جایگاه علوم سیاسی در کشور نامشخص است

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی علوم سیاسی کشور گفت: بیش از 90 درصد دانشجویان فارغ التحصیل رشته ی علوم سیاسی با مشکل اشتغال روبرو هستند و هنوز جایگاه رشته علوم سیاسی در دستگاه های سیاسی و اداری کشور نامشخص است.
دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی علوم سیاسی کشور گفت: بیش از 90 درصد دانشجویان فارغ التحصیل رشته ی علوم سیاسی با مشکل اشتغال روبرو هستند و هنوز جایگاه رشته علوم سیاسی در دستگاه های سیاسی و اداری کشور نامشخص است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علوم سیاسی کشور در نظر دارد به مناسبت صد و نوزدهمین سالگرد تاسیس مدرسه ی علوم سیاسی در ایران نشست های علمی تخصصی غیبت سیاست در ایران معاصر را در سراسر کشور و در روز بیست و هشتم آذر ماه (28) برگزار نماید.

در این راستا امیرحسین ابراهیمی دبیر اتحادیه علوم سیاسی کشور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: شورای مرکزی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علوم سیاسی کشور در راستای توسعه و پیشرفت رشته علوم سیاسی و همچنین تقدیر از متخصصان و مولفین و پژوهشگران فرهیخته در این رشته در نظر دارد روز بیست و هشتم آذر را به عنوان روز علوم سیاسی در تقویم ثبت کند.

جوان ترین دبیر اتحادیه انجمن های علمی کشور افزود: هدف از انتخاب بیست و هشتم آذر به این دلیل است که صد و نوزده سال قبل در چنین روزی میرزا حسن خان مشیر الملک برای اولین بار مدرسه ی علوم سیاسی را در ایران را تاسیس کرد که مدرسه علوم سیاسی برای وزارت امور خارجه وقت مامورینی تربیت کند که بتوانند در مقابل خارجیان حقوق کشور خود را حفظ کنند و همینطور نابه‌سامانی های که در دستگاه دیپلماسی ما مشاهده می‌شد از بین برود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد دانشجویان فارغ التحصیل رشته ی علوم سیاسی با مشکل اشتغال روبرو هستند و هنوز جایگاه رشته علوم سیاسی در دستگاه های سیاسی و اداری کشور نامشخص است و اینقدر این مسئله را تکرار کرده ایم که دیگر صدایمان گرفته است.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: تشویق و حمایت مانند اکسیژن برای بدن است و همه افراد دوست دارند که تشویق شوند و دانشجویان علوم سیاسی و سایر رشته های علوم انسانی از این قاعده مستثنی نیستند و اگر دانشجویان علوم سیاسی بفهمند مورد حمایت و تشویق مسئولان قرار گرفته اند اعتماد به نفسشان چندین برابر می شود و می توانند یاری رسان دولتمردان در این برهه ی حساس کشور شوند
کد مطلب: 99348
برچسب ها: دانشجویان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *