; ?>; ?> ایران جزو 10 کشور برتر مقابله با کرونا است؟! - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷
ادعای جدید وزیر بهداشت همرمان با سیر صعودی جان باختگان کرونا در کشور

ایران جزو 10 کشور برتر مقابله با کرونا است؟!

ایران جزو 10 کشور برتر مقابله با کرونا است؟!
گروه اجتماعی-محمد سیاح: درحالیکه آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کرونا و سویه امیکرون در حال افزایش است وزیر بهداشت باز هم در سخنانی به موفقیت های ایران در زمینه مقابله با بیماری کرونا اشاره و در سخنانی حتی ایران را کشور اول در منطقه و جزو ده کشور برتر جهان در مقابله با کرونا معرفی کرده است!
براساس اطلاعات واصله از بخش های ICU بیمارستان ها حجم بیماران کرونایی بستری به حدی بالاست که در برخی از بیمارستان ها حتی جا برای بیماران جدید وجود ندارد، اما به دلیل محدودیت های اطلاع رسانی و تهدید کادر درمان برای ندادن اطلاعات دقیق از وضعیت منطقه عملیاتی مقابله با کرونا؛ وزارت بهداشت سعی در آرام نشان دادن اوضاع دارد!
فقط روز جمعه حدود 12 هزار مبتلای جدید در کشور شناسایی شده که از این تعداد حدود 4500 نفر در بخش های ICU بیمارستان ها بستری شدند و متاسفانه 214 هموطن جان خودشان را بر اثر همین بیماری از دست دادند. این درحالیست که حدود سه ماه پیش آمار فوتی های کرونا دو رقمی شده بود و انتظار می رفت با تمهیداتی که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در پیش می گیرند وضعیت بهتر شود، اما تصمیمات این دو نهاد در این حوزه نشان داد ضریب خطای تصمیم گیری مسئولان بهداشتی چه عواقبی برای کشور دارد.

از تحریف در کتب درسی تا تخریب سایر کشورها!
یکی از اقداماتی که برای فریب افکار عمومی در مقابله با کرونا انجام شده تحریف کتب درسی در مرداد ماه 1400 بود! مقام‌های بهداشتی و دولتی وقتی نتوانستند به هیچ‌یک از وعده‌های خود عمل کنند، کتاب‌های درسی در روندی منطبق با «سند تحول بنیادین» رنگ و بوی سیاسی گرفتند و وزارت آموزش ‌و ‌پرورش در کتاب «مطالعات اجتماعی» پایه نهم ادعای «برتری» ایران در درمان کرونا را مطرح کرد!
در صفحه ۵۲ کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم، تصاویری مرتبط با کووید-۱۹ چاپ شده است و در شرح این تصاویر چنین می‌خوانیم: «جمهوری اسلامی با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی پیشرفته و کادر درمانی متخصص، دلسوز و پرتلاش توانست جزو کشورهای برتر جهان در درمان بیماری کرونا باشد. این در حالی است که در برخی کشورهای غربی، حتی از پذیرش و درمان بیماران مسن نیز خودداری می‌شد.»
هر چند که بعد از اعتراضات و انتقادات شدید به این اقدام غیراخلاقی و فریبنده وزارت بهداشت و آموزش و پرورش گفتند که این مطالب از کتب درسی حذف خواهد شد، اما چندی پیش باز هم این داستان برای کتابی دیگر اتفاق افتاده است!
از این گذشته بارها مسئولان وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا، سازندگان واکسن داخلی و افراد ظاهرا متخصص وابسته به جریان حاکم برای کمرنگ کردن مشکلات و ضعف هایی که در مقابله با کرونا و تامین واکسن و تولید واکسن داخلی داشته و دارند به کشورهای دیگر نظیر آمریکا حمله کرده و آمار مبتلایان این کشور را در مقابل ایران بسیار بالا عنوان کرده و عملکرد واکسن های آمریکایی را زیر سوال می برند!  درحالیکه در این قیاس های مع‌الفارق خود اشاره ای به میزان جمعیت و وسعت آمریکا که حداقل به ترتیب 4 و 5 برابر است اشاره ای نمی شود! این قیاس همان قدر به معناست که ایران با هند مقایسه شود!

رتبه اول منطقه و دهم جهان!
با توجه به وخیم تر شدن وضعیت کرونا در کشور و افزایش مبتلایان و فوتی ها و همچنین کاهش توان کادر درمان و کمبود نیروی پرستاری، افزایش مهاجرت پرستاران به دلیل شرایط سخت کاری و کم بودن درآمد، کمبود دارو و تخت و تجهیزات درمانی در کشور و افزایش هزینه های درمانی بویژه برای مردم در اقشار کم درآمد و گرانی دارو باز هم وزیر بهداشت از توانایی کشور برای مقابله با کرونا سخن گفته است!
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت متعجب است که با وجود تحریم های ناجوانمردانه چگونه ایران توانسته روی پای خود بایستد، افزود: «کرونا این واقعیت را نشان داد، قدرت‌هایی که به ثروت و تجهیزات خود می‌بالیدند در مبارزه با این بیماری بسیار ضعیف بودند که دلیل آن نداشتن مردم قدرتمند است. قدرت هر حکومت به مردم آن است، امروزه آمار کرونای کشورهای اروپا و امریکا بسیار زیاد است زیرا مردم با آن‌ها نیستند. اکنون براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران کشور اول منطقه و جزو ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا است!»
اظهارات وزیر بهداشت در شرایطی که کشور در اوج بیماری کرونا در پیک ششم به سر می برد بیان شده بدون اینکه سند و مدرک معتبری که صحبت های او را تایید کند، ارائه دهد! چطور ممکن است که ایران جزو 10 کشور برتر مقابله با کرونا باشد، اما در زمره کشورهایی با بالاترین مرگ و میر حاصل از کرونا باشد و در عین حال اسنادی از سوی سازمان بهداشت جهانی وجود نداشته باشد که ادعای مسئولان را تایید کند؟!
آمارسازی برای نشان دادن موفقیت در امور در دولت سیزدهم به یک اپیدمی در بین مسئولان تبدیل شده است و هر دستگاه و نهادی سعی دارد آمارهای جذابتری به افکار عمومی ارائه دهد تا بلکه بتوانند ضعف عملکرد خود را پنهان کند.
 
کد مطلب: 161472
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *