۳
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۷
از وعده های عوام پسندانه تا فرار رو به جلو

احمدی نژاد تاکتیک جدید انتخاباتی خود را کلید زد

احمدی نژاد تاکتیک فرار رو به جلو را در تبلیغات انتخاباتی خود در پیش گرفته است
احمدی نژاد تاکتیک فرار رو به جلو را در تبلیغات انتخاباتی خود در پیش گرفته است
احمدی نژاد در سفر به استان خوزستان، سخنانی بر زبان آورد که نشاندهنده آن است که تاکتیک جدید انتخاباتی دولت کلید خورده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، محمود احمدی نژاد که به دلیل عمل نکردن به وعده های انتخاباتی خود در هشت سال گذشته زیر فشار سنگین رسانه ها و افکار عمومی قرار دارد و معضلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم موجب شده مهمترین شعار او که استقرار عدالت و بهبود وضع معیشتی مردم بود، عملی نشود، سعی دارد با روشها و تاکتیکهای مختلف، ناتوانی دولت را در تحقق مطالبات مردم توجیه کند. در همین راستا احمدی نژاد روشهای جدیدی را برای توجیه ضعفهای دولت و فرار رو به جلو در پیش گرفته که در انتخابات گذشته هم سابقه داشت.
تاکتیک مظلوم نمایی در انتخابات ۸۸
احمدی نژاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ و در آغاز تبلیغات انتخاباتی در مناظره تلویزیونی خود با میرحسین موسوی، تاکتیک مظلوم نمایی دولت نهم را در پیش گرفت و با القا این موضوع که تمام کاندیداها همراه با هاشمی رفسنجانی در مقابل او قرار گرفته اند تا دولت او کنار برود و رانتها برقرار شود، سعی کرد خود را تنها جلوه دهد تا با این شیوه، مردم را با خود همراه سازد. این تاکتیک تا حدی موثر واقع شد و برخی که تصور می کردند احمدی نژاد سعی دارد عدالت اقتصادی را در کشور برقرار سازد، شعارهای او را باور کردند؛ هر چند که عملا این اتفاق رخ نداد تا در آستانه انتخابات ۹۲ و در شرایطی که احمدی نژاد با جدیت تلاش می کند تا فرد مورد نظر دولت، رای اکثریت مردم را جلب کند، او چاره ای جز استفاده از تاکتیکهای انتخاباتی جدید نداشته باشد.
تاکتیک فرار رو به جلو
احمدی نژاد با طرح سخنانی که توجیه کننده ضعفهای او در ۸ سال گذشته است، سعی دارد با فرار رو به جلو، دیگران را مقصر جلوه دهد و خود را مبرا از ضعف نشان دهد. به این سخنان او توجه کنید :
"دست ما را بستید و داخل حوض انداختید و می‌گویید خودت بیرون بیا و کشور را نیز بیرون بیاور. می‌گوییم چشم، با دست بسته نیز می‌شود کار کرد؛ اما وزنه‌ای به پای ما می‌بندند، می‌گوییم دستمان را بستید چرا وزنه به پایمان می‌بندید؟ باز می‌گوییم بالاخره با هر ضرب و زوری شده با کمک مردم از این حوض بیرون می‌آییم اما دستشان را روی سر ما گذاشته‌اند و سر ما را به داخل آب می‌برند. می‌گوییم این کار‌ها را کردید قبول اما چرا سر ما را داخل آب می‌کنید و نمی‌گذارید خدمتی به مردم بکنیم."
"برای من پیغام می فرستند که رویت را زیاد کنی پدرت را در می آوریم؛ در پاسخ می گویم اشکالی ندارد ما تا پای جان در خدمت ملت، راه امام و ولایت هستیم."
"می گویند با شما برخورد می کنیم. برخورد کنید، شما در مقابل ملت، عددی نیستید که بخواهید برخورد کنید. این ملت در مقابل
او که می داند بسیاری از وعده هایش عملی نشده، قصد دارد با این اظهارات عامه پسند، مردم را به این باور برساند که دولت قصد داشته برای آنها کار کند، اما عده ای که همچنان معلوم نیست چه کسانی هستند و هیچ نام و نشانی ندارند، اجازه نداده اند دولت، عدالت را برقرار کند. این مهمترین تاکتیک انتخاباتی دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است؛ اما تنها تاکتیک دولت نیست
ابرقدرت ها ایستاد و سیلی محکمی بر دهان آنها زد و بازهم این کار را خواهد کرد، شما که کسی نیستید. اگر گوشه پرونده هر کدامتان را بالا بزنیم، دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت."
"هرجا دیدید تا انگشت گذاشتیم جیغ ها بالا رفت، بدانید آنجا قرار است حق احیا و عدالت برپا شود."
"می گویند چرا جلوی فلان کس را گرفتی؟ ما برای این رییس جمهور شده ایم که جلوی فساد و نامردی ها را بگیریم."
او در سفر به قم هم گفت :"حرف‌هایی هست که بعدا خواهم گفت."
این سخنان و مشابه آن را قرار است تا زمان انتخابات زیاد از زبان احمدی نژاد بشنویم. او که می داند بسیاری از وعده هایش عملی نشده، قصد دارد با این اظهارات عامه پسند، مردم را به این باور برساند که دولت قصد داشته برای آنها کار کند، اما عده ای که همچنان معلوم نیست چه کسانی هستند و هیچ نام و نشانی ندارند، اجازه نداده اند دولت، عدالت را برقرار کند. این مهمترین تاکتیک انتخاباتی دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است؛ اما تنها تاکتیک دولت نیست.
تکرار وعده های عوام پسندانه
احمدی نژاد علاوه بر آنکه می خواهد دولت را از تقصیرات مبرا کند و ناتوانی دولت در عملی کردن وعده های خود بویژه در حوزه اقتصادی را به دستهای پنهان و موهوم ارتباط دهد، همچنان بر وعده های انتخاباتی به عنوان یک دوستور کار مهم تاکید دارد. طرح وعده پنج برابر کردن یارانه ها که اواخر سال گذشته توسط احمدی نژاد کلید خورد، در سفر اخیر او به خوزستان دوباره تکرار شد تا نشان دهد وعده های مادی و پولی، همچنان جای ثابتی در برنامه های تبلیغاتی احمدی نژاد دارد و هرچند منبع تامین آن مشخص نیست، اما با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که حاصل عملکرد همین دولت است، می تواند توجه مردم را جلب کند. احمدی نژاد در خوزستان گفت : "ما گفتیم به خدا به جای ۴۵ هزار تومان می‌شود ۲۵۰ هزار تومان به هر ایرانی داد، اما داد و بیداد کردند." لفظ "داد و بیداد" در پاسخ به کسانی مطرح شد که از وعده پنج برابر کردن یارانه ها در آستانه انتخابات و در شرایطی که سیل نقدینگی، تورم خانمان براندازی در کشور ایجاد کرده، انتقاد کردند. اما احمدی نژاد با بهره گیری از عبارات همیشگی سعی دارد از این برگ برنده خود در انتخابات که حاصل دسترسی دولت به منابع مالی فراوان است به خوبی استفاده کند و قطعا به زودی شاهد وعده های تازه ای همچون پرداخت سود سهام عدالت و موارد دیگر هم خواهیم بود.
احمدی نژاد تاکتیک وعده های عوام پسندانه و مظلوم نمایی دولت را که در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار قرار داده بود، با تاکتیک فرار رو به جلو در این دوره در هم آمیخته تا نشان دهد با جدیت و به هر قیمت ممکن در صدد حفظ دولت آینده با ریاست جمهوری یکی از نزدیکانش است.
کد مطلب: 28288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *