۰
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۰
آیا رئیس جمهور مانع از ادامه رفتارهای وزارت کشور می‌شود؟

ادامه بی‌توجهی به احزاب قانونی کشور

اگر چه سالهاست توجه چندانی به احزاب قانونی کشور نمی‌شود اما روند این ماجرا در دولت فعلی به گونه‌ای است که گویا دولت با گروه‌هایی غیر قانونی روبرو است و بخش‌هایی از دولت اصلا نمی‌خواهند احزاب فعالیتی داشته باشند. این ماجرا این روزها با لغو برگزاری « هفتمین مجمع عمومی خانه احزاب ایران» نمود تازه ای پیدا کرده است.
ادامه بی‌توجهی به احزاب قانونی کشور
گروه سیاسی - هدیه گل محمدی: اگر چه سالهاست توجه چندانی به احزاب قانونی کشور نمی‌شود اما روند این ماجرا در دولت فعلی به گونه‌ای است که گویا دولت با گروه‌هایی غیر قانونی روبرو است و بخش‌هایی از دولت اصلا نمی‌خواهند احزاب فعالیتی داشته باشند. این ماجرا این روزها با لغو برگزاری « هفتمین مجمع عمومی خانه احزاب ایران» نمود تازه ای پیدا کرده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،چندی پیش خانه احزاب که متشکل از عموم احزاب کشور ( اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل است) با انتشار آگهی دعوت به مجمع عمومی خود در روزنامه‌های کثیر الانتشار، از کلیه دبیران کل احزاب ملی و استانی و یا نمایندگان تام الاختیار آنان که عضو خانه احزاب ایران می‌باشند؛ دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی خانه احزاب ایران که از ساعت ۹ الی۱۶ روز پنجشنبه مورخ 06/05/1401 به نشانی استان تهران- شهر تهران- ميدان فاطمی- سالن ۶۰۰ نفره ساختمان وزارت کشور برگزار می‌شود؛ حضور بهم رسانند.
دستور جلسه این مجمع استماع گزارش رئیس خانه احزاب و بازرسین، انتخاب اعضای شورای مرکزی، انتخاب بازرسین و تصویب ترازنامه بودجه این مرکز بود. با این حال متاسفانه قبل از برگزاری این جلسه از سوی وزارت کشور به خانه احزاب اطلاع داده شد که نمی‌توانند در سالن وزارت کشور این جلسه را برگزار کنند! این موضوع مورد اعتراض مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری قرار گرفت. او در توئیتی که در روز پنج شنبه منتشر کرد، با اشاره به دعوت از دبيران كل اصولگرا،مستقل و اصلاح طلب برای برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب نوشت: «آيا جناب رئيسي خبر دارند قرار بود ششم مرداد 1401 بر اساس دعوتنامه و اطلاعيه منتشره در روزنامه کثیر الانتشار هفتمین مجمع عمومی خانه احزاب ایران با حضور دبیران کل احزاب اصولگرا،مستقل و اصلاح طلب برگزار شود که متاسفانه وزارت کشور از برپایی این نشست در محل وزارتخانه جلوگیری کرد!» وی همچنین در توئیت دیگری با اشاره به رفتار نامطلوب نسبت به احزاب نوشت: «به عنوان عضو شورای مرکزی خانه احزاب از بدو تأسيس در دولت اصلاحات تاكنون (غیر از پلمپ دفتر این خانه در دولت احمدی نژاد)چنين رفتاري را با احزاب نديده ام! لذا اميد است آقای رییسی با دستور به وزير كشور به رويه بی توجهی به احزاب به عنوان پايه اصلي انتخابات وتوسعه سياسي کشور پایان دهند.» واقعیت این است که این اولین بار نیست که وزارت کشور مانع از برگزاری جلسات احزاب در سالن این وزارتخانه می‌شود. در خرداد ماه گذشته نیز قرار بود همایش «بررسی قرارداد‌های راهبردی ایران با چین و روسیه» از سوی کمیته روابط بین الملل خانه احزاب ایران در همین سال برگزار شود که وزارت کشور علیرغم قول مساعد قبلی به دلایل نامعلوم دوبار از واگذاری سالن استنکاف ورزید. مصطفی کواکبیان به عنوان رئیس کمیته روابط بین الملل خانه احزاب ایران در آن زمان نیز طی گفتگویی کوتاه از لغو همایش «بررسی قرارداد‌های راهبردی ایران با چین و روسیه» خبر داد و گفت: همایش مذکور قرار بود پنجشنبه نوزدهم خرداد در سالن وزارت کشور برگزار شود که علیرغم هماهنگی‌های قبلی به ما گفته شد واگذاری سالن به دلیل برگزاری سمینار فرمانداران امکان پذیر نیست و لذا قول مساعد داده شد که 26 خرداد همایش مذکور در وزارت کشور برگزار شود. اما متاسفانه در آخرین ساعات اداری روز چهارشنبه 25 خرداد به ما گفته شد برگزاری همایش خانه احزاب ایران در وزارت کشور باز هم امکان پذیر نیست. البته به ما پیشنهاد شد شما می‌توانید همایش را در یکی از سالن‌های مربوط به شهرداری تهران برگزار نمایید که اعضای کمیته روابط بین الملل خانه احزاب ایران چنین پیشنهادی را رد کردند . لذا در اینجا ضمن عذرخواهی از دبیران کل احزاب و سخنرانان فراکسیون‌های اصولگرا، مستقلین و اصلاح طلب خانه احزاب ایران و همچنین اصحاب رسانه و به ویژه مدعوین و کارشناسان محترم وزارت خارجه، امیدوارم دولت جناب آقای رئیسی و وزیر کشور پاسخگوی چنین برخوردهایی با احزاب کشور باشند. حالا با توجه به این سابقه باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور چه واکنشی به این بی توجهی به احزاب نشان خواهد داد؟ و آیا واقعا احزاب برای این دولت آنقدر اهمیت دارد که مانع ادامه این گونه رفتارها شوند یا این مشکل هم در کنار مشکلات دیگر با بی توجهی دولتمردان باقی می‌ماند.
کد مطلب: 170101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *