۱
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۶

مشابهت هایی با ما در این مطلب می بینید؟!

ضیا مصباح
چرا اروپایی ها نمی خواهند در مورد قضیه یونان کوتاه بیایند؟ امکان بازنشستگی زودهنگام در سن ۵۰ سالگی، حقوق و مزایای سوسیالیستی مرتبط با آن که فراهم کننده درآمد بی زحمتی است که مارکسیست ها در پی آن هستند،از عوامل اصلی ورشکستگی کنونی یونان عنوان شده است.
مشابهت هایی با ما در این مطلب می بینید؟!
چرا اروپایی ها نمی خواهند در مورد قضیه یونان کوتاه بیایند؟ امکان بازنشستگی زودهنگام در سن ۵۰ سالگی، حقوق و مزایای سوسیالیستی مرتبط با آن که فراهم کننده درآمد بی زحمتی است که مارکسیست ها در پی آن هستند،از عوامل اصلی ورشکستگی کنونی یونان عنوان شده است.
اما چگونه؟ بازرسان اتحادیه اروپا طی تحقیقات خود به نکات جالبی پی بردند که شاید دانستن آنها برای ما ایرانیان هر چند که در مقایسه با ما از درامد نفت بر خوردار نیستند نیز خالی از لطف نباشد.
برای نمونه در بیمارستان اونگلیوس آتن چیزی حدود ۵۰ راننده رسمی برای اتومبیل های بیمارستان ثبت شده اند و ۴۵ باغبان برای یک محوطه چمن کوچک با چهار بته در آن....اگر اراده شود صد ها مورد مشابه در وطنمان می توان مثال زد.
یونان بالاترین آمار افراد ۱۱۰ ساله را در دنیا دارد ودر این میان افرادی که اغلب سالهاست مرده اند اما خانواده های آنها برای دریافت مستمری آنها مرگشان را اعلام نکرده اند و برخی از خانواده ها به همین روش در حال دریافت ۴ تا ۵ مستمری بازنشستگی هستند که حق آنها نیست.مثل اینکه احمدی نژادی داشته اند و ماهانه ای!
به عنوان مثال بازرسان به موردی برخوردند که خانواده فردی که بیش از ۶۰ سال پیش در سال ۱۹۵۳ از دنیا رفته بود، هنوز حقوق مستمری بازنشستگی او را دریافت می کردند. ( وظیفه بگیران متوفی را از یاد نبرید)
بیش از ۴۰ هزار زن شناسایی شدند که تحت این عنوان که دختران مجرد مستخدمین فوت شده دولت هستند، چیزی حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه حقوق می گرفتند، که در سال چیزی حدود ۵۵۰ میلیون یورو برای دولت هزینه در بر داشت که اکنون و با تحولات انجام شده از این به بعد تا سن ۱۸ سالگی به آنها تعلق خواهد گرفت. (کسی نگفته دختران تا ازدواج نکرده اند باید تحت پوشش باشند)
از قوانین جالب دیگری که توسط یکی از دولت های چپگرای یونان در سال ۱۹۷۸ تصویب شد قانونی است که مزایای ویژه ای را برای افراد شاغل در ۶۰۰ رده ی شغلی تحت عنوان مشاغل آسیب زا و دردآور در نظر می گیرد، به عنوان مثال:
آرایشگرها به دلیل کار با رنگ مو که می تواند آسیب زا باشد، نوازندگان سازهای بادی به دلیل اینکه دمیدن زیاد می تواند مضر باشد، مجریان تلویزیون تحت این عنوان که کار با میکروفون برای سلامتی ضرر دارد...
در میان این همه هزینه های اضافی که سیاست های چپگرایانه به خزانه محدود دولت تحمیل کرده اند :
وجود موسسات ساختگی و نمایشی مانند انستیتوی حفاظت از دریاچه کوپایس را می توان مثال زد که، در سال ۱۹۵۷ و با ثبت ۳۰ کارگر تمام وقت و به جهت جلوگیری از خشک شدن دریاچه ای تاسیس شده ، که در سال ۱۹۳۰ خشک شده و حتی اثری از آن دیگر وجود ندارد اما این انستیتو تا سال ۲۰۱۰ بودجه دریافت کرده و به کار خود ادامه داده است.(مشا بهتی با دانشگاه ایرانیان نمی بینید؟! )
این هزینه ها و امکانات برای مردمی است که ۲۵ درصد آنها در تمام عمر خود حتی یک ریال مانند ۹۰ در صد ایرانیان، مالیات نداده اند.
نا گفته نماند که یونان از درآمد ارزی هنگفتی از محل جلب توریست بر خوردار است و مجموعه اثار تاریخی این کشور در مقایسه با ایران کمتر است.
کشاورزی آن نسبتا پیشر فته و تا حدود قابل توجهی خو دکفا است. از لحاظ صنعتی نیز در حد کشورهای درجه دوم اروپا به حساب می اید.
.اتوبوس و متروی سوبسیددار و ارزان که اکثر مردم به صورت مجانی از آن استفاده می کنند، به تمامی کارکنان این موسسات از نظافت چی ساده تا دیگر کارمندان تا ۶۶ هزار یورو در سال حقوق می دهند، در حا لیکه این شر کتهااز راه فروش بلیط حدود۹۰ میلیون یورو در سال درآمد دارند ولی هزینه های آن از ۵۰۰ میلیون یورو در سال فراتر می رود.
(چند شرکت دولتی ایرانی مشا به داریم؟)
جهت اطلاع : میزان حقوق بازنشستگی افراد در فرانسه ۵۱ درصد حقوق عادی، در آلمان ۴۰ درصد، آمریکای شمالی و ژاپن ۳۴ درصد و در یونان ۹۶ درصد در بازنشستگی زود هنگام است.
امتیازی که همواره بدون شک یک مشوق همگانی برای درخواست فراوان بازنشستگی زودهنگام بوده است. در حا لیکه در وطن خودمان این نسبت یعنی درصد حقوق بازنشستگی در مقا یسه با حقوق دوران خدمت با منظور داشتن اضافات حدود ۵۰ درصد کمتر است!
تعداد معلمان یونان به نسبت جمعیت آن، چهار برابر فنلاند که موفق ترین سیستم آموزش و پرورش اروپا را دارد، هستند .
در حالیکه دانش آموزان یونانی، دارای کمترین میزان موفقیت تحصیلی در سراسر اتحادیه اروپا هستند.


کد مطلب: 47706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *