۰
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۴
ترامپ ایالات متحده را به سمت زد و خورد می‌برد

هشدار امنیتی قرمز در واشنگتن

کاخ سفید در پی اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتقال اسناد محرمانه و فوق محرمانه به اقامتگاه شخصی اش در فلوریدا، نگران افشای روش‌های سرویس‌های جاسوسی این کشور شده است.
هشدار امنیتی قرمز در واشنگتن
گروه بین‌الملل: کاخ سفید در پی اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتقال اسناد محرمانه و فوق محرمانه به اقامتگاه شخصی اش در فلوریدا، نگران افشای روش‌های سرویس‌های جاسوسی این کشور شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، کاخ سفید در محافل خصوصی از اقدام رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتقال مجموعه‌ای از اسناد محرمانه و فوق محرمانه به محل اقامتش در ایالت فلوریدا ابراز نگرانی کرده‌ است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،بر اساس این گزارش، همزمان با آشکار شدن جزئیات بیشتری از حمله اف‌بی‌آی به محل اقامت رئیس جمهوری سابق آمریکا، مقامات کنونی دولت جو بایدن نگران هستند که چه اطلاعاتی از سوی دونالد ترامپ به محل اقامتش منتقل شده است. مقامات کنونی دولت آمریکا همچنین نگران هستند که آیا این اطلاعات ممکن است، منابع و روش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را در معرض خطر قرار دهد یا خیر. یک مقام ارشد آمریکا که نامش بیان نشده است، به شبکه سی ان ان گفته است: نگرانی‌های عمیقی وجود دارد.
به گفته یک منبع آگاه دیگر، مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین نگران اطلاعاتی هستند که ممکن است ترامپ خارج کرده باشد.
این منبع آگاه گفته است نمایندگان جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماههای گذشته گفتگوهایی با وزارت دادگستری، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و سازمان آرشیو اسناد ملی آمریکا درباره اسناد حساسی که ممکن است مفقود شده باشند، داشته‌اند. مقامات کاخ سفید از اظهارنظر درباره این موضوع در محافل عمومی خودداری کرده و اصرار دارند که وزارت دادگستری باید درباره تحقیقات این پرونده اظهارنظر کند. مقامات آمریکایی اظهار کرده اند به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در خصوص این پرونده گزارشی ارائه نشده و اطلاعات مربوط تنها از طریق گزارش‌های رسانه‌ای به دفتر کار او رسیده است. یک قاضی آمریکا خواستار انتشار برخی مدارک وشواهد وزارت دادگستری شده که منجر به صدور حکم جستجو از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین شده است.
ترس از تکرار شورش
فارغ از نگرانی‌های امنیتی کلاسیک کاخ سفید ، روزنامه گاردین نوشت، حمله پلیس فدرال آمریکا به اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و اتهامات علیه نهادهای امنیتی این کشور نشان می‌دهد خشونت سیاسی در آمریکا افزایش یافته است؛ موضوعی که در افزایش تمایل آمریکایی به خرید اسلحه تجلی یافته است.
«گارن وینتموت» موسس مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم تا پیش از این هشدارهای مربوط به جنگ داخلی در آمریکا را «سخنانی احمقانه» قلمداد می‌کرد.اما او اکنون با دیدن ارقام فروش اسلحه می‌گوید عجله برای خرید تسلیحات به صورت موجی و اغلب حول و حوش انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گرفت و دوباره کاهش می‌یافت.
نظرسنجی مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم کالیفرنیا که ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند در چند سال آینده جنگ داخلی در آمریکا آغاز شود. از هر پنج نفر یک نفر معتقد بود که خشونت سیاسی در برخی شرایط موجه است. علاوه بر این، در حالی که تقریباً همه شرکت کنندگان گفتند که برای آمریکا مهم است که یک دموکراسی باقی بماند، حدود ۴۰٪ گفتند که داشتن یک رهبر قوی مهم تر است.این نظرسنجی بیگانگی و بی‌اعتمادی مردم به جامعه دموکراتیک آمریکا و نهادهای آن را نشان داد. نتایج بدست آمده همچنین نشان از آن داشت که اقلیتی در آمریکا از خشونت مرگبار برای دستیابی به اهداف سیاسی حمایت می‌کنند.
فروپاشی اقتدار پلیس فدرال
نکته ترسناک برای ساختار حاکمیت فدرال آمریکا این است که ترامپ بی‌مهابا پلیس فدرال FBI را به چالش می‌کشد. ریک اسکات، سناتور فلوریدا، اف بی آی را به گشتاپو تشبیه کرد. در اوهایو، پلیس یک کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا را که به دفتر اف بی آی حمله کرد، کشت. در پنسیلوانیا، مردی با سابقه انکار واکسن متهم به تهدید به «قتل عام» ماموران فدرال شد. او ماموران اف بی آی را «فضولات پلیس » توصیف کرد و با گردان حفاظتی حزب نازی «اس اس» و پلیس مخفی شوروی مقایسه کرد. «راشل کلاینفلد» کارشناس درگیری‌های داخلی در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت، «کشورهایی که دارای دموکراسی و دولت‌هایی به قدرتمندی آمریکا هستند، وارد جنگ داخلی نمی‌شوند. اما اگر نهادهای ما ضعیف شوند، داستان می‌تواند متفاوت باشد.»
بزرگترین تهدید برای ثبات سیاسی از درون ساختار قدرت ناشی می‌شود، از جمله از سوی سیاستمداران جمهوری خواه که سیستم انتخاباتی را واژگون می‌کنند و اعتماد به دموکراسی را بیشتر از بین می‌برند.
ادعای ترامپ مبنی بر دزدیده شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، خشونت واقعی و تهدیدآمیزی را از هجوم به ساختمان کنگره تا رگبار تهدید به کشتن کارگران انتخاباتی به راه انداخت. استقبال ترامپ از گروه‌های ملی‌گرای سفید پوست، شبه‌نظامیان مسلح را وارد جریان اصلی سیاست کرد و به آنها کمک کرد تا به نیروهای پلیس محلی و ارتش نفوذ کنند. باید منتظر ماند و دید که در جنگ ترامپ با ساختار ایالات متحده ، ماجرای ششم ژانویه و «تروریسم داخلی آمریکا» آیا تکرار می‌شود؟
کد مطلب: 172226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *