۱
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۶
مروری بر نقل و انتقالات ناکام فصلهای اخیر اروپا

بمب‌های بی‌بخار فوتبال اروپا

دادن مبلغی زیاد برای خرید یک بازیکن، برای متحول کردن تیم است اما مواردی هم وجود دارد که ستاره‌ها نتوانستند آن تاثیر مثبت را در تیم جدیدشان بگذارند.
بمب‌های بی‌بخار فوتبال اروپا
دادن مبلغی زیاد برای خرید یک بازیکن، برای متحول کردن تیم است اما مواردی هم وجود دارد که ستاره‌ها نتوانستند آن تاثیر مثبت را در تیم جدیدشان بگذارند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، گل سرسبد این لیست نیمار است. او در سال 2017 با مبلغ 222 میلیون یورو که گرانترین نقل و انتقال تاریخ است، از بارسا به پاریس پیوست. هدف از خرید او بالا بردن پرستیژ تیم و رسیدن به مهم‌ترین هدف یعنی لیگ قهرمانان بود. اما نیمار کاملا رفتارش کودکانه است. تمارض در بازی‌ها، عیاشی، مصدومیت، نرفتن به تمرین برای انجام کارهای شخصی و ناتوانی در کنترل وضعیت روحی خود و تحت تاثیر جنگ روانی حریف قرار گرفتن و افت بازی و کارت گرفتن. او در 112 بازی در پاریس، 86 گل و 51 پاس گل ثبت کرده است اما با توجه به کیفیت پایین لیگ فرانسه و ناتوانی در به دست آوردن لیگ قهرمانان، مخصوصا آنکه در این فصل نیمار در اروپا عملکرد جالبی نداشت؛ این انتقال به اهدافش نرسید.
آنتوآن گریزمان در سال 2019 از آتتیکو‌مادرید با مبلغ 120 میلیون یورو راهی نیوکمپ شد. او از تیمی که مبتنی بر ضد حملات بود به بهشت تیکی تاکا رفت اما در نهایت به فاجعه‌ای بدل شد. او در 97 بازی، 34 گل و 16 پاس گل ثبت کرد و نتوانست به بخشی از این تیم تبدیل شود و در پایان فصل قبل صحبت‌هایی از اختلافاتی بین او و مسی منتشر شد. البته او بدشانس هم بود و با اخراج والورده، تیم اسیر مربیانی معمولی شد و نتوانستند از توانایی‌های او استفاده کنند.
هواداران بارسا از سراسر جهان قطعا سایه بارمتئو، رییس سابق باشگاه را با تیر می‌زنند. او خرید‌هایی انجام داد و بازیکنانی از دست داد که درکش غیرممکن است. بارسا در سال 2017 عثمان دمبله را از دورتموند با 135 میلیون یورو جذب کرد. بازیکنی که در رنس و دورتموند، 22 گل و 27 پاس گل ثبت کرده بود و در بارسا 30 گل و 21 پاس گل به ثمر رساند و مصدومیت‌های متعددی را تجربه کرد. تنها نکته مثبت او در بارسا، به ثمر رساندن 15 گل با هر پا است.
فیلیپ کوتینیو در سال 2018 با 135 میلیون یورو از بندر لیورپول راهی بندر بارسلونا شد. او در فصل اول آنقدر بد بود که بلافاصله به بایرن قرض داده شد و از بخت بد بارسایی‌ها، در مسابقه فصل قبلشان با بایرن، کوتینیو در چند گل تاثیر مستقیم داشت. او در هر دو حضور در بارسا دچار مصدومیت شد و 30 دسامبر 2020  مصدومیتی شدید گریبانگیرش شد که هنوز ادامه دارد. در حضورش در بایرن نیز مصدومیتی تجربه کرد. ماحصل عملکرد او در بارسا، 23 گل و 15 پاس گل بوده و طبق آخرین اخبار، اورتون خواهان اوست.
ژائو فلیکس پرتغالی، در سال 2019 به عنوان ستاره‌ای نوظهور از بنفیکا با رقم 127 میلیون یورو راهی آتتیکو شد. با وجود سبک این تیم و پیشنهاد‌های دیگری که داشت، حضورش در این باشگاه عجیب بود. او در 75 بازی 19 گل و 9 پاس گل ثبت کرد و چند بار نیز مصدوم شد اما قهرمانی در پایان فصل می‌تواند این تلخی را از بین ببرد.
ادن هازارد با کوله‌باری از امید هم از سوی خودش هم باشگاه رئال و هوادارانش، در سال 2019  با مبلغ 115 میلیون یورو به اضافه شروطی که در صورت قهرمانی‌ها، مجددا مبلغی به چلسی داده شود، به کهکشانی‌ها پیوست. رئال شدیدا نیاز به جایگزینی برای رونالدو داشت اما هازارد چند مصدومیت شدید تجربه کرد و نتوانست خود را ریکاوری کند و تنها 5 گل و 8 پاس گل ثبت کرد. مصدومیت شدید در بازی فصل مقابل پاریس و نداشتن ریکاوری مناسب، سبب رشته مصدومیت‌های متوالی شد. او چون حرکتش شبیه بسکتبالیست‌ها، مبتنی بر چرخش مچ پایش است، در یکی از مصدومیت‌هایش به آمریکا رفت تا پزشکانی که این نوع مصدومیت‌ها را دیده‌اند او را درمان کنند. اما او نیز بی تقصیر نیست. هازارد نتوانست اعتماد به نفس خود را بازیابی کند و رژیم غذایی صحیحی نیز اعمال نکرد تا کاملا از فرم خارج شود.
کپا آریزابالاگا در سال 2018 با مبلغ 80 میلیون یورو از بیلبائو راهی چلسی شد تا رکورد گرانترین دروازه‌بان را بشکند. اما او عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در دو فصل اولش تنها 8 کلین شیت ثبت کرد و با جذب ادوارد مندی، کاملا نیمکت نشین شد. اما توخل مجددا او را احیا کرد و در چند بازی او را به میدان برگرداند و کپا نیز عملکرد مثبتی داشت. ارزش فعلی او 13 میلیون یورو است و کمتر یا بیشتر شدن این مبلغ در گرو تلاش‌های اوست. البته در فصل قبل خبری منتشر شد که او دچار مشکلات عاطفی شده و نمی‌تواند تمرکز کند.
آنخل دی‌ماریا در سال 2014 از رئال با رقم 75 میلیون یورو راهی اولدترافورد شد اما تنها در 32 بازی حضور داشت و آمار 4 گل و 12 پاس گل را ثبت کرد که در مقایسه با دورانش در مادرید و پاریس، حضورش در منچستر یک کابوس تمام نشدنی بود.
برخی موارد نیز بستگی به دیدگاه دارد که انتقال را مثبت یا منفی بدانیم. گرت بیل با 101 میلیون یورو به رئال آمد و 105 گل و 61 پاس گل ثبت کرد اما مصدومیت‌های متعدد و اهمیتش به گلف او را منفور کرد.
 هری مگوایر هم که با 80 میلیون به منچستر رفت این وضع را دارد و آماری بهتر از فن دایک داشته است اما نپرداختن رسانه‌ها به آن و اشتباهات گاه و بیگاه جلوه بدی از او ساخته است.
گزارش: سیدمهدی داودی
 
کد مطلب: 150898
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *