۰
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵

ابراز نگراني مراجع تقليد از مسموميت‌هاي سريالي در مدارس

سه نفر از مراجع تقليد نسبت به بروز حوادث اخير در مدارس دخترانه و مسموميت‌هاي سريالي دانش آموزان ابراز نگراني کرده و خواستار مشخص شدن عوامل اين حوادث شدند.
ابراز نگراني مراجع تقليد از مسموميت‌هاي سريالي در مدارس
گروه سياسي: سه نفر از مراجع تقليد نسبت به بروز حوادث اخير در مدارس دخترانه و مسموميت‌هاي سريالي دانش آموزان ابراز نگراني کرده و خواستار مشخص شدن عوامل اين حوادث شدند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،آيت الله جوادي آملي در ديدار يوسف نوري، وزير آموزش و پرورش و هيات همراه با ايشان گفت: در هر امري مخصوصا در آموزش و پرورش حرف اصلي را انسانيت انسان مي‌زند، الفاظ و مفاهيم به درد امتحان و نمره مي‌خورد اما آنچه انسان را مي‌سازد رفتار عملي همه ماست. ايشان با تاکيد بر احترام گذاشتن به مردم بيان کرد: در شرح حال پيامبر گرامي اسلام (ص) آمده که آن حضرت با احدي نيمرخ صحبت نمي‌کرد چه افراد عادي و چه باديه‌نشين و چه شهري، اين احترام گذاشتن به مردم است که چنين مواردي را مسئولان بايد رعايت کنند. وي ادامه داد: ما قبل از اينکه با حرف، چيزي ياد مردم بدهيم بايد با عمل ياد مردم بدهيم، اگر مردم  عمل صالح ببينند، هم مي‌بينند و هم عمل مي‌کنند، ولي اگر تنها درس صالح بگوييم، ممکن است ياد بگيرند اما کاري از پيش نمي‌رود. وي گفت: در ميدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامي مي‌زند اما در دبيرستان و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تربيت‌هاي علمي حرف اول را مي‌زند، تجربه هم نشان داده که با سلاح نمي‌شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با صلاح مي‌شود. وي افزود: جهاني فکر کردن، تعامل داشتن، مديريت داشتن، نه بيراهه رفتن و نه راه کسي را بستن اساس کار است، جهان را ادب و علم اداره مي‌کند و با ادب، علم و تعامل مي‌توان با جهان به درستي زندگي کرد.
اين مرجع تقليد درباره حوادث اخير که در مدارس اتفاق افتاده، اظهارکرد: اين کار با مديريت حل مي‌شود، اينکه منشاء اين حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، اين حوادث هم موجب اضطراب و نگراني اولياء و خانواده‌ها شده و هم موجب نگراني آموزش و پرورش و معلمان مي‌شود که بچه‌هاي زير مجموعه آنها که بچه‌هاي خودشان محسوب مي‌شوند، آسيب مي‌بينند، ما دعا مي‌کنيم که اين فرزندان معصوم و بي‌گناه آسيبي نبينند ولي لازم است مسئولان نيز با مديريت اين کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگراني در بياورند.
آيت‌الله سبحاني نيز در ديدار وزير آموزش و پرورش که در دفتراين مرجع تقليد برگزار شد، گفت: مسئله و پديده جديدي که در برخي از مدارس قم و بروجرد به وجود آمده است خيلي از مردم را نگران کرده و هنوز به صورت درست به مردم گفته نشده که ريشه اين پديده چه چيزي بوده، آيا اين حوادث عمدي بوده يا سهوي بوده است؟ وي با اشاره به اينکه مديران مدارس هم در مورد اين حوادث اطلاع دقيقي ندارند، افزود: اگر تحقيقي انجام شده، بايد نتيجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدي در کار بوده بايد افراد مقصر دستگير و مجازات شوند. اين مرجع تقليد بيان کرد: برخي از خانواده‌ها سه هفته است که فرزندان خود را به مدرسه نمي‌فرستند، بايد علت اين پديده براي مردم مشخص شود و به همگان بگوييم که چه دستي در کار بوده است تا اين خانواده‌ها از دلواپسي رهايي يابند. آيت‌الله سبحاني گفت: فرضيه‌هايي مطرح مي‌کنند که بنده نمي‌توانم بيان کنم، اما آنچه که تحقيق شده بايد به مردم گفته شود. آيت الله نوري همداني هم در ديدار با سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامي ايران، گفت: امام صادق (ع) فرمودند که «ثَلَاثَةُ أَشْيَاءَ يَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَيْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ يعني در هر جامعه اي مردم به سه چيز نياز دارند، امنيت و عدالت و فراواني نعمت. بايد توجه داشت هر سه اين امور با مسئوليت شما ارتباط مستقيم دارد.
وي با اشاره به حوادث اخير و مسموميت دانش آموزان برخي از مدارس قم، تهران و چند شهر ديگر اظهار کرد: اين حوادث که منجر به مسموميت تعدادي از دانش آموزان شده به يکي از دغدغه‌هاي مردم تبديل شده است. بايد توجه داشت که دشمنان و بدخواهان مي‌خواهند به اين وسيله ما را ضعيف نشان دهند. اولين کار شما برخورد قاطع و دستگيري عوامل مسموميت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان اين حوادث است. اين موضوع به عنوان اولين آزمون شماست و اميدوارم هر چه زودتر اين حوادث ريشه‌کن و برطرف شود.
مرجع تقليد شيعيان در ادامه افزود: رشد و پيشرفت جامعه تنها در سايه امنيت تحقق پيدا مي‌کند، بدون امنيت هيچ پيشرفت و موفقيتي نصيب جامعه نمي‌شود. عدالت يعني رعايت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمي‌توان کوتاهي نمود، کسي که براي اجراي عدالت و برقراري آن در جامعه مجاهدت مي‌کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصي دارد و نکته ديگر فراواني نعمت و بر طرف نمودن مايحتاج و نيازهاي ضروري مردم است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
کد مطلب: 190848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *