۵
۸
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۶
اصوللگرایان بدون نگرانی از رد صلاحیت فعالیتهای تبلیغاتی را ادامه می دهند

طیب خاطر اصولگرایان در میان بلاتکلیفی مردم

جلیلی و حدادعادل به فعالیتهای تبلیغاتی خود ادامه می دهند
جلیلی و حدادعادل به فعالیتهای تبلیغاتی خود ادامه می دهند
در شرایطی که تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بیش از هر دوره دیگری به درازا کشید و از میان ده ها شخصیت برجسته ای که در این دوره ثبت نام کردند، اکثریت از احراز صلاحیت خود اطمینان نداشتند و با تردید در این مورد صحبت می کردند، اصولگرایان با طیب خاطر به فعالیت ها انتخاباتی خود ادامه دادند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، از جمله سعید جلیلی که روز گذشته به قم سفر کرد و در ادامه برنامه‌های خود در این شهر در موسسه اسرا حضور یافت .وی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله عبدالله جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد .دیدار جلیلی با این مرجع تقلید به صورت خصوصی برگزار شد. وی در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع قم با آیت الله نوری همدانی و آیت الله سبحانی دیدار خواهد کرد. این سفر جلیلی حاکی از آن است که وی از تایید صلاحیت خود اطمینان داشته و از هم اکنون به دنبال جلب نظر مراجع است.
همچنین غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت و کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که ائتلاف ۱+ ۲ به کجا رسید، اظهار داشت: "۱+ ۲ یا ائتلاف سه‌گانه یا ائتلاف پیشرفت شما هر چه که دوست دارید اسمش را بگذارید، اما فلسفه این ائتلاف جلوگیری از تعدد کاندیدای اصولگرا در عرصه انتخابات ریاست‌ جمهوری بود و تشکیلاتی هم نبود".
اینکه حداد به درستی نمی داند بر ائتلافشان چه نامی بگذارد پر بیراه نیست، زیرا به گفته ولایتی این ائتلاف در عرض کمتر از نیم ساعت شکل گرفته است، آن هم از سه نفر با شخصیت ها و دیدگاه هایی متفاوت که هر کدام خود را اصلح می داند. وی در ادامه به این موضوع نیز اشاره می کند؛ "بنا بود که در ائتلاف پیشرفت دو نفر در نهایت کنار بروند و یک خروجی داشته باشند. هنوز هم بر همان عقیده هستم. بنابراین تصمیم گرفتیم هر سه در انتخابات شرکت کنیم و بعد از اعلام شورای نگهبان هر سه نفر نیز در تلویزیون حضور یابیم چرا که بهترین فرصت برای نظرسنجی در مورد کاندیدا مواضعی که آنان در تلویزیون مطرح می‌کنند بنابر این تصمیم گرفتیم یک هفته دیدگاه‌مان را بیان کنیم و بعد بر اساس نظرسنجی نهایی که مقدماتش را نیز انجام
در شرایطی که مهره های شاخصی همچون هاشمی رفسنجانی که سابقه ای 50 ساله در انقلاب دارد، و همچنین کاندیداهای اصلاح طلب از تایید صلاحیت خود اطمینان ندارند، اصولگرایان چگونه از تایید صلاحیت خود اطمینان دارند و در حالیکه جامعه در التهاب بلاتکلیفی عدم مشخص شدن نامزدهای نهایی به سر می برد آنها با طیب خاطر به فعالیت های تبلیغی خود می پردازند
داده بود، بقیه به نفع یک نفر کنار بروند".
بنابراین از گفته های حداد نیز بر می آید که برای وی تایید صلاحیت هر سه نفر عضو این ائتلاف محرز است و آنها از این نظر دغدغه ای ندارند. ولی در گفته های وی هراسی هم نهفته است؛ اینکه اگر وی احتمال حضور رقیبی قدر را هم در صحنه انتخابات می دهد که در این صورت می بایست تنها یکی از آنها در عرصه رقابت باقی بماند. اما اگر چنین رقیبی وجود نداشته باشد، حضور همزمان هر سه این افراد در رقابت های انتخاباتی به آن معنا خواهد بود که در نهایت آنها رقبای هم خواهند شد. با این وجود، حتی اگر رقیب قدری در انتخابات وارد شود، بعید به نظر می رسد که این سه نفر بتوانند بر سر اجماع روی یک نفر به توافق برسند. آنطور که تا کنون از حرف ها و عملکرد این سه نفر بر می آید هر کدام از آنها خود را اصلح می دانند و بعید است به نفع دیگری کنار بروند. همچنین تجربه ائتلاف میان اصولگرایان نشان می دهد که آنها چندان بر اصول ائتلاف پایبند نیستند و ائتلاف میان آنها چندان پایدار نیست. چنانکه حداد در جایی ناچار شد تا بر روی اختلافاتشان سرپوش بگذارد و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این مطلب که برخی می‌گویند ائتلاف با اختلاف روبرو شده صحت دارد و آقای قالیباف در جایی گفته اند که باید از ائتلاف عبور کرد و به اتحاد رسید، نظر شما در این زمینه چیست، اظهار داشت: "بنده از آقای قالیباف سوال کردم و می‌گفت حرف من این نبوده و بخشی از آن را آورده اند، چرا که وقتی آقای هاشمی ثبت نام می‌کند قالیباف می‌گوید امروز ائتلاف مسئله ما نیست بلکه اتحاد مهم است." حداد عادل یاد آور شد: "هر یک از ما سه نفر اختلاف سلایقی داریم اما این مسأله مانع از این نشد تصمیم نگیریم رقابت نکنیم".
حال این سوال مطرح می شود، در شرایطی که مهره های شاخصی همچون هاشمی رفسنجانی که سابقه ای ۵۰ ساله در انقلاب دارد، و همچنین کاندیداهای اصلاح طلب از تایید صلاحیت خود اطمینان ندارند، اصولگرایان چگونه از تایید صلاحیت خود اطمینان دارند و در حالیکه جامعه در التهاب بلاتکلیفی عدم مشخص شدن نامزدهای نهایی به سر می برد آنها با طیب خاطر به فعالیت های تبلیغی خود می پردازند و در مورد روزهای آینده نظر می دهند؟
گزارش : جواد قربانی آتانی
کد مطلب: 30805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


یعنی می فرمایید صلاحیت ها رو خودشون دارن تشخیص میدن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دادا
جالب اینجاست که فردی مثل جلیلی که تنها سمت مهمش ، سرپرست مذاکره کنندگان هسته ای ایران بوده و هیچ تجربه ی مملکت داری نداره، به عنوان رجل سیاسی شناخته می شه دست به تبلیغات می زنه ولی به قول نویسنده ی متن آقای هاشمی از تأییدصلاحیت خودش مطمئن نیست. این یعنی اینکه سلیقه مقدم تره بر قانون
ناشناس
اصلا اون احتیاجی حتی به همین چند تا کاری هم که این چند روزه کرده ، نداره ... چون همه چی برای رییس جمهور شدن ایشون مهیا شده !
جامعه شناس
United States
تحلیل گر گرامی
اگه نگاهی به برنامه های دکتر کواکبیان بیاندازید می بینید که ایشون هم طی این روزها در حال انجام فعالیت های تبلیغاتی بوده اند!
ضمنا این آقایون رد پاشون تو فتنه یا پرونده های بزرگ اختلاس و جریانات انحرافی نیست. پرونده شون پاکه. از چی بترسن؟!
مجتبی . و
معلومه که باید هم خیالشون راحت باشه ، این آقای جلیلی که اصلاً تو این چند ماه هیچ کاری هم نمی کرد ، بس که خیالش بابت برنامه ریاست جمهوریش راحت بود ، نوش جونت آقا جلیلی ، از الان معلومه رییس جمهوری !!!