۰
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹

وسایل قیمتی را در پرواز چه کنیم؟

در این مطلب قصد داریم توضیحاتی را درباره قسمت بار هواپیما و این‌که در هنگام سفر با هواپیما برای وسایل قیمتی چه کاری می‌توان انجام داد صحبت کنیم و به بررسی نکاتی در این رابطه بپردازیم.
وسایل قیمتی را در پرواز چه کنیم؟
اگر شما اهل سفر رفتن باشید می‌دانید که یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران درباره بار و وسایلشان است. این مسئله در هواپیما بسیار مورد تاکیدتر است. زیرا در آن‌جا چمدان‌ها از مسافران جدا می‌شوند و فرایند متفاوتی را طی می‌کنند. بدیهی است که عدم آگاهی مسافران از این بخش پرواز می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌هایی در آن‌ها بشود. این موضوع برای وسایل معمولی تا حدودی قابل گذشت است و نیازی به نگرانی ندارد. اما چه می‌شود اگر شما بخواهید وسیله یا شئ ارزشمند و قیمتی‌ای را با خود به داخل هواپیما ببرید؟ این از جمله مواردی است که حتی پیش از خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی را درباره قسمت بار هواپیما و این‌که در هنگام سفر با هواپیما برای وسایل قیمتی چه کاری می‌توان انجام داد صحبت کنیم و به بررسی نکاتی در این رابطه بپردازیم.
 
انتقال بار به هواپیما چگونه است؟
شما در ابتدا که بخواهید کارت پرواز خود را بگیرید باید قبل از آن چمدان‌ها و بار خود را تحویل دهید. آن‌ها پس از عبور از اشعه ایکس ری و زمانی که از نبودن هرگونه وسیله غیرمجاز اطمینان حاصل شد کارت پرواز شما نیز صادر می‌شود. ماموری که مسئول انجام این کار است کارت‌های شناسایی شما را چک می‌کند و نشان مخصوصی را که برای تحویل گرفتن چندان‌ها در فرودگاه مقصد به آن نیاز دارید را به شما می‌دهد.
این بارها با وسیله‌ی مخصوصی به هواپیما رسانده می‌شوند. سپس چمدان‌ها به صورت جدا جدا یا دسته بندی شده به داخل هواپیما و قسمت ویژه‌ی بار انتقال داده می‌شوند. بدیهی است که امکان آسیب دیدن به هرگونه باری در پروازهای هواپیما وجود دارد. اما شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از علی بابا و انتخاب بهترین‌هایی که وجود دارند می‌توانید خیال خود را از بابت پیش‌آمدن این حوادث آسوده کنید.
توجه داشته باشید که در صورت حمل بارهای سنگین یا شکستنی باید مسئولان فرودگاه را از این موضوع مطلع کنید. برچسب‌هایی با عنوان شکستی وجود دارد که در صورت اطلاع داشتن آن‌ها از بار داخل چمدان‌ها روی بار شما چسبانده می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا خدمه‌ی پرواز و کسانی که وظیفه‌ی انتقال بارها به داخل هواپیما دارند نهایت دقت خود را به خرج دهند تا اتفاق ناگواری برای بار شما نیوفتد.
بنابراین طبق توضیحاتی که ارائه شد می‌توان گفت که شیوه حمل و نقل بار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر شرکت هواپیمایی است. با این‌که امروزه با وجود دستگاه‌های مکانیکی دقت انجام این کار بالاتر رفته است اما شما باید در هنگام خرید بلیط هواپیما به این‌گونه موارد توجه داشته باشید تا احتمال حادثه به صفر برسد

محافظت از وسایل قیمتی
با این حال ممکن است وسایل قیمتی و ارزشمند شما به اندازه‌ای بزرگ یا حجیم نباشند که فرستادنشان به قسمت بار الزامی باشد. اگر این شئ قیمتی طلا یا زیورآلات باشد چه؟ چگونه می‌توان در هواپیما از آن محافظت کرد؟
پیشنهاد ما به شما این است که بعد از خرید بلیط هواپیما و قبل از پرواز یک کیف دستی برای خود آماده کنید. این کیف که لازم نیست ابعاد بزرگی داشته باشد را به ویژه به خاطر همین کوچک بودنش می‌توانید با خود به داخل هواپیما ببرید. در بالای سر شما بخشی وجود دارد که مسافران می‌توانند بار و کیف‌های دستی خودشان را در آنجا قرار دهند. بنابراین بهتر است مدارک و یا وسایل قیمتی خود مانند جواهرات را در این کیف قرار دهید و در بهترین جای ممکن که همان بالای سرتان باشد قرار دهید. برای این‌کار حتی می‌توانید از مهمانداران نیز کمک بگیرید. به این صورت وسیله‌ی قیمتی دیگر از شما دور می‌شود که بخواهید نگرانی‌هایی نظیر گم شدن یا وقوع آسیب دیدگی‌های احتمالی را داشته باشید.
 
سخن پایانی
سفر با هواپیما در عین آسان و راحت بودن بسیار امن است. اما این امنیت فقط در سیستم فنی و مسائل پرواز خلاصه نمی‌شود. زمانی که شما بلیط هواپیما را از علی بابا می‌خرید، می‌توانید از هر نگرانی‌ درباره وسایل ضروری و بارهای خود به دور باشید. مواردی که پیش‌تر ذکر کردیم بخشی از مهم‌ترین نکاتی است که باید درباره قسمت بار بدانید.
 دانستن و آگاهی داشتن از این موارد حتی پیش از اینکه بلیط هواپیما را بخرید، مهم هستند. وقتی که شما از طریق شرکت هواپیمایی بااطمینانی به سفر بروید بسیاری از دردسرها و نگرانی‌ها از شما دور می‌شوند. فقط کافی است همان‌طور که گفتیم یک کیف کوچک دستی تهیه کنید و تمام اسناد و یا وسایل گران قیمت خود را داخل آن بگذارید. سپس آن را در محفظه‌های کوچکی که در داخل هواپیما و بالای سرتان تعبیه شده‌اند قرار دهید و از سفر با هواپیما لذت ببرید.
 
کد مطلب: 117690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *