۱
۰
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲
پیگیری «مردم سالاری آنلاین» درباره جای خالی دوچرخه‌های بیدود

نارنجی‌های بیدود از اول دی برمیگردند

مدتی هست که ایستگاه‌های دوچرخه‌های بی‌دود خالی شده و در شهر خبری از نارنجی‌های بی‌دود نیستم. دوچرخه‌هایی که تا همین چندوقت پیش در همه جای شهر به چشم می‌خوردند و کورسوی امیدی بودند برای رهایی آسمان پایتخت از دود، به یکباره ناپدید شدند.
دوچرخه های اشتراکی بیدود از اول دی بازمیگردند؟
دوچرخه های اشتراکی بیدود از اول دی بازمیگردند؟
مدتی هست که ایستگاه‌های دوچرخه‌های بی‌دود خالی شده و در شهر خبری از نارنجی‌های بی‌دود نیستم. دوچرخه‌هایی که تا همین چندوقت پیش در همه جای شهر به چشم می‌خوردند و کورسوی امیدی بودند برای رهایی آسمان پایتخت از دود، به یکباره ناپدید شدند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،  شایعات از دلایل نبود بی‌دودها زیاد بود. یکی معتقد بود دوچرخه‌ها از شروع اعتراضات بنزینی از سطح شهر جمع شدند تا آسیب نبینند؛ یکی احتمال کلاهبرداری میداد و دیگری از شکست یک استارت آپ‌ نوپا سخن می‌گفت. اما بی‌دود کجاست؟
بیدودها از کی به تهران آمدند؟ از همین دو سال قبل. اولین شرکت اینترنتی دوچرخه‌های اشتراکی در تهران سال 96 فعالیت خود را آغاز کرد و حدود یکسال بعد در ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ اولین دوچرخه‌های نارنجی‌ بیدود در منطقه ۲ خودنمایی کردند. بیدودها با این شعار آغاز به کار کردند که می‌خواهند در راستای حمل و نقل پاک با هدف کاهش آلودگی هوا، کمک به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک قدم بردارند. این شرکت معتقد بود که می‌خواهد تلاش کند تا با بالا بردن سطح فرهنگ جامعه و استفاده از دوچرخه کیفیت زندگی را در جامعه ایرانی ارتقا دهد.
حالا بی‌دود‌ها کجا رفته‌اند؟ آیا دوباره به شهر برمی‌گردند؟ یا این غیبت به معنای پایان کار بی‌دود در تهران است؟ آیا کور سوی امید رهایی از دود در پایتخت ادامه‌دار می‌شود یا پایتخت نشیینان باید با دود خو بگیرند؟ کسی می‌داند تکلیف ودیعه‌ها و بیمه‌های که کاربران به بی‌دود پرداخت کرده‌اند چه می‌شود؟
در همین خصوص «یوسف حجت» مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیکی شهرداری در آخرین اظهارنظر خود در مورد سرنوشت «بیدود» گفته که بیدود یک شرکت خصوصی است که فعالیت خود را از حدود یک سال قبل آغاز کرد، اما هم‌اکنون فعالیت این شرکت به دلیل مشکلات اقتصادی و البته بازسازی متوقف شده است چراکه سودآوری این شرکت نمی‌تواند فقط از محل این کار تامین شود لذا ما در تلاشیم تا آن را با کمک مادی و معنوی سرپا نگه داریم.
شهردار تهران نیز در خصوص جای خالی بیدود و سرنوشت ضمانت‌های مردم گفته بود که پرداخت ضمانت ارائه شده از سوی شهروندان بابت دوچرخه‌های اشتراکی بر عهده شرکت است و این شرکت به تعهدات خود عمل می‌کند. ما به این شرکت پولی نداده‌ایم و فقط فضا را در اختیار او قرار داده‌ایم.
 
بیدود کی برمی‌گردد؟
برای پیگیری این شایعات «مردم سالاری آنلاین» با پشتیبانی بیدود تماس گرفت. آنها در این گفت‌وگوی کوتاه اعلام کردند که از ابتدای دی ماه دوباره به شهر بازمی‌گردند. آنها دلیل این غیبت را مشکلات مالی در سرمایه‌گذاری عنوان کردند. بیدود خبر داد که در یک ماه گذشته با موانع و مشکلاتی رو به رو بوده و برای ادامه فعالیت خود به حضور شهرداری نیاز داشته ، این حمایت‌ها در حال محقق شدن است و از ابتدای دی ماه دوچرخه‌ها به سطح شهر برمی‌گردد.
بیدود در خصوص سپرده‌ها و بیمه‌های دریافت شده از کاربران نیز گفت: سپرده‌ها که همیشگی است، اما در پایان یکسال بیمه، یک ماه به مدت بیمه کاربران بیدود اضافه خواهد شد.
 
کد مطلب: 120274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الان چهارم دی هستیم و خبری هم نشده