; ?>; ?> سقف سوختگيری در 15 جايگاه سوخت تهران برداشته شد - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
آماده‌باش صددرصدی براي تامين و توزيع سوخت

سقف سوختگيری در 15 جايگاه سوخت تهران برداشته شد

بنزين و اخبار حول و حوش آن در روزهاي اخير در صدر اخبار رسانه‌ها بوده‌اند و موضوعاتي همچون احتمال گران شدن بنزين، اوج مصرف بنزين در فصل تابستان، خرابي برخي نازل‌ها و کارتخوان‌هاي موجود در جايگاههاي سوخت از سويي و برخي بي تدبيري‌هاي مسئولين دولتي و اتخاذ سياست‌ها در زمان پيک مصرف بنزين ازسويي ديگر چند روي است که جايگاه‌هاي سوخت کشور را با يورش خودروهاي با باک خالي براي سوختگيري مواجه کرده است.
سقف سوختگيری در 15 جايگاه سوخت تهران برداشته شد
گروه اقتصادي- حسين قباديان: بنزين و اخبار حول و حوش آن در روزهاي اخير در صدر اخبار رسانه‌ها بوده‌اند و موضوعاتي همچون احتمال گران شدن بنزين، اوج مصرف بنزين در فصل تابستان، خرابي برخي نازل‌ها و کارتخوان‌هاي موجود در جايگاههاي سوخت از سويي و برخي بي تدبيري‌هاي مسئولين دولتي و اتخاذ سياست‌ها در زمان پيک مصرف بنزين ازسويي ديگر چند روي است که جايگاه‌هاي سوخت کشور را با يورش خودروهاي با باک خالي براي سوختگيري مواجه کرده است.
به گزارش مردم‌سالاري آنلاین ،در پي بوجود آمدن چنين شرايط ملتهبي در جايگاه‌هاي سوخت کشور مقامات دولتي بيش از هر زماني ديگري درباره‌ برنامه‌هاي آتي خود در خصوص بنزين اطلاع‌رساني مي‌کنند.
 اين اطلاع‌رساني البته با اولويت تکذيب خبر در دستور کار دارد. طي روزهاي اخير نه تنها وزير نفت، که حتي وزير امور اقتصادي و دارايي و معاون اول رئيس‌جمهوري هر سه نسبت به تکذيب اخباري که دلالت بر افزايش نرخ بنزين داشت، اقدام کردند اما بساط شايعات همچنان داغ است و اين داغي واکنش آني مردم نسبت به خبرها را در پي دارد.
بر اساس اين گزارش، روز پنجشنبه گذشته معاون اول رئيس‌جمهوري نسبت به بازديد سرزده از برخي جايگاهاي پمپ بنزين اقدام کرد.
جايگاه‌هايي که با صف‌هاي طويل و غيرعادي در روزهاي اخير روبرو بوده و تعيين سقف سوختگيري سبب شده است تعداد دفعات مراجعه به انها از سوي شهروندان افزايش يابد وي البته از برداشته شدن سقف سوختگيري در 15 جايگاه در تهران خبر داد و برخي اخبار رسيده حاکي از ان است که در جايگاه‌هاي بين شهري ينز در برخي موارد اکان سوختيگري بدون رعايت سقف اعلامي ‌امکان‌پذير است.
حالا وزير نفت در حالي که شرايط سوختگيري در چهار هزار و چهارصد جايگاه را عادي توصيف کرده از آماده‌باش 100 درصدي براي تأمين و توزيع پايدار سوخت خبر داده است.جواد اوجي، وزير نفت با اشاره به اينکه امسال تاکنون 17 ميليارد ليتر بنزين در کشور توزيع شده است، افزود: پارسال ميانگين مصرف بنزين در کشور 103 ميليون ليتر در روز بوده است اما با افزايش تردد در کشور به ميانگين روزانه 119 تا 120 ميليون ليتر رسيديم.
وي با اشاره به اينکه مصرف بنزين در کشور 13 درصد افزايش داشته است، ادامه داد: براي کاهش ترافيک در جايگاه‌هاي عرضه سوخت، محدوديت کارت‌هاي هوشمند سوخت را کاهش داديم.وي با تأکيد بر اينکه براي نخستين بار در کشور 5 ميليارد ليتر سوخت مايع در نيروگاه‌ها ذخيره شده است،افزود: اين ذخيره‌سازي شامل 3 ميليارد ليتر گازوئيل و 2 ميليارد ليتر نفت کوره مي‌شود.
اوجي با بيان اينکه بحث افزايش قيمت بنزين در دستور کار دولت و مجلس نيست، گفت: امسال تاکنون نسبت به پارسال 6 تا 7 درصد افزايش حجم تردد داشته‌ايم و مصرف روزانه به‌طور ميانگين 17 تا 20 ميليون ليتر بيشتر از دوره مشابه پارسال بوده است.
وي با اشاره به اينکه طبق گزارش روز جمعه استان‌ها مشخص شد روال تأمين و توزيع سوخت در کشور عادي است، گفت: تعدادي جايگاه عرضه سوخت در تهران داشتيم که با ترافيک بيشتري همراه بود و براي حل اين مشکل با دستور معاون اول رئيس‌جمهوري، محدوديت سوختگيري با کارت سوخت جايگاه‌ را متناسب با شرايط کاهش مي‌دهيم تا مشکل حل شود.
وزير نفت افزود: شمار جايگاه‌هاي پر ترافيک حدود 15 باب بوده که در مقايسه با مجموع چهار هزار و 400 جايگاه در سراسر کشور عددي بسيار ناچيز است.وي با بيان اينکه سالانه يک ميليون و 800 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه مي‌شود در حالي که خودروهاي فرسوده از دور خارج نمي‌شوند، گفت: اين موضوع نيز افزايش مصرف بنزين را به دنبال دارد.
وي تأکيد کرد: محدوديتي در استفاده از کارت سوخت شخصي وجود ندارد و در هر بار سوخت‌گيري مي‌توان 60 ليتر بنزين دريافت کرد، در سفرهاي مربوط به ايام اربعين هم محدوديتي وجود ندارد و جايگاه‌هاي عرضه سوخت سيار هم پيش‌بيني شده است.
ثبت رکورد مصرف روزانه 142 ميليون ليتر بنزين
همچنين علي اکبر نژادعلي مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در بازديد محمد مخبر، معاون اول رئيس‌جمهوري و جواد اوجي، وزير نفت از مرکز ديسپچينگ شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران و ارتباط با مناطق اين شرکت در سراسر کشور براي بررسي وضع تأمين و توزيع بنزين، با اشاره به اينکه فعاليت‌هاي گسترده‌اي براي توزيع فرآورده‌هاي نفتي در حال انجام است، اعلام کرد: 13 درصد رشد مصرف داشتيم و ميانگين مصرف بنزين امسال  به 120 ميلون ليتر در روز رسيده است.
وي با بيان اينکه رکورد بالاترين مصرف روزانه بنزين امسال به 142 ميليون ليتر رسيده است، ادامه داد: جابه‌جايي و انتقال سوخت با توجه به افزايش مصرف کار سختي بوده که برنامه‌ريزي‌ها به نحو احسن انجام شد و سوخت را به مجاري عرضه رسانديم.
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران تأکيد کرد: در روزهاي اخير
رصدها و پايش‌هاي ميداني در مناطق از جايگاه‌هاي عرضه سوخت نشان مي‌دهد شرايط تأمين و توزيع سوخت عادي است و شايعات منتشرشده در رسانه‌هاي خارجي و معاند در ارتباط با سوخت‌رساني دشمني آشکار است.
 نژادعلي گفت: سعي بر اين است تا فرآيند سوخت‌رساني به نحو مطلوب ادامه يابد.
کد مطلب: 201227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *