۰
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۸
پاسخ رئیسی به بایدن:

ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد

ابراهیم رئیسی در مراسم روز سیزدهم آبان، به سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد و گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم، رئیس جمهور آمریکا سخنانی را بر زبان آورده که شاید از حواس‌پرتی که دارد ناشی شده باشد، چرا که پیش از این از تریبون‌های رسمی چنین ادعاهایی مطرح نمی‌شد. ظاهرا او گفته است ما بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای بایدن! ایران ۴۳ سال قبل از چنگال شما آزاد شد و مصمم است دیگر به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.
ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد
گروه سیاسی: ابراهیم رئیسی در مراسم روز سیزدهم آبان، به سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد و گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم، رئیس جمهور آمریکا سخنانی را بر زبان آورده که شاید از حواس‌پرتی که دارد ناشی شده باشد، چرا که پیش از این از تریبون‌های رسمی چنین ادعاهایی مطرح نمی‌شد. ظاهرا او گفته است ما بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای بایدن! ایران ۴۳ سال قبل از چنگال شما آزاد شد و مصمم است دیگر به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در گردهمایی در کالیفرنیا گفته بود: نگران نباشید. ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آن‌ها خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند. بایدن درخصوص اینکه آمریکا به چه اقداماتی اضافی دست خواهد زد، توضیحات بیشتری ارائه نکرد. شورای امنیت ملی کاخ سفید هم به درخواست اظهارنظر در رابطه با سخنان بایدن پاسخ نداد. رئیسی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌های شما، امروز در مسیر پیشرفت قرار دارد، کشوری که روزی شما سیم‌خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، امروز یکی از تولیدکنندگان صنایع پیچیده هسته‌ای و نظامی است. شما هرگز گمان نمی‌بردید کشوری که سالها او را تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دادید امروز بتواند ۹۵ درصد داروی مورد نیاز مردمش را در داخل تولید کند. مگر ما با تحریم‌ها و تهدیدهای شما متوقف می‌شویم؟ مگر حرکت قطار پیشرفت در کشور کند خواهد شد؟ رئیس جمهور ادامه داد: در محضر رهبر حکیم و فرزانه‌ ملت بزرگ ایران اشاره کردم که در جریان سفر به نیویورک و دیدار با دبیرکل سازمان ملل اولین سخن او به بنده این بود که آقای رئیس جمهور من از شما و ملت ایران عذر می‌خواهم که نتوانستم علیرغم تلاش‌ها تحریم واکسن کرونا را از کشور شما بردارم و من در پاسخ گفتم که آقای دبیرکل ما امروز از وارد کننده واکسن به تولید و صادر کننده آن در جهان تبدیل شده ایم و ۶ واکسن در ایران تولید می‌شود و در صنایع مختلف جوانان متخصص و برومند ایرانی حرف برتر را در منطقه و جهان می‌زنند. رئیسی افزود: بله دشمنان به دنبال کند کردن این قطار پرشتاب هستند، اما زهی خیال باطل! جوانان ما، مردان و زنان ما، دختران و پسران با اراده ما هرگز اجازه نخواهند داد امیال پلید شما در این کشور اجرایی شود. رئیس جمهور با بیان اینکه روزی آمریکایی‌ها می‌خواستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، تولید را در کشور کند و متوقف کنند و ملت ایران را به زعم خود در جهان منزوی کنند، اما در همه این توطئه‌ها شکست خوردند، اظهار داشت: امروز حضور ایران در منطقه تعیین‌کننده است و همه از جمله آمریکایی‌ها خوب می‌دانند و به آن نیز معترفند که هیچ معادله‌ای در منطقه بدون نظر موافق ایران اسلامی رقم نخواهد خورد.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز هرکس، در هر کجای این کشور به اغتشاش، آشوب، بلوا، ناآرامی دامن بزند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد آمریکایی‌ها و دشمن حرکت کرده است، تصریح کرد: هر کس در جهت ایجاد آرامش، امنیت، تولید، پیشرفت، کسب علم و دانش، رونق تحصیل و علم‌آموزی و علم‌افزایی در مراکز علمی و فرهنگی کشور گام بردارد، هر کس در جهت شتاب هر چه بیشتر قطار پرشتاب پیشرفت کشور گام بردارد، بداند که در جهت راهبرد انقلاب و جمهوری اسلامی حرکت کرده است؛ دوگانه امروز ما این است.
کد مطلب: 179509
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *