۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۵

سقف هواپیما ایزوگام میشه یا نه ؟

یکی از سوالات مهمی که در طی سال های اخیر در بین کارشناسان و مسافران هواپیما بسیار مطرح شده است این است که آیا باید سقف هواپیما ایزوگام باشد یا نه؟
سقف هواپیما ایزوگام میشه یا نه ؟

در زمان اوج گیری و فرود هواپیما در یکی از هواپیماهای متعلق به یکی از شرکت های هواپیمایی در ایران ما شاهد چکه آب از سقف هواپیما بر سر مسافران بوده ایم که در همان سال ها سر و صدای زیادی هم ایجاد کرد. در نتیجه تلاش می کنیم که به این سوال پاسخ دهیم که آیا بهتر است سقف هواپیما ایزوگام باشد و اگر جواب بلی است چرا؟

اصلاً چرا باید از عایق رطوبتی استفاده شود؟

اصولاً این سوال را از خود پرسیده اید که عایق های رطوبتی چه کاربردهایی دارند؟ امروزه شاهد هستیم که برای عایق بندی سطوح مختلف و جلوگیری از نفوذ نم و رطوبتی در پشت بام، استخر و دیوارهای ساختمان ها و البته سایر سطوحی که در معرض رطوبت و بارندگی قرار دارند از عایق رطوبتی استفاده می شد.

به عبارتی دیگر چون نفوذ رطوبتی به داخل ساختمان باعث می شود که خساراتی متوجه سازه گردد، عایق بندی رطوبتی یکی از دغدغه های مهم ساختمان سازها، مالکین ساختمان ها و انبوه سازان و مدیران پروژه های بزرگ و گوچک است. در واقع این مصالح ساختمانی از جمله انواع ایزوگام در برابر نفوذ رطوبت، ساختمان را عایق کرده و مقاومت آن را هم بیشتر می کند. پس در ادامه به موارد متعدد استفاده از انواع عایق های رطوبتی ایزوگام خواهیم پرداخت.

اما اگر مایل باشید می توانید لیست قیمت ایزوگام دلیجان درب کارخانه را در این صفحه ببینید.


ایزوگام، رایج ترین عایق رطوبتی در دسترس شماست!

ابتدا یک بار دیگر یادآور می شویم که ایزوگام، شامل یک لایه پیش ساخته است که با استفاده از مواد مخصوص بر روی سطوح چسبانده می شود. عایق رطوبتی ایزوگام از قیر و الیاف مصنوعی ساخته شده و دارای انعطاف پذیری و وزن سبک است. ایزوگام مقاومت خوبی در برابر انبساط و انقباض داشته و می تواند در شرایط اقلیمی و جوی مختلف مقاومت کند. البته عایق رطوبتی ایزوگام در صورتی که با استاندارد روز و از مواد پلیمری و قیر بهینه شده تولید شده باشد، تا 20 سال هم دوام دارد. پشت بام و دیوارهای ساختمان ها و در سقف هواپیما از ایزوگام برای عایق بندی استفاده می شود.

کاربرد انواع ایزوگام 

1. پشت بام ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی 
2. سقف هواپیماها و مخازن آب و مخازن غیر نفتی 
3. پی ساختمان و فونداسیون های در تماس با رطوبت
4. استخرهای کشاورزی و استخرهای شنا
5. سقف پارکینگ های طبقاتی و کانکس ها 
6. سازه های آبی و سدها
7. تاسیسات دریایی و هوایی و باند فرودگاه ها 
8. مترو و تاسیسات و سازه های جانبی و موارد مشابه بسیار دیگری.

در انتها اشاره می کنیم که در سال های اخیر با ورود شرکت هایی از جمله شرکت ایزوگام هیرمان در کنار برندهای بزرگی مثل پشم شیشه ایران، ایزوگام سراپوش و ایزوگام شرق از شناخته شده ترین برنده ها و تولیدکننده های ایزوگام در دلیجان هستند که استانداردهای محیط زیستی را با استفاده از بهترین مواد پلیمری در تولید انواع عایق رطوبتیایزوگام به کار می گیرد، استقبال و رویکرد به این محصولات بسیار خوب بوده است و سبکی، انعطاف پذیری بالا و مقاومت زیاد و تحمل شرایط محیطی از جمله مقاومت در برابر اسیدها و بازها باعث شده است که ایزوگام یک عایق رطوبتی کامل محسوب شود.

لذا باید گفت که صنایع هواپیماسازی و دیگر نهادهای خدماتی و ساختمانی هم بیشترین موارد مصرف ایزوگام را در حال حاضر دارند.

 

 

کد مطلب: 200529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *