۱
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۷
آغاز رژیمهای غذایی پس از تعطیلات نوروز

اگر در ایام عید چاق شده‌اید بخوانید!

اگر در ایام عید چاق شده‌اید بخوانید!

اصولا ما ایرانی‌ها عادت داریم قبل از یک مراسم یا جشن خودمان را زجرکش می‌کنیم تا به هیکل دلخواهمان برسیم.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر این مساله ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که مدت‌ها قبل از مراسم عروسی یکی از نزدیکان یا خودمان، رژیم‌های سخت و فشرده و ورزش‌های سنگین را تجربه کرده‌ایم تا برای چند ساعت هم که شده لباس دلخواهمان در تنمان بد فرم نباشد.
حالا می‌رسیم به عید! عید نوروز برای ما ایرانی‌ها یک جشن عمومی است و اصولا قبل از عید، مراکز لاغری و آرایشگاه‌هایی که مشاوره لاغری می‌دهند و همچنین باشگاه‌های ورزشی از رونق فراوانی برخوردار هستند. رژیم در این ایام بیداد می‌کند. افراد بسیاری را می‌بینیم که این روزها اندازه نانشان در حد کف دست و غذای مصرفیشان در حد گرم و مثقال است.اما به محض اینکه سال تحویل می‌شود و دعای یا مقلب‌القلوب بر زبان‌ها جاری می‌شود حال این افراد هم به حالی دیگر تبدیل می‌شود.
پس از چند ساعت عذاب وجدان، پرخوری ها شروع می‌شود و ساعت‌های طولانی خواب و استراحت هم جای خود را به ورزش و پیاده‌روی می‌دهد و اینگونه است که فردای سیزده بدر، لباس‌های عید به سختی به تن می‌رود.
راه چاره چیست؟
مساله‌ اینجاست که نمی‌توان دست روی دست گذاشت و به چاقی مجال جولان داد. برخی از افراد در این ایام تصمیم‌ می‌گیرند که وعده‌های غذایی خود را کاهش دهند و با نخوردن صبحانه یا شام، پرخوری ایام عید را جبران کنند. در حالی که کارشناسان تغذیه معتقدند این روش به هیچ وجه مناسب نیست و توصیه می‌شود که افراد به جای حذف وعده‌های غذایی تا جای ممکن فعالیت خود را افزایش دهند.
دیابتی‌ها و فشار خونی‌ها مواظب باشند
در این بین افرادی که از فشارخون بالا یا دیابت رنج می‌برند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

پس از چند ساعت عذاب وجدان، پرخوری ها شروع می‌شود و ساعت‌های طولانی خواب و استراحت هم جای خود را به ورزش و پیاده‌روی می‌دهد و اینگونه است که فردای سیزده بدر، لباس‌های عید به سختی به تن می‌رود. راه چاره چیست؟
چاقی ایام عید فقط ظاهر ما را دچار آسیب نمی‌کند بلکه عواقب درونی هم به دنبال دارد که می‌تواند بسیار باشد.کارشناسان می‌گویند بیماران و به خصوص کسانی که دچار دیابت و فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند حتما پس از تعطیلات عید باید به تدریج و خیلی آهسته ورزش را به برنامه روزانه‌شان اضافه کنند. به عنوان مثال روزی ۳۵تا۴۵ دقیقه پیاده‌روی اغلب می‌تواند مفید بوده و موجب حفظ سلامتی شود. به خصوص اینکه این روزها هوای بهار هم برای پیاده‌روی بسیار مطبوع است.
کار، ورزش نیست
بسیاری از افراد با پایان یافتن تعطیلات و آغاز روزهای کاری فکر می‌کنند که نیازی به ورزش نیست و کار روزمره‌شان در حکم ورزش عمل می‌کند در حالی که فعالیت‌های شغلی به هیچ وجه ورزش محسوب نمی‌شود و حتی کسانی که شغلشان به فعالیت‌های فیزیکی وابسته است کارشان را به حساب ورزش نگذارند چرا که بدن ما بسیار هوشمند است و خیلی زود به فعالیت‌های روزانه که دایم تکرار می‌شود، عادت می‌کند. فعالیت ورزشی به مواردی اطلاق می‌شود که ضربان قلب فرد طی آن افزایش پیدا می‌کند و در فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری چنین شرایطی ایجاد خواهد شد.
خوردن تنقلات و شیرینی را کم کنیم
وقت آن رسیده که به این فکر کنیم که در ایام عید به اندازه کافی شیرینی و آجیل و تنقلات خورده‌ایم و وقت آن رسیده که تا مدتی با دیدن هرگونه شیرینی، شکلات، آجیل و سایر تنقلات دستپاچه نشویم و فکر نکنیم اگر نخوریم بزرگترین شانس زندگیمان را از دست خواهیم داد.بلکه اگر قرار است چربی و کلسترول انباشته شده در بدنمان را از بین ببریم از همین امروز شروع کنیم و مثل همیشه مساله را به شنبه‌ای که هیچ وقت از راه نمی‌رسد موکول نکنیم و نگوییم:از شنبه شروع می‌کنم!
گزارش:مرجان حاجی حسنی

کد مطلب: 27262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *