۳
۳
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۹
کارگردان مستند ظهور نزدیک است هم از جلیلی حمایت می‌کند

دوستان قدیم مشایی در صف حامیان جدید جلیلی

شاید اگر مثل بسیاری سیجانی را یک جوان مسجدی ساده‌دل بدانیم، این مسئله چندان اهمیتی نداشته باشد، اما اگر او واقعا با افرادی در دولت مرتبط نباشد، نباید گفت صف حامیان جلیلی وارد تراز جدیدی شده است؟
دوستان قدیم مشایی در صف حامیان جدید جلیلی
« عده ای گمان می کنند که احمدی نژاد تمام شد ، او خود را فدا کرد تا بتواند نااهلان را که بار دیگر برای بازگشت دوباره و تسلط بر انقلاب خیز برداشته بودند کنار بزند، اما دوست و دشمن آن روزی به عمق سیاست و کیاست احمدی نژاد پی خواهند برد که ببینند وی چگونه با درایت و زیرکی به همراه خود معبری نورانی بسوی آینده باز کرد تا جریان حماسه و جهاد ۸ سال اخیر برای رسیدن به سرچشمه موعود خود ساری و جاری گردد ، و اینگونه بود که احمدی نژاد با اطمینان و طمانینه قلبی به " ده برابر انقلابی تر بودن دولت بعدی" بشارت می داد و مژده می داد که "دولت بعدی در تراز بالاتری از دولت کنونی قرار خواهد داشت"». به گزارش پایگاه خبری فریادگر این‌ بخشی است از نوشته تازه سایت رایحه ظهور به مدیریت علی‌اصغر سیجانی.
از نشانه‌شناسی ظهور تا عزیمت به زندان
نام سیجانی نخستین بار پس از ساخت و انتشار گسترده سی‌دی ظهور نزدیک است در اواخر سال ۸۹ و اوایل سال ۹۰ به میان آمد. او در مقام مجری و کارگردان یک اثر مستندگونه تلاش وافری برای تطبیق روایات مربوط به ظهور با عصر حاضر داشت.
او احمدی‌نژاد را شعیب بن صالح، شهید محمدباقر حکیم را نفس زکیه، سیدحسن نصرالله را سیدیمانی و ملک عبدالله اردن را سفیانی خواند بود. سی‌دی او که دست به دست گشت، صدای اعتراض علما بلند شد. برخی از صحبت‌هایی که در سی‌دی به آن‌ها انتساب داده شده بود، گلایه داشتند و بعضی از محتوای آن برآشفته بودند. سیجانی خود در مصاحبه‌ای گفته بود: «جزئی ترین صفات سفیانی توسط معصومین(ع) بیان شده است، از جمله رنگ چشم، رنگ صورت و ... همچنین در مورد شخصیت های دیگر آخرالزمان نیز روایاتی آمده است. این روایات، برای آن است که انسانهای آخرالزمان و مسلمانان عصر ظهور این شخصیت ها را بشناسند و در مقابلش موضع درست بگیرند».
پخش گسترده ظهور نزدیک است درست در زمانی صورت گرفت که کار آن‌چه جریان انحرافی خوانده می‌شد در حال بالا گرفتن بود. خود سیجانی درباره ارتباطاتش با مقامات دولتی گفت: «بنده در طول عمرم مشایی را نديده‌ام و اخبار ايشان در رسانه‌ها و مطبوعات را هم دنبال نمی‌کنم لذا اصولا هيچ نسبتی ميان اين مستند و رئيس دفتر رئيس‌جمهور نمی‌بينم».
با این حال سیجانی چندی بعد دستگیر و روانه زندان شد. برخی این اقدام قوه قضائیه را شایسته تقدیر خواندند و برخی نظیر وحید یامین‌پور، مجری حامی دولت سیما از این کار انتقاد کردند. به اعتقاد آن‌ها سیجانی بچه‌مسجدی ساده‌ای بود که از سر ندانم کاری این مستند را ساخته بود و نباید تا این حد با او برخورد می‌شد. سیجانی خردادماه سال ۹۰ از زندان آزاد شد. بعدها سایت آن‌ها نیز رفع فیلتر شد.
بازگشت بهاری سیجانی
مدتی از سیجانی خبری نبود تا این که در پاییز سال گذشته در جمع استقبال‌کنندگان محمود احمدی‌نژاد در بازگشت از اجلاس سازمان ملل متحد رویت شد. او پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: «سردار بزرگ اسلام در سازمان ملل: رایحه بهار را می‌توان احساس کرد. او می‌آید». در آن زمان این پلاکارد در راستای علاقه‌ او به مسئله ظهور تعبیر شد، اما دیری نگذشت که پشت پرده این جمله بهاری آشکار شد.
پس از آن سیجانی یک بار دیگر هم رویت شد. او در جمع معترضانی قرار داشت که سخنرانی علی لاریجانی در سالگرد ۲۲ بهمن در قم را به جنجال و آشوب کشانیدند. حالا دیگر کسی باور نمی‌کرد کارگردان مستند ظهور نزدیک است، خط و ربط سیاسی نداشته باشد. کسی را که برخی یک جوان ساده‌دل مسجدی می‌خواندند، احتمالاً کسانی تحریک می‌کردند.
حمایتی متفاوت از جلیلی
حالا سیجانی برگشته با نوشته‌ای در سایت سابقاً فیلترشده‌اش. مقاله‌ای نسبتاً ادبی که می‌گوید وقتی حق به این موضع رسیده باشد شکست نخواهد خورد. او می‌گوید احمدی‌نژاد بار دیگر با کیاستش نشان خواهد داد چگونه دولت بعدی، دولتی به مراتب انقلابی‌تر و در ترازی بالاتر از دولت کنونی خواهد بود. وی هیچ اشاره‌ای به نام جلیلی نمی‌کند اما در جا به جای نوشته‌اش از عکس‌های جدیدترین همایش تبلیغاتی جلیلی استفاده می‌کند و پوستر او را می‌گذارد تا به خواننده بگوید از نظر او، این جلیلی است که آمده تا دولت مهر را امتداد دهد. شاید اگر مثل بسیاری سیجانی را یک جوان مسجدی ساده‌دل بدانیم، این مسئله چندان اهمیتی نداشته باشد، اما اگر او واقعا با افرادی در دولت مرتبط نباشد، نباید گفت صف حامیان جلیلی وارد تراز جدیدی شده است؟
کد مطلب: 31370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


بهرام محمدی
شهادت می دهم دکتر سعید جلیلی شهید زنده از بین صالح و اصلح اصلح هستند .از بین عظیم و اعظم اعظم هستند .از بین کریم و اکرم اکرم هستند و از بین خوب و خوبتر خوبترین هستند. دبیرکل جمعیت حامیان مردم بهرام محمدی
حسین خادم
اینکه شما میگی ، فقط یه نظر شخصی هست ، آدم در مورد یه امر واقعی که اتفاق افتاده شهادت میده ، نه درباره یک نظر شخصی که خیلی ها هم اصلا باهاش موافق نیستن ! !!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چراکه نه؟ باید بصیرت داشت؟ فرقه انحرافی اجازه نمیده کسی که هم سو با افکار مشایی نباشه تو این دولت مقامی رو در اختیار بگیره مسلما جلیلی مورد حمایت این جریانه!