۲
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵
با شعار«رفع بن‌بست‌هاي قانون اساسي،لازمه برون‌رفت از مشکلات کشور»امروز برگزار مي‌شود

بيست و يکمين کنگره سراسري حزب مردم سالاري

بيست و يکمين کنگره سراسري حزب مردم سالاري با شعار «رفع بن‌بست‌هاي قانون اساسي، لازمه برون‌رفت از مشکلات کشور» امروز پنجشنبه با حضور منتخبان حزب از سراسر کشور و جمعي از شخصيتهاي سياسي برگزار مي‌شود. کنگره امسال حزب، کنگره انتخاباتي است که طي آن اعضاي شوراي مرکزي جديد براي مدت دو سال انتخاب مي‌شوند و سپس اعضاي شوراي مرکزي در همين کنگره، دبيرکل را انتخاب مي‌کنند.
بيست و يکمين کنگره سراسري حزب مردم سالاري
گروه سياسي- خاطره ميرزا: بيست و يکمين کنگره سراسري حزب مردم سالاري با شعار «رفع بن‌بست‌هاي قانون اساسي، لازمه برون‌رفت از مشکلات کشور» امروز پنجشنبه با حضور منتخبان حزب از سراسر کشور و جمعي از شخصيتهاي سياسي برگزار مي‌شود. کنگره امسال حزب، کنگره انتخاباتي است که طي آن اعضاي شوراي مرکزي جديد براي مدت دو سال انتخاب مي‌شوند و سپس اعضاي شوراي مرکزي در همين کنگره، دبيرکل را انتخاب مي‌کنند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اين کنگره در شرايطي برگزار مي‌شود که شرايط کشور در شش ماهه دوم سال متفاوت از گذشته است و مرگ مهسا اميني در آخرين روزهاي شهريور، زمينه‌ساز بروز نارضايتي‌هاي فراواني شد که طي سال‌هاي اخير انباشته شده بود و عدم مديريت اين موضوع، اعتراضات فراواني را در داخل کشور در پي داشت که در خارج از کشور نيز موج متفاوتي پيدا کرد. مدتي پس از مرگ مهسا اميني، حزب مردم‌سالاري در بيانيه‌اي تفصيلي، راهکارهاي مشخصي براي برون‌رفت از بحران ارائه و اعلام کرد رفراندوم براي بازنگري قانون اساسي، اصلي‌ترين راه برون‌رفت از بن‌بست‌هاي سياسي است؛ موضوعي که در کنگره قبلي حزب مردم‌سالاري هم مورد توجه قرار گرفته بود. حالا در کنگره بيست و يکم، باز هم اين موضوع مورد توجه قرار گرفته و رفع بن‌بست‌هاي قانون اساسي، لازمه برون‌رفت از مشکلات کشور ارزيابي شده که شعار و محور اصلي کنگره امسال است.
حزب مردم سالاري از معدود احزابي است که در طول حيات خود، همه ساله کنگره خود برگزار کرده است. کنگره، عالي ترين رکن حزب مردم سالاري است که همه ساله با حضور اعضاي شوراي مرکزي، دفتر سياسي، دبيران و اعضاي شاخه‌ها، سازمانها و کميته‌هاي حزب، دبيران استاني و منتخبان حزب از سراسر کشور برگزار مي‌شود. بيست و يکمين کنگره حزب مردم سالاري، کنگره انتخاباتي است. اعضاي شوراي مرکزي حزب هر دو سال يکبار با راي کنگره انتخاب مي‌شوند و آنها دبيرکل را انتخاب مي‌کنند؛ ضمن اينکه انتخابات بازرسان حزب نيز در دستور کار است. در مراسم افتتاحيه کنگره که صبح امروز برگزار مي‌شود تعدادي از صاحبنظران سياسي و اقتصادي سخنراني خواهند کرد.
حزب مردم سالاري که پروانه فعاليت آن در کميسيون ماده 10 قانون احزاب، ابتدا با نام حزب مدافعين پيام دوم خرداد در سال 1378 صادر شد، در دوم خرداد 1381 نخستين کنگره خود را برگزار کرد و همزمان به نام حزب مردم‌سالاري تغيير نام داد. روزنامه مردم‌سالاري به عنوان ارگان رسمي‌حزب از اول دي ماه 1380 انتشار خود را آغاز کرد که تاکنون به مدت بيست و‌ يک سال بي وقفه منتشر شده است.
حزب مردم سالاري در يک سال اخير علاوه بر انتشار بيانيه‌ها و اطلاعيه‌هاي مختلف درباره مسائل مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي و اعلام موضع درباره مسائل مختلف روز کشور، برنامه‌ها و شروط خود براي حضور در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي را نيز توسط دبيرکل اعلام کرده است. مصطفي کواکبيان دبيرکل حزب مردم سالاري به تازگي در گفتگو با خبرگزاري فارس از سه شرط حزب مردم سالاري براي فعال شدن در انتخابات سخن گفته است. او گفته: اول اينکه حتما ما بايد بفهميم که مشارکت مردم چگونه خواهد بود و اگر مشارکت زير 30 درصد باشد بي‌رودروايسي اصلاحات هيچ شانسي براي برنده شدن ندارد، دوم اينکه انتخابات رقابتي نباشد، يعني شوراي نگهبان با نظارت استصوابي خيلي از کانديدهاي ما را تاييد نکند، که خب حضور ما لزومي ندارد. شرط سوم هم اينکه اگر فضاي پرشور مشارکت مردم وجود داشته باشد، بين خود ما اصلاح طلبان هم بايد اتحاد وجود داشته باشد و بايد همه ما اصلاح طلبان براي پيروزي يک ليست واحد داشته باشيم و الان زود است که در رابطه مشارکت انتخابات پيش بيني دقيق کرد، و بايد به جلو برويم و ببينيم وضع چگونه است.
بايد ديد در شرايطي که اعتماد عمومي در کشور کاهش يافته، دولت در عمل به وعده هاي خود موفق نبوده و مشکلات اقتصاديف فشاري به مراتب بيش از گذشته بر مردم تحميل کرده و احزاب سياسي نيز با بي مهري مواجه هستند، برگزاري کنگره حزب مردم سالاري مي تواند مسئولان را به پيامهايي که از طريق بيانيه هاي قبلي حزب، سخنراني هاي کنگره و همچنين قطعنامه نهايي آن بيش از گذشته حساس نموده و راهکارهاي بهتري براي برون رفت از مشکلات پيدا کنند؟
کد مطلب: 190103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *