۴
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱
مروری بر وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در پایان دور رفت

استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن چقدر شانس صعود دارند؟

فصل 2019 لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برای نمایندگان کشورمان به پایان دور رفت خود رسید.
استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن چقدر شانس صعود دارند؟
فصل 2019 لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برای نمایندگان کشورمان به پایان دور رفت خود رسید.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، استقلال، ذوب آهن و پرسپولیس که نمایندگان ایران در این فصل از رقابت ها هستند با انجام سه بازی نخست خود در مرحله ی گروهی، از شانس خوبی برای صعود به مرحله ی یک هشتم پایانی چمپیونز لیگ آسیا برخوردارند. اما شانس سه نماینده ایران در دور برگشت رقابتها چقدر است؟
 
ذوب آهن
ذوب آهن اصفهان به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران کار خود را از مرحله ی پلی آف مسابقات آغاز کرد و با کامبک فوق العاده برابر الغرافه در قطر، راهی مرحله ی گروهی شد و در گروهی نسبتا آسان قرار گرفت.
سبزپوشان اصفهانی که از زمان پیوستن منصوریان به این تیم شرایط بهتری را تجربه کرده اند و در دیدار اخیر خود در امارات بار دیگر با ثبت کامبکی استثنایی به مانند دیدار برابر الغرافه قطر و النصر به پیروزی قاطعانه ی سه بر یک برابر الوصل رسیدند ، از سه بازی که در دور رفت مرحله ی گروهی به انجام رسانده اند، موفق به کسب دو پیروزی برابر النصر عربستان و الوصل امارات و یک تساوی برابر الزورا عراق شده اند و با 7 امتیاز صدرنشین گروه A هستنند. در این گروه به ترتیب الزورا با 4 و النصر و الوصل هرکدام با 3 امتیاز پشت سر ذوب آهن ایران قرار دارند.
سه دیدار باقی مانده ی ذوب آهن به ترتیب برابر الوصل امارات در اصفهان، الزورا در بغداد و النصر عربستان در کربلا است که با توجه به اختلاف امتیازی که ذوبی ها با رقیبان خود ایجاد کرده اند و نیز عیاری که از خود در تقابل با این تیم ها در دور رفت نشان دادند، می توان مسیر صعود را برای ذوب آهن نسبتا هموار و سه بازی پیش رو را تا حدودی راحت تلقی کرد.
 
استقلال
استقلال به عنوان قهرمان جام حذفی ایران به طور مستقیم در مرحله ی گروهی و در گروه مرگ رقابت های این فصل با حضور الدحیل قطر، الهلال عربستان و العین امارات قرار گرفته است.
استقلالی ها که پس از باخت دربی، توقف برابر سایپا و از دست دادن شانس قهرمانی لیگ دچار حواشی متعددی شده بودند، با برد دو بر یک برابر الهلال عربستان در قطر، توانستند تا حدودی بحران ها و حواشی چند روز اخیر را به دست فراموشی بسپرند و با بهبود شرایط خود در جدول لیگ قهرمانان، امیدهای صعود به دور بعد را همچنان زنده نگه دارند.
آبی پوشان در سه دیدار به ترتیب برابر الدحیل در قطر سه بر یک شکست خوردند، در تهران با العین در لحظات آخر یک بر یک متوقف شدند و در بازی آخر دور رفت نیز در قطر برابر الهلال مقتدر و پرستاره با دو گل منتظری و کریمی در برابر تک گل گومیس، پیروز شدند.
استقلال با 4 امتیاز از سه بازی در رتبه ی سوم گروه C جای دارد. در این گروه الهلال با 6 و الدحیل با 4 امتیاز به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار دارند و العین با 2 امتیاز قعرنشین جدول می باشد.
استقلال در دور برگشت به ترتیب با الهلال عربستان در امارات، الدحیل در تهران و العین در امارات مصاف خواهد داد که با توجه به سطح بالای رقیبان، دشواری بازی های باقی مانده و نزدیکی امتیازها، کار فوق العاده دشواری برای صعود دارد و باید از بازی هفته ی پنجم برابر الدحیل در آزادی و دیدار هفته ی آخر با العین که تا بدین جای فصل لیگ قهرمانان و در نبود ستاره ی پیشین خود عمر عبدالرحمان ضعیف تر از سایر تیم های گروه نشان داده، نهایت استفاده را ببرد.
 
پرسپولیس
نایب قهرمان فصل گذشته ی لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان قهرمان لیگ ایران در این فصل از رقابت ها حضور یافته است.
پرسپولیس که در یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان با حضور السد قطر، الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان حضور دارد، پس از تساوی برابر پاختاکور در هفته ی نخست و باخت برابر السد در ثانیه های پایانی دیدار هفته ی دوم، در دیدار حساس و مهم هفته ی آخر دور رفت رقابت ها با دو گل خلیل زاده و علیپور، موفق به شکست الاهلی عربستان شد تا همچنان به صعود از گروه امیدوار بماند.
صدرنشین لیگ ایران، در گروه D پس از پاختاکور 5 امتیازی و السد 4 امتیازی، با 4 امتیاز و به دلیل شکست در بازی رودررو در مقابل السد در رده ی سوم قرار دارد و الاهلی نیز با 3 امتیاز قعرنشین گروه است.
پرسپولیس در دور برگشت رقابت ها، به ترتیب برابر الاهلی عربستان در امارات، پاختاکور در ازبکستان و السد در تهران صف آرایی خواهد کرد.
با نگاه به جدول گروه و دیدن نزدیکی هر چهار تیم، می توان دریافت که تا چه اندازه کار پرسپولیس برای صعود سخت است، آن هم در شرایطی که در سه دیدار آتی، تنها یک دیدار خانگی دارد، هرچند با توجه به افت الاهلی، سطح نه چندان بالای پاختاکور و همچنین میزبانی برابر السد و داشتن تجربه ی رویارویی برابر آن ها و شاخت کافی از تیم قطری، علیرغم دشوار بودن کار، می توان احتمال صعود پرسپولیس را زیاد دانست.

رضا بندری
 
کد مطلب: 105776
برچسب ها: رضا بندری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *