۰
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۷

ترکیه: هزاران سوری به کشورشان بازگشتند

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در پی تدارک دولت سوریه برای بازگشت پناهجویان به کشورشان، اعلام کرد که بیش از 291 هزار پناهجوی سوری به کشور خود بازگشته اند.
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در پی تدارک دولت سوریه برای بازگشت پناهجویان به کشورشان، اعلام کرد که بیش از 291 هزار پناهجوی سوری به کشور خود بازگشته اند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سویلو روز شنبه در نشستی درباره مقابله با مهاجرت غیرقانونی در شهر ادرنه واقع در شمال غرب ترکیه، گفت: به دنبال اجرای عملیات های کشورش در خاک سوریه، 291 هزار و 790 سوری به کشورشان بازگشتند.
وی افزود: در تاریخ همیشه با پدیده مهاجرت به دلایل مختلف روبه رو بوده ایم. مسائل امنیتی، اقتصادی یا بهره کشی از جمله دلایل مهاجرت مردم در کشورهای مختلف است.
وی با اشاره به افزایش تعداد مهاجرین طی سال های اخیر، تصریح کرد که شمار مهاجران در قرن بیست و یک، به حدود 244 میلیون نفر می رسد که 71.4 میلیون تن از آنها پناهنده بوده یا مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند.
این در حالی است که دولت سوریه نیز طی چند ماه اخیر اقدام به ارسال امکانات، بازسازی راه ها، اصلاح شبکه برق و آب و تامین لوازم بهداشتی درمانی در مناطق آزاد شده از دست تروریست ها کرده تا شرایط برای بازگشت آوارگان سوری مهیا شود.
این مقام ترک گفت: ترکیه میزبان حدود 4.5 میلیون پناهده خارجی است که حدود 3.6 میلیون تن از آنها تحت حمایت نهادهای بین المللی هستند.
به گزارش ایرنا، ترکیه شهریور سال 1395 عملیات سپر فرات را در حومه شمالی استان حلب آغاز و اعلام کرد که این عملیات با هدف رفع تهدیدات تروریستی علیه ترکیه و در راس آن داعش و کمک به ائتلاف آمریکا صورت می گیرد.
همچنین ارتش ترکیه در اوایل بهمن ماه سال 1396 با هدف مبارزه با نیروهای 'حزب کارگران کردستان ترکیه'(پ.ک.ک)، عناصر 'حزب اتحاد دمکراتیک سوریه'(پ.ی.د) و 'نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه'(ی.پ.گ ) عملیاتی را تحت عنوان شاخه زیتون در شمال سوریه آغاز کرد و با تصرف دو هزار کیلومتر مربع دیگر از مناطق شمالی سوریه، شهر 'عفرین' را از کنترل کردها خارج کرد.
با آغاز بحران سوریه در 24 اسفند ماه 1389مشکلات مردم سوریه نیز آغاز شد، جمعیت سوریه پیش از آغاز بحران این کشور 23.5 میلیون اعلام شده بود که با یورش گروه های تروریستی به سوریه و طی این سال ها نزدیک به 12 میلیون نفر از جمعیت این کشور آواره شهرهای مختلف و کشورهای ترکیه، مصر، لبنان، اردن و همچنین کشورهای اروپایی شدند.
کد مطلب: 99590
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *