۱
۱
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
با شبنم نعمت‌زاده بیشتر آشنا شوید

ویلای لوکس دختر کدام وزیر سابق تخریب شد؟

امروز بخشی از ویلای لوکس شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، که به‌صورت غیرقانونی در لواسان ساخته شده بود، تخریب شد. دختر جنجالی وزیر سابق صنعت کیست و چرا ویلای متعلق به وی تخریب شد؟
بخشی از ویلای شبنم نعمت زاده در لواسان تخریب شد.
بخشی از ویلای شبنم نعمت زاده در لواسان تخریب شد.
امروز بخشی از ویلای لوکس شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، که به‌صورت غیرقانونی در لواسان ساخته شده بود، تخریب شد. دختر جنجالی وزیر سابق صنعت کیست و چرا ویلای متعلق به وی تخریب شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، امروز (یکشنبه ۱۲ اسفند) با اجرای حکم دادگاه بخشی از ویلای شبنم نعمت‌زاده در لواسان تخریب شد. این ویلا در چهار طبقه و در هر طبقه ۱۵۰ متر، مجوز ساخت داشته، اما عملاً به جای ۱۵۰ متر، حدود ۵۰۰ متر ساخت صورت گرفته و به خیابان نیز تعرض شده است!
به گفته معاون عمرانی شهرداری لواسان، ویلای شبنم نعمت‌زاده حدود هزار و ۱۲ متر تخلف داشته و تخریب این بخش غیرمجاز از ویلا از صبح امروز به‌صورت دستی توسط کارگران آغاز شده است.
لواسان یکی از نقاطی است که در آن ساخت‌وسازهای غیرقانونی از طریق تغییر کاربری‌های بحث‌برانگیز، اعتراضات رسانه‌ای زیادی ایجاد کرده است و حالا به نظر می‌رسید با تخریب بخشی از ویلای دختر وزیر سابق صنعت، برخوردها با متخلفان نیز ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. ظرف روزهای گذشته نیز رسانه‌های مختلف از بازداشت سه مقام مسئول در اداره اوقاف لواسان به «اتهام زمین‌خواری و واگذاری زمین‌های اوقافی» خبر داده بودند.
 
شبنم نعمت‌زاده کیست؟
فعالیت‌های تجاری خانواده محمدرضا نعمت‌زاده در سالیان گذشته همواره خبرساز بوده است. نعمت‌زاده خود پیش از تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۲، در ۱۹ شرکت خصوصی عضو هیأت مدیره بود که پیش از انتخاب شدن به‌عنوان وزیر از این سمت‌ها استعفا کرد. اغلب شرکت‌هایی که نعمت‌زاده در آن‌ها سمت داشت، در بخش پایین‌دستی صنعت نفت فعال بودند. در فاصله بین سال‌های ۹۲ و ۹۶ بارها گزارش‌هایی منتشر شد که همسر نعمت‌زاده، خانم مریم بختیار و دخترانش شبنم و زینب نعمت‌زاده، در شرکت‌های متعددی عضو هیأت مدیره هستند.
شبنم نعمت‌زاده که ویلای لوکس و غیرقانونی او امروز در لواسان تخریب شده است، در تابستان امسال به دلیل اتهاماتش در حوزه توزیع و پخش دارو خبرساز شد. شرکت توسعه دارویی رسا متعلق به شبنم نعمت‌زاده است و در تابستان امسال، برخی خبرگزاری گزارش دادند که این شرکت ۳۵۰ میلیارد تومان به شرکت‌های تولیدکننده دارو بدهکار است.
گزارش‌ها حاکی از این بود که شرکت تحت مدیریت شبنم نعمت‌زاده، بدون هیچ آورده‌ای توانسته معادل ۳۵۰ میلیارد تومان دارو از شرکت‌هایی دارویی خریداری کند و با عدم پرداخت بدهی خود، فشار مالی زیادی به این شرکت‌ها وارد کرده است.
بدهی قابل توجه شبنم نعمت‌زاده به شرکت‌ها دارویی از آن‌جا عیان شد که شرکت‌های داروسازی نظیر شفادارو و داروسازی فارابی، اسناد بدهی شرکت توسعه دارویی رسا را به سازمان بورس اوراق بهادار ارائه دادند.
اما جنجال‌ها بر سر فعالیت دارویی شبنم نعمت‌زاده تنها به این جا ختم نشد. در اواسط مرداد سال جاری رسانه‌ها گزارش دادند که یک انبار احتکار دارو در استان البرز کشف شده و در میان دارو، داروی تاریخ مصرف‌گذشته نیز وجود داشته است. بلافاصله برخی گمانه‌زنی کردند که این داروها متعلق به شرکت تحت مدیریت شبنم نعمت زاده است.
کار به همین جا ختم نشد و در اوایل شهریور ۹۷، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت که دختر یک وزیر سابق در ارتباط با پرونده‌ای که در دادسرا تشکیل شده بود، بازداشت شده است. وی گفت که این دختر وزیر سابق به دلیل عجز از تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیارد تومانی بازداشت شده است. بلافاصله در فضای مجازی این خبر منتشر شد که فرد بازداشتی شبنم نعمت‌زاده بوده و علت تشکیل پرونده برای وی نیز بدهی‌اش به شرکت‌های تولیدکننده دارو بوده است.
شبنم نعمت‌زاده در مرداد امسال در مصاحبه با روزنامه شرق بدهی ۳۵۰ میلیارد تومانی‌اش به تولیدکنندگان دارو را رد کرده بود. وی گفته بود: «اصلاً این رقم درست نیست و بدهی ما خیلی کمتر از این رقم است. برخی از دوستان که به ما لطف داشتند، نمی‌دانم به چه دلیل این رقم را اعلام کردند؛ اما اصلاً چنین چیزی نیست. شرکت پخش ما مشکلاتی داشت که در حال رسیدگی به آن هستیم تا بتوانیم به تعهداتی که به تأمین‌کنندگان داریم، عمل کنیم».
در همان تابستان، در فضای مجازی به ویلای غیرقانونی شبنم نعمت‌زاده در لواسان نیز اشاره شد. در هفته گذشته علی حیدریان، شهردار لواسان در گفتگوی تلفنی با برنامه تهران۲۰ گفت که «حکم تخریب ویلای دختر یکی از وزرای سابق صادر و قطعی شده است». وی عنوان کرد: «کارشناس رسمی دادگستری آمده و بررسی کرده چه مقدار از ویلای وی تخلف داشته است و در حیطه جواز نیست تا حکم را اجرا کنیم».
این حکم تخریب که هزار و ۱۲ متر مربع از ویلای دختر وزیر سابق صنعت را دربر می‌گیرد، امروز اجرایی شد. این بخش از ویلا امروز تخریب شد، اما این سوال مهم همچنان باقی است که تخلفی تا این حد محرز و بزرگ، چگونه عملیاتی شده و ساخت ویلا چگونه با این میزان تخلف، پیش رفته است؟!
 
کد مطلب: 103882
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مطالب مرتبط تا حدود خیلی زیاد خوب و جامع هستند