۰
چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مراسم سومین روز درگذشت طه محجوب:

خدمات عقلانی و قرآنی طه محجوب به جامعه کارگری فراموش‌ناشدنی است 

 اگر دست اندرکاران از وجود امثال علیرضا محجوب استفاده کنند، به نفع خودشان است و اگر به جامعه کارگری بی‌اعتنایی کنند، حتما به ضرر خودشان است
مراسم یادبود مرحوم طه محجوب به مناسبت سومین روز درگذشت وی در خانه کارگر عصر سه‌شنبه (یکم تیرماه) برگزار شد. 
خدمات عقلانی و قرآنی طه محجوب به جامعه کارگری فراموش‌ناشدنی است 
مراسم یادبود مرحوم طه محجوب به مناسبت سومین روز درگذشت وی در خانه کارگر عصر سه‌شنبه (یکم تیرماه) برگزار شد. 
به گزارش مردم‌سالاری آنلاین، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مراسم یادبود طه محجوب با بیان اینکه یک ماهی است که در هیچ مراسم سخن نگفته‌ام، بیان داشت: من در حال ترک این مجلس بودم که برادر ارجمندم، جناب آقای محجوب از من خواستند تا در این مراسم سخن بگویم. امروز، ولادت شمس‌الشموس و ولی‌نعمت ما امام رضا‌(ع) است. این امام بزرگوار در حدیثی می‌فرماید، «دوست هر کسی عقل اوست و دشمن او نادانی و جهالت اوست». طه محجوب انسانی اندیشمند بود و از قدرت تعقل فراوانی برخوردار بود و تمامی اقداماتش بر محور عقلانیت بود. من گواهی می‌دهم، طه محجوب قصد داشت تا فعالیت‌های قرآنی خود را در مشهد گسترش دهد و در شب میلاد ضامن آهو، مهمان این امام بزرگوار(ع) شد. 
او ادامه داد: من از فرصت حضور در کنار آقای محجوب برخوردار بوده‌ام؛ و از ایشان جز اخلاص و سراز پا نشناختن برای مردم چیزی ندیده‌ام. او همواره در خدمت محرومان و کارگران است و به مقامی رسیده است که خداوند با گرفتاری‌هایی سخت، صبر این انسان بزرگوار را آزمایش می‌کند. او انسانی صبور است و در روز آیین تشییع پیکر مرحوم بسیار صبوری کردند و خانواده خود را به آرامش دعوت می‌کرد. لذا او قطعا از مقامی برخوردار است که مشمول صلوات و رحمت الهی است و در اینجا تاکید می‌کنم اگر دست‌اندرکاران از وجود امثال محجوب استفاده کنند، قطعا به نفع خودشان است. 
شایان ذکر است محمد شریعتمداری (وزیر کار)، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی (نماینده سابق مردم رشت)، علی ربیعی (وزیر سابق کار)، حسین کمالی (دبیر کل اسلامی کار)، مجید نصیرپور (نماینده اسبق مجلس)، علی‌اصغر بیات (رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی)، مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی)، نادر قاضی‌پور (نماینده ادوار مردم ارومیه)، مصطفی کواکبیان (نماینده سابق مجلس)، جمشید تقی‌زاده (نماینده پارلمانی وزیر ورزش)، ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس)، ناصر چمنی (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران)، علیرضا محمودی (مدیرعامل اتحادیه اسکان)، اعضای هیات‌مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی، حسین حبیبی (عضو هیات‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار سراسر کشور)، حسن لطفی (نماینده سابق مجلس)، مسعود پزشکیان (نماینده مجلس)، ناهید حیدری (مدیرکل امور مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی) و علی گلمرادی (نماینده سابق مجلس) در این مراسم حضور داشتند. 
حسن صادقی درباره مرحوم محجوب توضیح داد: زبان قاصر است که به تسلیت باز شود و از سوگ عزیز و جوانی برومند و اخلاق‌مدار سخن بگوید. وی، عمر کوتاه خودش را در راه حمایت از محروم‌ترین و عزیزترین قشر جامعه یعنی کارگران فدا نمود. من این مصیبت عظیم را به استاد و برادر ارجمندم، جناب آقای علیرضا محجوب و خواهر گرانقدرم سرکار خانم گیلانپور تسلیت می‌گویم. 
رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری با اشاره به فداکاری‌های مادر مرحوم محجوب تصریح کرد: خانم گیلان‌پور، زنی فداکار است که تمام کمبودهای فزرندان را با ایثار پاسخ می‌گفت. او زنی صبور و به‌سان سنگ زیرین آسیاب است که فرزندان را در غیاب پدر تربیت کرد. 
وی ضمن قدردانی از حضور مهمانان، مسئولان لشگری و کشوری در این مراسم یادبود گفت: روزی غمگین را پشت سر می‌گذاریم، طه فرزند بزرگوار دبیرکل خانه کارگر که تمام عمر خویش را در راه حمایت از کارگران صرف کرده، ما را ترک کرده است. طه محجوب همچون پدر در راه حمایت از کارگران گام برداشت. 
صادقی گفت: او در ترویج فرهنگ قرآنی سر از پا نمی‌شناخت و برای تربیت قرآنی جامعه هدف یعنی کارگران تلاش می‌کرد. موسسه «برهان علم و معرفت» آخرین دستاورد فرهنگی او در زندگی بود که یادگاری ارزشمند است. 
او بیان داشت: نمی‌دانم با چه زبانی تسلیت بگویم، حاصل زندگی آقای محجوب و خانم گیلان‌پور، فرزندان برومندی بوده است. خدایا، تو شاهد بودی که او بسیار تلاش کرد تا کلام نورانی تو را به گوش انسان‌ها برساند. ما، طه را به تو می‌سپاریم و بهشت برین را برای او می‌خواهیم. 
حسن صادقی در پایان این مراسم، متن پیام تسلیت رهبری به علیرضا محجوب را قرائت کرد.
کد مطلب: 152679
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *