۱۶۲
۱
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۱
دکتر مینو محرز در گفتگو با «مردم سالاری آنلاین» پاسخ داد:

چطور داوطلب تزریق واکسن کرونا شویم؟

بیش از یکسال از روزی که خبر رسید ویروسی ناشناخته در سرزمین چشم بادامی دیده شده و قربانی میگیرد، گذشته است. ویروسی که چند ماه بعد مهمان ناخوانده و البته که منحوس دنیا شد و لذت زندگی کردن را از کره زمین سلب کرد.
چطور داوطلب تزریق واکسن کرونا شویم؟
بیش از یکسال از روزی که خبر رسید ویروسی ناشناخته در سرزمین چشم بادامی دیده شده و قربانی میگیرد، گذشته است. ویروسی که چند ماه بعد مهمان ناخوانده و البته که منحوس دنیا شد و لذت زندگی کردن را از کره زمین سلب کرد. کرونا ویروس یا همان کووید 19 آمده و گویا قصد رفتن هم ندارد! ویروسی میکروسکپی که خانه‌ها را مهر و موم کرده و بشریت را در حسرت دیدار و در آغوش کشیدن گذاشته است. ویروسی نامیمون که حالا یکسال است ماسک را به صورت‌هایمان دوخته است.
 از همان روزهای ابتدای ظهور این پدیده منحوس، جامعه بهداشت و درمان در جای جای دنیا دست به کار شدند تا راه علاجی برای آن پیدا کنند، دارویی که از شدت بیماری بکاهد یا واکسنی که بدن را در برابر این ویروس تاج شکل مصون کند. چند ماهی هست که هر روز خبری از نقطه‌ای از دنیا به گوش می‌رسد و شرکت و کشوری ادعا می‌کند که توانسته است به واکسن کرونا ویروس دسترسی یابد، چین و روسیه از یک سو، دانشگاه آکسفورد از سوی دیگر، شرکت مدرنا و فایزر نیز از طرفی دیگر، مردم دنیا را امیدوار کرده اند که بار دیگر به روزهای بدون کرونا، به نفس کشیدن بدون ماسک، به جشن و میهمانی، و به در آغوش کشیدن هم بیندیشد. در میان نام شرکت‌ها و کشورهای بزرگ دنیا که می‌گویند موفق به ساخت واکسن شده‌اند، نام ایران نیز قرار دارد.
به گزارش«مردم سالاری آنلاین» این روزها خبر رسیده است که ایران نیز گام‌های مثبتی را در راستای ساخت واکسن کرونا برداشته و این واکسن در حال نزدیک شدن به مرحله تست انسانی است. اما چه گروه سنی می‌توانند داوطلب تزریق باشند؟ داوطلبان چطور می توانند اعلام آمادگی کنند؟واکسن ایرانی کرونا در چه مرحله‌ای است؟ از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ شبیه واکسن تولید شده در چین و روسیه است یا می‌تواند با واکسن‌های ساخته شده در آمریکا و انگلیس رقابت کند؟ چه مدت زمانی ایمنی ایجاد می‌کند؟ در این گزارش سعی کرده‌ایم به سوالات و ابهامات شما در خصوص واکسن ایرانی کرونا پاسخ دهیم.
چندی پیش کیانوش جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره واکسن ایرانی کرونا در صفحه توئیتر خود نوشته بود که «نخستین واکسن ایرانی کرونا مبتنی بر فناوری ویروس غیرفعال شده یا Inactived خواهد بود. دو واکسن ایرانی دیگر همزمان با فناوری mRNA که تکنولوژی مورد استفاده در واکسن مادرنا و فایزر است که اینک در مرحله مطالعه حیوانی و پیش بالینی هستند که احتمالا به زودی به مرحله مطالعه بالینی خواهند رسید.»
مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا نیز ۱۶ آذر به ایسنا گفته بود که واکسن ایرانی کرونا مرحله آزمایش روی حیوانات را به‌طور موفقیت‌آمیز طی کرده و مجوز ورود به فاز مطالعات انسانی دریافت کرده‌ است. در صورت موفقیت این فاز، تولید آن تابستان آینده آغاز می‌شود. او که محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی نیز هست اعلام کرده بود که واکسن کرونایی که در ایران تولید شده، در واقع ویروس ضعیف شده است و مانند واکسن‌هایی است که در کشورهایی مانند چین و روسیه ساخته شده است. به گفته وی ویروس ضعیف کرونا به تولید آنتی‌بادی در بدن انسان و افزایش مقاومت بدن استفاده‌کنندگان از آن در برابر ابتلا به کرونا کمک می‌کند. این فرایند، روش سنتی تولید واکسن در جهان است.
به گفته او اما واکسن‌هایی که شرکت‌های فایرز و بیون‌تک و نیز شرکت مودرنا تولید می‌کنند فرایند دیگری را در تولید آنتی‌بادی در بدن انسان طی می‌کنند. این واکسن‌ها پس از ورود به بدن، به سلول‌ها فرمان می‌دهند پروتئین ویروس کرونا موسوم به «اسپایک» را تولید کنند. تولید این پروتئین، سیستم ایمنی بدن انسان را برای تولید آنتی‌بادی فعال می‌سازد.
دکتر محرز روز دوشنبه نیز به خبرآنلاین گفته بود که واکسن ایرانی کرونا در مرحله اول روی ۵۶ نفر و در مرحله بعدی باید روی حدود ۱۰۰ نفر داوطلب تزریق شود. این مرحله آزمایش روی گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال انجام می‌شود، یعنی مقاومترین گروه سنی. محرز از وجود یک رضایتنامه برای داوطلبین خبر داد و تاکید کرد که داوطلبان تست واکسن کرونا به شرطی که به کووید19 مبتلا نشده باشند انتخاب می‌شود.
او در این گفت‌وگو از اقامت داوطلبان تزریق واکسن کرونا در یک هتل خبر داد که در مدت تزریق واکسن، کووید نگیرند و تحت نظر باشند. به گفته وی همچنین یک بیمارستان سیار با پزشک و تمام تجهیزات در کنار هتل محل استقرار در نظر گرفته خواهد شد.
محرز اعلام کرد که واکسن ایرانی کرونا در دو نوبت تزریق می‌شود. بعد از تزریق نوبت اول داوطلبان کنترل می‌شوند. محقق اصلی پروژه ساخت واکسن ایرانی کرونا تاکید کرده است که به داوطلبان جایزه‌ داده خواهد شد، اگر مشکلی برایشان پیش بیاید بیمه هستند و خدایی نکرده اگر مسئله حادتری پیش بیاید دیه به آنها تعلق می‌گیرد.
او توضیح داده است که ممکن است این اتفاق رخ بدهد، در حال حاضر مشغول چیدن مقدمات هستیم و اگر بهمن شروع کنیم و سه مرحله آزمایش انسانی را اجرا کنیم و انشالله موثر باشد ساخت آن تا اردیبهشت یا خرداد زمان می‌برد. به گفته وی در خوشبینانه ترین حالت ممکن زمان رسیدن واکسن خارجی زودتر از تیرماه نخواهد بود.
پس از انتشار این خبر در تارنما و صفحه اینستاگرام مردم سالاری آنلاین، بسیاری از مخاطبان برای ما نوشته‌اند که می‌خواهند داوطلب تزریق واکسن کرونا باشند، اما نمیدانند باید چطور اعلام آمادگی کنند! برخی حتی شماره تلفن خود را ثبت کرده‌اند. نکته جالب اینجاست که همه آنها بعد از اعلام آمادگی برای داوطلب بودن، گفته‌اند که می‌خواهند با این کار به بشریت خدمت کنند. «مردم سالاری آنلاین» در راستای دریافت پاسخ به سوال این داوطلبان با دکتر مینو محرز تماس گرفت تا او به عنوان محقق اصلی پروژه ساخت واکسن ایرانی کرونا به ما بگوید داوطلبان تزریق واکسن چطور باید اعلام آمادگی کنند؟
دکتر مینو محرز، در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین» با اشاره به اینکه هنوز نحوه پذیرش داوطلبان مشخص نشده است گفت: به محض مشخص شدن نحوه ثبت نام و گزینش داوطلبان از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه واکسن در حال آماده شدن برای مرحله کارآزمایی بالینی است و حداکثر تا بهمن ماه تست انسانی آن آغاز می‌شود افزود: انشالله اگر همه چیز خوب پیش برود ما تا اواخر خرداد ماه واکسن خود را خواهیم داشت.
محرز در خصوص ایمنی واکسن کرونای ایرانی نیز گفت: این واکسن روی میمون تا 3 ماه ایمنی داشته است، باید ببینیم که در انسان چگونه عمل خواهد کرد.
به گفته محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی، دنیا به سمتی می رود که گفته می‌شود هرکسی می‌تواند واکسن بسازد مهم نیست، نوع واکسن مهم نیست، فقط باید موثر باشد که بتوان واکسینه کردن را در سراسر دنیا آغاز کرد تا پاندمی کنترل شود.
مجرز تاکید کرد که مسئله، مسئله مسئولیت جهانی است. اگر دنیا بخواهد به حالت عادی برگردد باید همه دنیا به واکسن دسترسی داشته باشند. واکسن ایرانی نیز در لیست سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و نهایتا بعد از تایید سازمان بهداشت جهانی به تولید انبوه خواهد رسید.
شاید هنوز باور نکرده باشیم که کرونا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، یا همچنان در گوشه و کنار ذهن ما دسترسی زود هنگام کشورمان به واکسن خارجی کرونا با وجود تحریم‌ها غیر ممکن باشد، همانطور که واکسن آنفلوآنزا با ماه‌ها تاخیر به دستمان رسید، اما درصورتی که تست انسانی این واکسن ایرانی موفقیت آمیز باشد می‌توانیم امیدوار باشیم که ما نیز همزمان با بسیاری دیگر از کشورهای دنیا ماسک از صورت برداریم و بار دیگر به زندگی لبخند بزنیم. امید اینکه این روز به زودی فرا برسد...
گزارش: مانیا شوبیری
 
کد مطلب: 141130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد حسنلو
Iran, Islamic Republic of
من حاضربه تست واکسن هستم
علی عربی
Iran, Islamic Republic of
من علی عربی شرایط تست واکسن کرونا را مطالعه و پذیرفتم که واکسن ساخته شده توسط دانشمندان کشورم بر روی من تست و ازمایش شود باشد که با این کار کمکی به جامعه کرده باشم
نیره محمدی
Iran, Islamic Republic of
چجوری میشه دریافت کرد این واکسنو؟ کجا باید رفت چیکارباید کرد؟
Iran, Islamic Republic of
چجوری بریم برای تست ادرسش کجاس
زینب نظری
United Kingdom
داوطلب
ندا رزاقی
Iran, Islamic Republic of
من در واکسن زدن شرکت می کنم به ایران عزیزم اعتماد دارم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما ..ارزو دارم مورد قبول درگاه حق و ملت شریف ایران واقع بشه و با سربلندی و صحت و سلامت این تست به سرانجام برسه
Iran, Islamic Republic of
سلام من عزت سادات امامی افتخار میکنم واکسن کرونا را بزنم
علیرضا رحیمی
Iran, Islamic Republic of
من شرکت میکنم و حاضرم اولین نفر باشم که واکسن روم تست میشه و هیچ چیزیم نمیتونه نظرمو عوض کنه
مژگان کاظمی
Iran, Islamic Republic of
اندکی صبر سحر نزدیک است 🙏

من برای تزریق تست واکسن کرونا با کمال میل داوطلبم.
حسن خبیر
Iran, Islamic Republic of
سلام.من حاضرم واکسن بزنم
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم اینم شماره تماسم ۰۹۹۰۵۲۱۳۶۳۲
سلام
Iran, Islamic Republic of
چگونه باید داوطلب شد؟
سید مسلم یاوری
Iran, Islamic Republic of
سلام من داوطلب هستم واسه امپول کووید 19
حامد جلیزی
Iran, Islamic Republic of
با سلام ۴۸ ساله اهل خوزستان هستم به منظور قربتا الی الله و و در راه پیشرفت علم کشورم و فدای ملت ایران داوطلبانه حاضرم در روند آزمایش واکسن تولید کشور عزیزم آن را تزریق نمایم
معصومه قاسمی
United Kingdom
به نیت تقرب به پروردگار وخدمت به مردم ، من خانمی فرهنگی هستم (شاغل در آموزش وپرورش) باافتخار،آماده انجام تزریق نمونه واکسن وطنی وایرانی کرونا هستم‌. بدون داشتن هیچ بیماری زمینه ای ویاسابقه کرونا.معصومه قاسمی ،۴۸ سال.... متشکرم.
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
بنده آماده هستم برای مرحله تست،، طوری شد هم خیالی نیست.جام بهشته
علی
United States
منم داوطلب
Iran, Islamic Republic of
سلام من حاضرم واکسن بزنم شماره تماس 09901471137
Iran, Islamic Republic of
فقط بخاطر پول میخوان واکسن بزنن چقدر فقر زیاده که ملت حاضرن بمیرن ولی چندر غازی گیرشون بیاد
Iran, Islamic Republic of
این شاید نظر شما باشه . اما من نه پول میخوام نه جایزه فقط می خوام کمکی کرده باشم
داوطلبم اما نمیدونم کجا باید ثبت نام کرد . تو همه سایتا گشتم اما پاسخی نشنیدم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم این نظرت رو برای خودت نگهدار،انسان های از خود گذشته زیادن که برای پیشرفت مملکتشون حاضرن از جونشون هم بگذرن شما خودتو نبین
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
داوطلب برای تست کرونا۳۶ ساله،البته خیلی میترسم ولی باتوکل بر خدا انشاالله که دانشمندامون به حق خون شهید فخری زاده موفق بشن،این شهید وشهدای عزیز دیگه
جونشون رو برای ما از دست دادن، خون ما که رنگین تر نیست،اونا هم خانواده داشتن،بچه کوچیک داشتن،زندگی داشتن و...ولی برای سربلندی اسلام ومسلمین جون عزیزشون رو فدا کردن،برای شادی روحشون صلوات.
علی فقریها
Iran, Islamic Republic of
سلام عرض ادب اینجانب حاضرم واکسن ایرانی تزریق کنم و امیدوارم همیشه سرفراز و پاینده باشید وما ایرانیها هر کاری که بخواهیم انجام میدهیم و تمام دنیا میدانند که ایرانی مساوی با قدرت و شجا عت وافتخار ممنون
زهرا
United Arab Emirates
من داوطلب برای انجام تست واکسن کرونا هستم.
۰۹۱۲۵۶۷۸۰۰۵
رضا کرمی
Iran, Islamic Republic of
سلام . من برای تست واکسن کرونا داوطلب و کاملا مشتاق هستم . بنده ۱۸ ساله هستم و به دانشمندان خودمون کاملا ایمان دارم. حالا اگر خدایی نکرده هر طوری هم شد برای نجات هر چه زودتر مردم و پیشرفت کشور جان یا سلامتی ما پیشکش. توکل بر خدا .
برای عزیزانی که با بی درکی کامل بعضی حرف ها رو میزنن باید بگم که هیچ انسان با عقلی برای پول من و شما و امثالهم با جان و سلامتی خودش ریسک نمی کند.
عزیزانی که داوطلب میشوند پاداشی خیلی با ارزش تر از پول از خدا میگیرند .
برای شادی روح ۳۶۰۰۰ دانش اموز شهید صلوات .
علی مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب تزریق واکسن کرونای ایرانی هستم .من به تیم پزشکی کشورم و تواناییهای ایشان ایمان دارم.علی مصطفوی از کهنوج
امیر محمد جلالی فر
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم داوطلب بشم. 09138539085
سعید
Iran, Islamic Republic of
بی صبرانه منتظر اعلام راه های داوطلب شدن هستیم مسیله پول و جایزه هم اصلا اهمیتی نداره. توکل به خدا ان شالله
لیلا
Russian Federation
منم داوطلبم
زینب شفیعی
Iran, Islamic Republic of
واکسن کرونا میتونی برای منم تزریق کنی
Iran, Islamic Republic of
من هم شرکت خواهم کرد ٣٠سال سن دارم.کجا باید ثبت نام کنم؟
مریم تازیکه
Iran, Islamic Republic of
من مریم تازیکه حاضر ب تست واکسن کووید نوزده هستم
احمد اشرفی
Iran, Islamic Republic of
من در واکسن ایرانی کرونا به خاطر کشورم شرکت میکنم
Iran, Islamic Republic of
من داوطلبم از این وضعیت خسته ام هرچی باداباد
مهدی عبداللهی
Iran, Islamic Republic of
بپاس خدمات خداپسندانه کادر درمان، اینجانب کمک پرستاربیمارستان رسول اکرم ص داوطلب تست واکسن کرونا میباشم....
مرادی
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم داوطلب بشم فقط راهنماییم کنید کجا باید برم وچیکار کنم
سمیه سهیلی
Iran, Islamic Republic of
سلام منم داوطلب میشم
حسین
United Arab Emirates
میخوام برای کشورم خدمت کنم و داوطلب بشم اگه هر اتفاقی واسم افتاد زیر پرچم این کشور بیفته.. من ایمان دارم به ایرانم
مهدی مرادی
Iran, Islamic Republic of
من آمادگی برای تزریق واکسن ایرانی دارم.
علی صادق زاده
Iran, Islamic Republic of
داوطلب واکسن کرونا
۰۹۳۰۵۲۸۸۰۱۰
زهرا رحمانی
Iran, Islamic Republic of
داوطلب تزریق واکسن ایمیل ندارم
Iran, Islamic Republic of
سلام منم حاضرم ولی چجوری کی
حامد
Iran, Islamic Republic of
منم حاضرم فقط کجا چه سایتی کی اعلام میکنید
مجتبی فیضی
Denmark
با سلام
با تمام وجودم برای آزمایش و خدمت به هم وطنای عزیز حاضرم جایزه هم نمی خواهم
Iran, Islamic Republic of
سلام،امیدوارم اینبار واقعا کشف واکسن کرونا بدست دانشمندان هموطن، واقعیت داشته باشه، من شخصا داوطلب پایه برای دریافت واکسن هستم.و با اینکار خدمتی کرده باشم. زهرا افشاری ،تهران
اکبر
Iran, Islamic Republic of
سلام من داوطلب تست واکسن کرونا هستم
امیر خالدیان
United States
سلام من آماده داوطلب شدن برای واکسن کرونا هستم
امیر خالیان
United States
سلام من آماده هستم برای داوطلب شدن واکسن کرونا بدنم هم خیلی سالمه وقوی ۳۱سال سن دارم افتخار هم میکنم
عليرضا فريدونى
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم به عنوان اولين نفر تست واكسن كروناي ايراني رو انجام بدم
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب هستم زهرا
۰۹۲۱۶۹۶۸۳۰۰
محسن
Iran, Islamic Republic of
منم داوطلب واکسن کرونا ساخت ایران هستم به. امیدروزهای بهتربرای مردم عزیز
امیر حسین رشنو
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب میشم برا تست واکسن کرونا
ت ت 1374
ساکن خرم اباد
09169595059
09010632671
فاطمه حسینی
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم داوطلب بشم
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب تست واکسن کرونا هستم
حسین کرمانی
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب واکسن کرونا هستم 09149460961
حمزه حمامیان
Canada
سلام منم داوطلب تست کرونا هستم
صادق معصومی
Iran, Islamic Republic of
متاستفانه اگه واکسنم بگیریم یخچالشو جهت نگهداری نداریم زیاد امیدوار نباشید یخچال منفی ۷۰ درجه میخواد
علی کاظمی
Iran, Islamic Republic of
من داوطبم برای زدن واکس کرونا. به کوری چشم دشمنان همیشه ایران در رشته پزشکی اول بوده. حتما من واسه زدن واکسن داوطلب میشوم اگر لیاقتشو داشته باشم و بهم لطف کنن
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده حاضر هستم برای تست واکسن کرونا یاعلی مدد
اینم شماره 09361449401
حامدشبرنگ
Iran, Islamic Republic of
سلام
من میخام واکسن کرونا روتست کنم بایدچکارکنم؟
کیان
Iran, Islamic Republic of
سلام من حاضرم واکسن را بزنم .پول هم نمیخام این هم شمارم .نمیگم برای خدمت به بشریت .حداقل اگه تاثیری داشته باشه و برای سلامتی فامیلها و اشنایانم حاضرم تزریق کنم ۰۹۱۸۷۵۳۴۸۹۲
حسن حسنلو
واطلب برای واکسن ؟
زهرا حمزه
Iran, Islamic Republic of
میخواهم داوطلب واکسن کرونا شوم
۰۹۲۱۶۹۶۸۳۰۰ شماره تماس
رضا گلمحمدی
Romania
سلام من آماده برای تست انسانی هستم چون هموطن هامون دارن از بین میرن و من دوست دارم هرچه زودتر واکسنش درست بشه تا عزیزانمونو سرحال و قبراق ببینیم ۲۹ساله ازکرج
۰۹۱۰۷۴۹۳۳۴۸
مجید
Iran, Islamic Republic of
چطور میتونیم از داوطلبان تست واکسن کرونا باشیم ؟
سعید حاجی زاده
Iran, Islamic Republic of
بنده حاضر به تست واکسن کرونای ایرانی هستم
عباس گلی پور
Iran, Islamic Republic of
43سالمه آمادگی کامل جهت تست واکسن کرونا دارم
09012040863
مریم توفیقی
Iran, Islamic Republic of
من آمادگی کامل برای دریافت تست واکسن کرونا را دارم.💉🦠❌
رحیم کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
منم حاضر به تست کرونا برای نجات مردم جهان هستم
سارا
Iran, Islamic Republic of
من به پولش احتیاج دارم.میخوام داوطلب بشم
مژگان طلایی
Liechtenstein
من برای انجام واکسن داوطلب میشم.
حسین قربانی ا
Iran, Islamic Republic of
از مشهد اماده برای تست واکسن ۰۹۱۰۵۶۲۴۷۶۷
عباس مصطفوی حصاری
Iran, Islamic Republic of
من برای تست واکسن کروناحاضرم
فرحناز ابراهیم وند از اردبیل
Iran, Islamic Republic of
هر زمان واکسن کرونا را روی انسان تست بکنید منم داوطلبانه میام بدون چون و چرا ،چون میخوام ایران در این زمینه زود به نتیجه برسد
هومن ابیار
United States
سلام من برای تست ازمايشي واکسن میخوام عضو بشم. حقيقتش اول به خاطر پاداشش و بعد به خاطر انسانیت. هيچ گونه مريضي یا مشکلی هم ندارم. اگر بنده را قبول کنید ممنون ميشم.شماره تماس من.09306775925
زهرا
Iran, Islamic Republic of
داوطلب واکسن کرونا
09918566934
بهمن نوری
Iran, Islamic Republic of
داوطلب تزریق اولین واکسن
محمد علی خسروی
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم داوطلب شم برا تست واکسن
سمیرا ث
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب تست واکسن کرونا هستم لطفا کسی راهنمایی کنه باید از کجا اقدام کرد
۰۹۱۷۱۳۵۶۷۰
زهرا اسماعیل پور
Iran, Islamic Republic of
من میخوام داوطلب بشم
داوداسلامی
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب واکسن کروناهستم
نوذرقاسم خانی..ایلام
Iran, Islamic Republic of
اینجانب نوذرقاسم خانی به یاری خداوندواعتمادبه علم پزشکان ایرانی وبرای موفقیت جان ملتم وسربلندی وطنم.باجان ودل حاضربه داوطلب بودن برای تزریق واکسن کرونا البته ایرانیش هستم...لطفآاطلاع رسانی کنین....کمک پرستارهم بودم۳۵ساله..۰۹۱۸۹۴۲۶۴۶۹
Germany
من حاضرم داوطلب بشم بدون پول
احمدكريمى تفرشى
Iran, Islamic Republic of
سلام من حاضربه تست واكسن هستم
مجید
Iran, Islamic Republic of
منم آماده ام داوطلب بشم
سمیه رعوفی کیا
Iran, Islamic Republic of
چگونه میشودداوطلب شد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من ارزو دارم ک یه کاری برا مردمم کنم چندین سال پیش جونای همسن من رفتن جنگ من ارزو دارم ک واکسن کرونا رو من ازمایش بشه
حمزه حمامیان
Iran, Islamic Republic of
با سلام من حاضر به تست کرونا هستم شرایطش چطوریه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من با تمام وجودم دوس دارم داوطلب شم
اینم شمارم09330884995
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
خانمی ۳۳ساله مجردازتهران آمادگی تست واکسن کورنارادارم برای ایرانی آبادوآبادترایشالله باتشکرفراوان
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
آمادگی تست کورنابرای ایران زیبام خانمی ۳۳ساله ازتهران ۰۹۰۱۳۵۱۱۱۰۵
ابراهیم قره خانی سنجانی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام...بنده با کمال میل آماده تزریق واکسن بصورت داوطلبانه هستم...لطفا راهنمایی بفرمایید از چه طریق میتوانم اعلام کنم..
با تشکر ..ابراهیم قره خانی
بهمن شیخی
Iran, Islamic Republic of
بنده با تمام وجود حاضرم واکسن را تزریق کنم و هیچگونه شرط و شروطی هم ندارم شماره همراه بنده 09133836792 لطفا خبرم کنید تا بیام 15 ساله بودم رفتم جنگ حالا هم حاضرم دراین مورد هم کاری انجام داده باشم از استان چهارمحال و بختیاری روستای شوراب صغیر بهمن شیخی شورابی
Iran, Islamic Republic of
من با تمام وجودم دوس دارم در واکسن زدن شرکت کنم
با این شماره تماس بگیرین
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
من مجتبی ادیبی فر حاضرم اولین نفر داوطلبانه واکسن کوید۱۹را دریافت کنم فقط نمیدونم کجا باید ثبت نام کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام من یک بیمار خاص هستم.. بدون مزدی و پولی حاضرم تست بدهم. جهت تزریق واکسن.. اگه بخواین پولشم میدم کسی که داوطلب باشه در اصل جهاد کرده.. و اگر هم در این راه بمیرد انشالله شهید است.. چراکه شهدا برای مملکت رفتند و ما هم همین کار از عهده امان بر میاید. فالله خیرا حافظا و هو الرحم الرحمین.. شماره بنده هم 09186217982
محسن مرادی
Iran, Islamic Republic of
داوطلب تست واکسن گرونا۰۹۱۸۶۲۸۲۸۰۸
رسول زارعی
Iran, Islamic Republic of
من با کمال میل داوطلب به تزریق واکسن کرونا هستم وبه دانشمندان سرزمینم اعتماد کامل دارم
سعید
Iran, Islamic Republic of
با سلام بنده به چند دلیل حاضرم برای واسم زدن اولاافتخاره که کمک کنم بدنیاوخصوصاایرانیان عزیزواجر معنوی هم داره و صدالبته پولش ۰۰۰۰۰۹۳۵۶۴۲۴۹۴۱
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم شرکت کنم۳۹ساله از یزد
خدیجه آزادبخت
Iran, Islamic Republic of
داوطلب میشم
خدیجه آزادبخت
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواهم داوطلب شوم لطفا با من تماس بگیرید
عارفه رضایی
Iran, Islamic Republic of
18 سالمه و داوطلبم
نسرین
Iran, Islamic Republic of
با سلام,میشه بگین برای داوطلب شدن کجا باید مراجعه کرد?
حسین ایمانی
Romania
من حاضرم تست واکسن کرونا انجام بدم ۰۹۱۹۵۹۵۳۱۲۱
Romania
نعمت اله شریفی
من میخواهم داوطلب تست واکسن کرونا شوم و به کشورم خدمت کنم
نجفعلی انصاری نوید
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم داوطلب دریافت واکسن بشم لطفا تماس بگیرید
شیرین
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب تست واکسن کرونا هستم چطور میتونم ثبت نام کنم
ناهید
Iran, Islamic Republic of
داوطلب تست کرونا هستم
مجیدجهانی
Iran, Islamic Republic of
سلام,من داوطلب زدن واکسن کرونا هستم,حتی اولین نفر,چون دیدم اونای کرونا گرفتن چه زجری میکشن بخاطر اونا هم شده اینکارو میکنم بدون چشمداشتی
باران فتحی
Iran, Islamic Republic of
سلام ،حاضرم تست بدم...فقط برا سلامتی همه مردم دنیاااااا...
بهروز
Iran, Islamic Republic of
با کمال میل میخوام اولین نفر باشم تست واکسن کرونای ایران انجام بدم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
من اماده ام حتی به قیمت از دست دادن جانم
فاطمه اصلانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
من امادگی انجام تست واکسن را دارم
ممنون از مطالب خوب شما
۰۰۰۰۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
من ۲۶سال دارم میخوام داوطلب بشم
مریم بیاتی
Iran, Islamic Republic of
سلام. دشمن چشمش در آد، منم آمادم حتی اگر به قیمت جونم باشه، مهم نتیجشه که نجات هموطنامه. چو ایران نباشد تن من مباد
کیمیا سبزیان
United States
من داوطلبم
مهدی عزیزی
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم،داوطلب بشم،برای واکسن کرونا،،،،خواهشا با من تماس بگیرید
Iran, Islamic Republic of
سلام منم داوطلب هستم به امید خدااا
نازنین
Iran, Islamic Republic of
منم داوطلب هستم
علی صارمی ازشاهین شهر
Germany
باسلام،بنده برای تست واکسن کرونا باعلم به عواقبش آمادگی خود رااعلام میکنم
حسین حمیدی
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب تزریق واکسن کرونای ایرانی هستم .من به تیم پزشکی کشورم و تواناییهای ایشان ایمان دارم.حسین حمیدی 09158891623
اسداله ستاروند
Iran, Islamic Republic of
من می خواهم برای تست واکسن کرونا داوطلب بشم ..و هیچ گونه بیماری یا آلرژی نسبت به هیچ گونه دارو یا مریضی ندارم..
Iran, Islamic Republic of
سلام من حاضر به زدن تست واکسن کوید19هستم البته ثبت نام کردم ازطرف 4030 زنگ زدن ولی من گوشیم هنگ کرده بود. چجوری دوباره من را در جریان ثبت نامم میگذارند؟
سیداحمداحمدی
Iran, Islamic Republic of
من میخواهم داوطلب واکسن کرونا ویروس شوم بامن تماس بگیرید متشکرم
سید محسن موسوی
Iran, Islamic Republic of
من حاضر به تست کرونا هستم
Adeleh
Iran, Islamic Republic of
منم میخوام انجام بدم
البته که پولش برام مهمه
۳۵ساله،مشهد،تابه حال هم مبتلا نشدم
فخری سیفی نیاجو
Iran, Islamic Republic of
داوطلب واکسن کرونا هستم ۰۹۰۴۴۶۵۲۲۶۶
فرشاد پنانه
Romania
سلام من داوطلب هستم برای تست واکسن کرونا
Romania
سلام من داوطلب هستم خدمتی به ملت ایران عزیز کرده باشم صد در صد با توکل بخدا
نیلوفر فخری
Iran, Islamic Republic of
من فرزند جانبازم و حاضر به شرکت در زدن واکسن کرونا هستم خواهشا ما را هم در نظر بگیرین اینجا هم پارتی بازی نکنید میخایم تو پیشرفت علمی مملکت پا پیش بذاریم به عنوان کوچکترین عضو
صولت
Iran, Islamic Republic of
با جان و دل داوطلب تست واکسن هستم
علی حداد
Iran, Islamic Republic of
سلام. من شرایط تست کرونا را مطالعه نمودم و با مشورت خانواده حاضرم که واکسن ساخته شده توسط پزشکان و دانشمندان کشورم بر روی بدن اینجانب تست و ازمایش شود که با این کار بنده کمکی به کشور عزیزم ایران شود و شرایط آن را پذیرفته ام و تاکنون نیز به این بیماری کرونا مبتلا نشده ام علی حداد ۴۵ ساله به شماره تماس۰۹۱۵۸۵۲۹۷۴۶
حسینعلی دهمرده
Iran, Islamic Republic of
داوطلب هستم
India
۰۹۱۴۳۴۸۵۹۹۰ داوطلب دریافت تزریق واکسن کرونا هستم
Iran, Islamic Republic of
منم داوطلب هستم
مریم حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
سلام اینجانب مریم حسین زاده فرزند محرم با رضایت کامل داوطلب واکسن کرونای ایرانی هستم بدون هیچ ترسی
مصطفی رمضانی نیکفال
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید بنده داوطلبان واکسن کرونا هستم
مصطفی رمضانی نیکفال متولد 1356
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده داوطلب واکسن کرونا هستم
محسن ایزدی نیا
Iran, Islamic Republic of
من هم اماده ام وحاضرم داوطلب باشم
سید حسن حجازی
United Kingdom
من حاضرم برای جایزه واکسن کرونا بزنم کجا مراجعه کنم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام. من داوطلبم باید چه کار کنم؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم چیکار باید انجام بدم؟
۰۹۱۰۶۸۶۵۷۸۷
بختیار خدایاری
Iran, Islamic Republic of
سلام من متولد 1341 هستم می خواهم برای زدن آمپول کووید 19 اعلام آمادگی می کنم به کجا مراجعه کنم
محمدجلیلیان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من داوطلب تست واکسن کرونا هستم
Iran, Islamic Republic of
من حاصرم واکسن ایرانی فقط
دکتر جلال واحدیان اردکانی جلال
Iran, Islamic Republic of
سلام اینجانب دکتر جلال واحدیان اردکانی ۶۴ ساله و استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی ایران داوطلب شرکت در کارآزمائی بالینی واکسن کوویران هستم.
عبدالواحد
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب میشوم
عبدالواحد
Iran, Islamic Republic of
من داوطلب برای تست واکسن ایرانی هستم
کیوان
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخاره . دست مریزاد به دانشمندان میهنم ، تبریک به پزشکان و خدا قوت به کادر درمان . من با کمال میل داوطلب و 47 سال سن دارم
نیره محمدی
Iran, Islamic Republic of
من باکمال میل اماده دریافت این واکسن هستم، فقط اگر میدونین چجوری میشه اقدام کرد به منم بگین که چیکارکنم لطفا 🤗
Romania
سعیدمحمدی با کمال میل دواطلب واکسن کرونا هستم مدیونی بهم اطلاع بدهید ۰۹۲۰۶۵۲۵۰۴۵
احمد شریفی فرد
Iran, Islamic Republic of
سلام من میخوام داوطلب تزریق واکسن کووید بشم
میر علی سید جعفری
Iran, Islamic Republic of
از قافله ثواب عقب نمانم منم داوطلبم
جانم فدای رهبر
امیررستمی
United States
حاضرم داوطلب بشم برای واکسن. اگه کمکی کنم به ریشه کن شدن این ویروس از ته قلب خوشحال میشم حتی حاضرم به عنوان یه پرستار یا نگهبان حتی نظافتچی تو بیمارستانها کار کنم باعث افتخار منه بتونم کمکی به کادر درمان کشورم انجام بدم که حداقل یه سرسوزن کمتر خسته بشن و با کارم تشکر کرده باشم بابت فداکاری کادر درمان. دستشونو میبوسم09013681911 سنم29ساله و از مازندران شهر ساری کوچیک همتون امیررستمی فرزند این مملکت
Iran, Islamic Republic of
سلام من حاضر هستم تستس کرونا بشوم این شماره ام ۰۹۱۹۰۵۱۸۵۰۹
عباس
Iran, Islamic Republic of
من هم آماده تست آزمایشی واکسن داخلی کشورم هستم
شجاع سلامت
Poland
داوطلب زدن واکسن کرونا
مینا
United States
همتون کور هستین نمیبینید چی نوشته : دکتر مینو محرز، در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین» با اشاره به اینکه هنوز نحوه پذیرش داوطلبان مشخص نشده است گفت: به محض مشخص شدن نحوه ثبت نام و گزینش داوطلبان از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.
Iran, Islamic Republic of
الکی مردم رو سر کار گذاشتن. کدام واکسن؟ دل مون رو بی خودی خوش کردن
م.بهمن زاده
Iran, Islamic Republic of
چگونه میتونم تو فهرست داوطلب تزریق واکسن ایرانی باشم؟